• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo mede Glansgenieters

E30Cabrio

Detailing rookie
15 jun 2018
3
15
Alphen aan den Rijn
Aangestoken door een collega en een belofte aan mijn vrouw haar auto te poetsen hebben me vandaag bij Carclean gebracht. Ik ben Arjen, 52 jaar jong. In mijn jeugd veel auto's met de hand gepoetst in de garage van mijn buurman. Al jaren in bezit van een poetsmachine maar nooit echt goed gebruikt. Poetsen was voor mij nog grotendeels handwerk, tot vandaag. Dankzij het goede advies ben ik nu in het bezit van klei, 2 polijstmiddeltjes en wax met bijbehorende schijven en doeken. Vanmiddag meteen geprobeerd en ik ben om. Wat een prachtig resultaat. Ik ben in het gelukkige bezit van maar liefst 2 BMW youngtimers, een e30 325i Cabrio van 1987 en een 635csi van 1986. De cabrio is donkerblauw en de kleur lijkt wel 2 tinten donkerder, zo een diepe glans... en dit was mijn eerste oefensessie. Het kon wel eens helemaal uit de hand escaleren
 

Bijlagen

  • 20180615_175909.jpg
    20180615_175909.jpg
    152,2 KB · Weergaven: 157
Hoi Cordoba, allemaal nog originele lak. De mini is hier en daar wel eens gespoten ivm roest op de gevoelige plekken. De 6 is echt bijzonder strak. Eerste eigenaar van 1986 tot 2003. De beste man was hyper zuinig op zijn auto.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Hoi Cordoba, allemaal nog originele lak. De mini is hier en daar wel eens gespoten ivm roest op de gevoelige plekken. De 6 is echt bijzonder strak. Eerste eigenaar van 1986 tot 2003. De beste man was hyper zuinig op zijn auto.

Ik zat even te denken aan de verhalen over de bikkelharde BMW-lak, dus vandaar dat ik even dacht dat de lak niet meer origineel was. Die bikkelharde lak, waar moeilijk vat op is te krijgen, is volgens mij van iets jongere auto's met watergedragen lak, deze auto's zullen nog de ouderwetse lak hebben. Mijn Ibiza van 1991 had wel watergedragen lak, en Seat(als onderdeel van het VAG-concern) was één van de merken die daarmee behoorlijk voorop liepen.
 
  • Leuk
Reactions: E30Cabrio