• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo met Tonny

Tonny

Detailing guru
1 mei 2017
318
153
33
Lemmer
Goedenavond mede poetsers,

Sinds ik al een maand stiekem mee lees op het carclean forum, voel ik mij verschuldigd om mij toch even voor te stellen. Tonny 26 jaar en woonachtig in omgeving Lemmer en Leeuwarden.

Nog nooit eerder echt verdiept in de poetswereld. Ik wist wat wax was maar daar hield het ook gauw mee op. Jaren geleden een keer mijn roze Daihatsu weer rood gekregen met de hand icm paint cleaner. Verder is het de afgelopen jaren gebleven bij puur mijn auto's te wassen en misschien een licht waxje. (En waarschijnlijk ook niet helemaal op de goede manier;))

Op het moment zelf geen auto. Rijd nu al een tijd rond in de C1 van mijn zus, en had haar al tijden terug beloofd om die auto is aan te pakken.. Na weken inlezen op het carclean forum en o.a. AMMO NYC op youtube, uiteindelijk met een krap budget de eerste spullen besteld bij carclean. (Wat alweer flink over budget heenging)..

Inmiddels de eerste slag gemaakt, dit is het monster. Zo circa 6 jaar in het bezit van mijn zus, en vanaf toen nooit meer wax gezien!

IMG_0535_zpsxcm8jcoq.jpg


IMG_0538_zpshgusth2c.jpg

Na 5/6 hits met Monello Mezzo en orange handpad deze hand uiteindelijk zo goed als weg kunnen krijgen..


IMG_0542_zpse1mfk4eh.jpg


IMG_0548_zpst4s1ccjx.jpg

Ook dit heb ik na een paar keer weg gekregen met Mezzo.

IMG_0556_zps2aiv94n9.jpg

En zo ben ik de poetswereld wat aan het uitvinden. Tot nu toe erg naar mijn zin na al een uur of 10 bezig te zijn geweest met deze auto. Waarvan een groot deel ook puur in het meermaals wassen en het kleien heeft gezeten. Kleinen heb ik aangepakt met Mothers Speed Clay 2.0. Lijkt prima te werken, heb echter geen ervaring met de ''echte'' klei. Als wax na advies van carclean met de Collinite NO. 845 begonnen. Werkt uitstekend met de hand.

En zo ben ik wat bezig! Volgens mij gelijk een virusje mee gepakt. Ik wil nu alweer van alles bestellen!! (O.a. een dual action machine pfffff;)) Nou ik hou op met lullen want ik kan nog wel uren doorgaan.

En hier nog even mijn laatste auto, momenteel weer druk aan het sparen...
020815_51_zps57eac4ed.jpg


Greets Tonny
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tim
Thanks man!

Ja dit was mijn fijnste wagen ooit! E36 323i handgeschakeld. Heerlijke motor. Op het moment dus 1,5 liter een 3 cilinders minder.. Wat voor e36 rijd jij?

Bedankt ook voor die link, die was ik nog niet eens tegen gekomen..
 
@Tonny - Ik rijd een E36 M3. 100% defectvrij, de nodige tuning en zelf ontworpen velgen.

Ow wacht.. Ik moet het doen met een 318i van bijna 20 lentes jong, 13% defectvrij, van de oorspronkelijke PK's bestaat er waarschijnlijk nog maar een kwart en de velgen zijn zelf uitgekozen bij de garage, haha! XD
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Bedankt voor het verwelkomen en reacties zover :)
@Istnogferarie Ja dat geloof ik stiekem ook ja...
@Quantoxx Ag er moet ook wat te wensen over blijven toch? Voor mijn 323i reed ik ook keurig een 316i coupe. Had ook wel zo'n zijn voordelen qua verbruik en kosten....
@Ries Ja thanks! Is inderdaad een stuk mooier aan het worden. Moet nog steeds de bumpers, sideskirts en het dak doen. Afgelopen weekend eerst weer moeten wassen, nadat hij volledig onder de hars (vermoedelijk) zat na een nachtje parkeren :(. Maar gelukkig best wel weer goed schoon gekregen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ries
Thanks iedereen voor het verwelkomen.

@Jacco89 Thanks. Haha ja ik ook ;)

Op het moment nog niet verder kunnen gaan met de auto. Of mijn zus heeft de auto nodig als ik vrij ben en wanneer ik hem heb, heb ik geen tijd. Hopelijk kan ik volgende week vrijdag weer even een slag maken. :)