• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hamvraag; Hoe zit het met onderlagen van waxen?

Idd de BH, wat betreft velgenreiniger: goedkoop=duurkoop en die van de kruidvat is klaar voor gebruik tov de gerenomeerde merken welk verdund kunnen worden en dan ook nog eens beter werken ( en veelal veiliger zijn )
Velgen na reiniging insmeren met de colli en die zijn ook weer beschermd.

Zo ik heb alles besteld toenstraks;

AantalArt.Nr.OmschrijvingPrijsTotaal
1101219Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml€ 17,49€ 17,49
1100900Black Hole - 473ml€ 17,99€ 17,99
1101684Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm€ 16,49€ 16,49
1101650Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator€ 3,49€ 3,49
1101833Iron.X Cleaner - 500ml€ 12,49€ 12,49

De bestelling van de nattys wacht ik tot april mee, wil eerst even kijken hoe deze wax zich houdt. Breekt deze collite wax trouwens de black hole aan? Zoiets beweren sommige mensen ..

Pakketje is binnen. Ik wil straks graag hem gaan waxen. Hoe dik moet de wax erop, zie namelijk aan hand van curetest de dikte niet echt.. Alvast bedankt, dan kan ik straks eaan verder..

De wax moet je dun aanbrengen. Met een platte druppel zo groot als een 5 cent muntstuk kun je al een hele motorkap doen.

Liever 2 dunne laagjes na elkaar aanbrengen dan 1 dikke plak en je hebt naderhand een hamer en beitel nodig om het residu te verwijderen.

Zeker met een vloeibare wax gebruik je al gemiddeld minder dan met een vaste wax, dit omdat de pad op den duur verzadigd raakt en zo een soort van "reservoir" hebt in de pad.

Ik heb de 2 auto's gewassen.
In een woord: GEWELDIG. Het klinkt misschien overdreven maar deze black hole en vooral de wax is geweldig. Het bevalt me heel erg en dat voor de helft van de Tech wax maar en vele maten beter!!!! ik heb 1 auto zonder blackhole gedaan en daarna de wax en 1 auto met blackhole en de wax. Even vergelijken. Iedereen erg bedankt!

hallo,

ben ik weer.
Ik ga me waarschijnlijk ook nog de natty's blue kopen. Is de liquid of de vaste wax aan te raden? ik wil hem handmatig gaan opbrengen en wil graag zo gebruiksvriendelijk mogelijk.

Verder misschien nog een vreemde vraag maar QD+ en spray and wipe is deze ongeveer hetzelfde of zit hier flink verschil in? de spray and wipe wilde k namelijk voor mijn ruiten gebruiken of is dit zonde? Wil namelijk komende tijd alles gaan bestellen..

Wat betreft de PB wax, de ene vindt de vloeibare lekkerder verwerken dan de vaste versie. Met de vaste wax doe je zuiniger met aanbrengen.

Het verschil tussen de QD+ en de Spray&Wipe zit em in het feit dat er in de QD+ een waxtoevoeging in zit en in S&W niet.

S&W is perfect om de ruiten mee schoon te maken.

boy1 zei:
Ik heb de 2 auto's gewassen.
In een woord: GEWELDIG. Het klinkt misschien overdreven maar deze black hole en vooral de wax is geweldig. Het bevalt me heel erg en dat voor de helft van de Tech wax maar en vele maten beter! ik heb 1 auto zonder blackhole gedaan en daarna de wax en 1 auto met blackhole en de wax. Even vergelijken. Iedereen erg bedankt!
Hallo boy1, ik ben naar dezelfde producten aant kijken. Kun je meer info geven over je ervaring met en zonder black hole?

Groeten!

Ik ben er heel tevreden over , ove de blackhole. Ik heb alleen parel moer en dat gaat soms wel ten koste, van de kleurschitteringen die parelmoer heeft. Maar de glans is gweldig die je er mee krijgt. Over de natty's ben ik trouwens ook lyrisch. En de Qd+ heb ik nog niet gebruikt

Hoi Boy,

Ik wilde eigenlijk weten of een glaze/sealant zoals black hole wel echt de moeite waard is. Ik wilde het kopen maar moneteel is hij uitverkocht. Misschien dat ik hem later koop, maar eerst wat info verzamelen:-)^
Welk verschil zag jij met en zonder black hole?

Als jij de auto goed polijst etc, en alle swirls eruithaalt. Dan is black hole naar mijn mening niet echt zinvol. Het geeft dan wel die extra showglans en het vult de meeste swirls op. Ik ben er heel tevreden over. Het is wel zo dat de wax iets minder lang (normaal gzien) houdt op de lak.

Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Ik weet genoeg; ik probeer het eerst zonder. Lukt het niet om alle swirls en krasjes eruit te krijgen kan ik hem nog altijd aanschaffen.

Groeten en nogmaals dank!!