Guy;n406150 zei:Egepolo;n406132 zei:En dat is precies wat ik bedoel, evenveel moeite bij velgen wassen met het zelfde gemak als een velg die gewaxt is.
Kennelijk snap je het nog steeds niet. Ik heb nergens gezegd "evenveel"
Het feit dat nieuwe velgen schoon zijn lijkt mij nogal handig, maar wat als (zie reactie van BrunoV) de velgen 95.000 km op je auto hebben gezeten? Je zult merken dat het steeds meer moeite kost om ze schoon te gaan houden. Misschien merk je daar nou relatief weinig van.
Kijk eens of er bij jouw iemand in de buurt een potje velgenwax heeft staan, dat je eens mag lenen.
Probeer gewoon eens uit, nut heeft het zeker. Anders zou men geen speciale velgenwax maken :ja
Ik snap het wel, zodra ik op de 95.000km(nu 41.000km) zit, weet ik zeker dat ik me velgen nog steeds op dezelfde gemakkelijke manier schoon krijg. Makkelijker schoon met velgenwax: Ja, maar je doet dezelfde stappen om je velgen schoon te maken.
En met ieder half jaar een goede detail pak je ook de velgen een keer mee met non Ferro etc.
De Wheel Sealant ligt bij mij in de kast..
Persoonlijk zou ik er geen fan van zijn om een droge microvezeldoek over me velgen heen te trekken, ongeacht of ze in de wax/coating of blanco zijn...Ikzelf heb toevallig net mijn velgen in de wax van mothers gezet. Ik heb na een aantal dagen toch al wat vuil erop en met een droge microvezeldoek veeg ik het er zo af.
Ik heb fotos en filmpjes maar ben nieuw hier moet even uitzoeken hoe ik die kan posten.
''Heb het ff getest voor mezelf of ik na het waxen zonder druk uit te oefenen oid makkelijk vuil eraf kan “vegen” en dat lukt dus. Ik maak mijn velgen niet schoon met een droge doek.''Ik heb na een aantal dagen toch al wat vuil erop en met een droge microvezeldoek veeg ik het er zo af.