• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig pads reinigen na polijstbeurt

Sticky of onderdeel van stappenplan ( zitten ook plaatjes en video's in ) is een strak plan ( met toestemming van SkyBuMp uiteraard ( maar dat denk ik wel ))
 
Top filmpje, super dat je het deelt. Ik deed grotendeels hetzelfde, maar niet het MF badje achteraf. Wat voor verschil merk je wanneer je dat gedaan hebt?
Worden ze zachter?

Misschien heb ik het gemist, maar waar heb je de super degreaser voor gebruikt? En zo ja, welke verhouding? 1:10 of 1:4?
Ik gebruik net als jij nu ook voornamelijk Dasty en APC (1:10) voor het inwerken / weken.
 
Persoonlijk vind ik de Super Degreaser minder goed reinigen dan Dasty, daarom alleen Dasty gebruikt als "ontvetter". Ik heb nu een mengsel 1 op 10 zitten, misschien dat 1 op 4 beter werkt?

MF restore is ook een degreaser en dan komen net de laatste restanten polish er uit. Dat kun je zien aan de vervuiling in het water, ik gebruik het niet speciaal om de pads zachter te maken.
 
Kun je ook Extreme Blue (Action) gebruiken voor het "wasje"?
Ik maak daar wel meer sopjes mee, prettig spul en achterop staat dat het met 3 doppen op 10 liter het een superontvetter is en voor textielen.

Daarna de microvezel-restorer.
 
Nog niet gebruikt voor de detailing-goodies, maar voor de rest is het een goed werkend middel. Erge vlekken in kleding ff inspuiten en dan de was in .... als een speer.
Ruikt wel erg APC-achtig dus zal wel een broertje van zijn
 
Ow haha, ik heb het al een hele lang tijd thuis in gebruik.
Het leek sterk op een heel duur goedje wat 6x zo duur was van Sorbo wat een kantoor schoonmaakbedrijf weleens gebruikte!
Sindsdien bleek het dus prima te werken nadat ik het zag staan en probeerde.
Naam is 1x veranderd geloof ik maar de inhoud is dezelfde.

Mooi zo, bedankt!

dit dus (blauw):

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Extreme Blue - allesreiniger
Extreme Red - Sanitairreiniger
Extreme Green - vloerreiniger
Extreme Yellow - keukenreiniger
 
Dit topic werd onder mijn aandacht gebracht, nadat ik per mail mijn afkeuring voor het gebruik van Dasty had getoond.

Ik ben van mening dat Dasty niet het product is om pads mee te reinigen en ik vind zelfs dat Dasty ver weg moet blijven van een auto. Het spul is niet voor niets zo goedkoop!

Wij hebben teveel problemen gezien en gehoord na het gebruik van Dasty! Losse velcro's, gevlekte rubbers, kapotte velgenborstels, vlekken in de lak, vlekken in kunststof enzovoorts.

Vanuit Carclean.com raden wij het gebruik van Dasty dus zeer sterk af!

Ook het compleet onderdompelen of laten weken in water met schoonmaakoplossing is niet aan te raden. Bepaalde lijmsoorten kunnen hier slecht tegen (veel water mét schoonmaakmiddel) en ook dat kan veel problemen geven met pads, verlijmingen, loslatende velcro's, krimpende velcro's en het schotelen van pads.

Wij raden aan:

Gebruik een beetje afwasmiddel, maar met mate, werk het padoppervlak daarmee in, voeg aan het pad oppervlak wat warm water toe en masseer met je knokkels het afwasmiddel en het warme water in. Dan onder de kraan uitspoelen en onderste boven op een rekje laten drogen, met de velcro naar boven.

Ook dan wordt de velcro een beetje nat natuurlijk, maar voor veel kortere tijd en het belangrijkste verschil is dat het afwasmiddel niet tot bij de velcro kan komen.

APC, Degreasers etc. maken natuurlijk sneller en grondiger schoon, maar de pH waarde daarvan is zo hoog dat dat potentieel problemen kan geven met de verlijming. Ook andere stoffen in APC's en degreasers kunnen naast de pH waarde voor problemen zorgen met de verlijming.
 
Dit kwam voorbij op Facebook, klink makkelijk, maar de pad zal wel volledig nat worden lijkt me.

http://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro/pad-cleaning-using-a-power-washer/
 
De afgelopen tijd heb ik diverse vragen gelezen op het forum en via PM ontvangen over het reinigen van pads na een polijst beurt. Hierbij een how-to reinig mijn pad video van mijn kant :-b

Mijn ervaring is dat pads serieus goed schoon worden en er geen polish residu meer achter blijft. Daarnaast behoud de pad voor 90% z'n kleur en structuur. Tips en ervaringen zijn welkom, ik hoor ze graag.

Wil dit ook graag weten maar de video werkt niet?
 
Joost, dit betreft een video en topic uit 2012. Zoals tim hierboven uitlegd is de manier waarop je het beste je pads kunt reinigen.
 
  • Grappig
Reactions: Ciamician