Dit topic werd onder mijn aandacht gebracht, nadat ik per mail mijn afkeuring voor het gebruik van Dasty had getoond.
Ik ben van mening dat Dasty niet het product is om pads mee te reinigen en ik vind zelfs dat Dasty ver weg moet blijven van een auto. Het spul is niet voor niets zo goedkoop!
Wij hebben teveel problemen gezien en gehoord na het gebruik van Dasty! Losse velcro's, gevlekte rubbers, kapotte velgenborstels, vlekken in de lak, vlekken in kunststof enzovoorts.
Vanuit Carclean.com raden wij het gebruik van Dasty dus zeer sterk af!
Ook het compleet onderdompelen of laten weken in water met schoonmaakoplossing is niet aan te raden. Bepaalde lijmsoorten kunnen hier slecht tegen (veel water mét schoonmaakmiddel) en ook dat kan veel problemen geven met pads, verlijmingen, loslatende velcro's, krimpende velcro's en het schotelen van pads.
Wij raden aan:
Gebruik een beetje afwasmiddel, maar met mate, werk het padoppervlak daarmee in, voeg aan het pad oppervlak wat warm water toe en masseer met je knokkels het afwasmiddel en het warme water in. Dan onder de kraan uitspoelen en onderste boven op een rekje laten drogen, met de velcro naar boven.
Ook dan wordt de velcro een beetje nat natuurlijk, maar voor veel kortere tijd en het belangrijkste verschil is dat het afwasmiddel niet tot bij de velcro kan komen.
APC, Degreasers etc. maken natuurlijk sneller en grondiger schoon, maar de pH waarde daarvan is zo hoog dat dat potentieel problemen kan geven met de verlijming. Ook andere stoffen in APC's en degreasers kunnen naast de pH waarde voor problemen zorgen met de verlijming.