• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig swirls aanpakken Seat Ibiza

johan

Detailing rookie
5 aug 2008
2
0
Hallo allemaal,

Ik heb me vorig jaar hier aangemeld op het forum, veel gelezen, maar eigenlijk nooit wat gepost zodat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord weer kwijt was, dus hierbij een vernieuwde poging:)
Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste auto gekocht en ben al helemaal in de voorbereiding om hem naar mijn zin te poetsen.
Thuis poets ik ook de auto van mn ouders, begonnen met Meguiars en ondertussen het wassen met Dodo Sour Power.

Maar met mijn eigen auto wil ik het uitgebreider gaan aanpakken. Het is een Seat Ibiza 1.4 Sensation uit 2006, in de mooie poetskleur Magiczwart :jippie . De auto is door de dealer al naar de poetser gebracht, maar er zitten nog wel aardig wat swirls in helaas :'( Nu wil ik de auto mooi gaan poetsen en proberen deze swirls zoveel mogelijk te verwijderen cq. te maskeren.

Dus ik zou heel graag jullie advies willen over de producten die ik hierbij het beste kan gebruiken! Welke cleaner (SSR1?), welke polish en bijbehorende pads. Ik gebruik nog geen DAP, dat kan altijd nog, ik wil eerst kijken hoever ik met de hand kom, en dan kan een DAP altijd nog ! Als wax gebruik ik momenteel nog de good old Megs Gold Class.

Graag jullie advies !

Alvast heel erg bedankt !

johan

Lees eerst alles HIER

Vervolgens alles HIER

ga dan aan de gang, geniet van het leuke aan het poetsen, veel proberen en testen, en stel vervolgens je overgebleven vragen HIER

Daarna post je je ervaringen en foto's HIER :grinning:

Veel plezier met lezen :jippie

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Seat Ibiza 1.9 TDI FR uit 2004 zelfde kleur als jou, ik ben ook met de hand begonnen. De lak wel mooi schoon, maar geen krasjes eruit. Daar lijkt de lak me te hard voor. Ik heb er een over belastte schouderbladspier aan overgehouden. Ik ben zelf zover om binnenkort een DAP te kopen, omdat ik meer resultaat in minder tijd kan behalen.

Alvast een tip, gebruik in elk geval Black Hole, dat is echt een pareltje voor je lak :love

Edit (de rest kan ik je ook wel direct meegeven):

Ik ga ervan uit dat je al wat (droog)doeken hebt omdat je de auto van je ouders ook al doet.
Voor mijn auto heb ik:

Wassen:
- Autobrite - Foam Kit voor Kew en Alto (foamlans om alvast veel vuil te verwijderen zonder te wassen)
- Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate (shampoo voor in de foamlans)
- Carrand - Microfiber MAX Total Clean All Over Wash Mitt (misschien overbodig, maar het is een heerlijke washandschoen)
- Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash (shampoo, maar je oude zal ook nog wel voldoen denk ik)

Kleien
- Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! (heerlijk compleet kleipakket)

Paintcleaner:
- Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
- Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator

Polish:
- Poorboys World - Black Hole
- Lake Country - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator

Waxen:
- Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue (wax voor donkere auto's)
- Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Verder gebruik ik nog:
- Poorboys World - Trim Restorer om de plastic delen van je auto weer netjes te maken, hier kan je een Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator bij gebruiken om product op te doen om je trims in te wrijven.
- Poorboys World - Bug Squash om voor het wassen de vliegenlijkjes te verwijderen
- Poorboys World - Spray & Wipe voor het af en toe nalopen van de auto om plekjes snel weg te werken zonder de lak aan te tasten (deze moet je echt hebben!)
- Poorboys World - QW+ Quick Wax Plus om tussentijds je auto nog ff lekker te laten glimmen zonder elke keer te moeten waxen
- Velgenborstel - Ik heb zelf een goedkope van Valma, deze werken prima omdat ik ruimte genoeg heb om overal bij te komen

Sommige dingen zul je misschien niet direct nodig zijn, dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb eerst de basisspullen gekocht en ben later langzaam verder gegaan.
Zorg er ook voor dat je voor elke stap 1 of 2 microfiberdoeken hebt om pruduct uit te wrijven, beter teveel dan te weinig doeken.

Het interieur is een ander verhaal en andere spullen.

Binnetie, super bedankt ! vooral welke pads en dergelijke ik moet gebruiken, dat was onduidelijk voor me maar dankzij jou weet ik wat ik precies nodig heb !

Dan heb ik nog een paar vragen. Als ik SSR1 heb gebruikt, welke stap is dan beter als volgende stap, de Black Hole of de Dodo Juice Lime Prime? Want over die lime prime heb ik op het forum ook goede resultaten gelezen!

En qua wax heb ik nog een vraag..Kan ik na Black Hole of Dodo Lime Prime gewoon mijn Meguairs Gold Class liquid wax gebruiken of hecht deze niet goed door de stap ervoor? of wordt de gold class sowieso afgeraden omdat de natty's blue veel beter is?

Nogmaals bedankt !

johan