• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

harde of zachte lak, fiat 500 van 2014

maximus288

Detailing trainee
18 okt 2014
9
32
57
binnenkort ben ik eigenaar van een fiat 500 twinair 80pk deze wil ik zelf gaan bijhouden.
is dit kwetsbaren lak? het is een unilak; cappuccino beige. moet ik uitkijken met kleien en de da? ik kan niet veel vinden op internet over detailen van deze autos.
alvast bedankt grt peter

Of een Fiat onder hard/zacht valt weet ik niet, enkel een test spot zal het uitwijzen. Er staat volgensmij bij de show off's een fiat 500 (zwart)

Elke lak is anders en je zal het idd enkel kunnen vaststellen door een testspot.
Een zelfde merk is geen garantie voor harde of zachtere lak , er zijn hier genoeg #'s te lezen waaruit blijkt dat er ( voorbeeldje) BMW's zijn met erg harde lak en een andere wagen (zelfde kleur , zelfde merk , zelfde bouwjaar ) met veel zachtere lak.

Ben je zeker dat jouw uni-lak niet is afgewerkt me een blanke vernis ??

Ik heb in het afgelopen jaar een creme erg verwaarloosde Fiat 500 gedaan met Monello Mezzo en Finale. De lak was zeker niet super hard en een normale behandeling was voldoende.
Later in het jaar een rode uit 2013, die er al goed uitzag zonder echte problemen, maar die even een opfrisbeurtje moest hebben. Met de genoemde middelen snel een prachtig resultaat behaald.
Na voeden met PB Blackhole in beide gevallen met als slot een Collinite wax een parcht resultaat bereikt met klanten die allebei zeer tevreden waren.
Ik denk overigens ook dat jouw Fiat wel degelijk is afgewerkt met een blanke lak.
Ik ben het eens met grandscenicman dat je bij twijfel altijd door een proef moet bekijken hoe de lak is, daar ze allemaal net iets van elkaar verschillen. Veel succes bij je klus.

Stoelen schijnen gevoelig te zijn voor waterspots staan ze bekend om. Wellicht is een gyeon coating op de stoelen handig om dit voor te zijn?

Ik heb er pas twee gedaan, azurro volare en tech house grey. Beide unilakken maar wel met blanke lak. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn, maar beide weer strak gekregen met mezzo op oranje pads met de dap.
Voor de bekleidng heeft Ric325i gelijk, maar dit geldt voornamelijk voor een lounge uitvoering met stoffen bekleding, al kan een coating natuurlijk nooit kwaad.

bedankt heren voor jullie reactie, ik ben weer wat wijzer en die coating op de nieuwe stoelen ga ik zeker doen, ik post een paar fotos zodra ik het rugzakje in bezit heb.