• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harde wax of sealant voor een grijze auto?

Ik kan alleen maar beamen hetgeen Dibbuz zegt. Afgelopen zondag is mijn auto in de Wolfgang gezet. Na 30-45 minuten kan je de Wolfgang heel erg makkelijk uitwrijven.
 
Dus wat Dibbuz en DKBM zeggen bevestigd wat ik ook al dacht. De wolfgang is zeker aan te raden als je maar weet dat je na opbrengen en uitpoetsen ervoor dient te zorgen dat de auto niet nat wordt. Dus als je de auto op een zonnige dag dat er geen regen verwacht wordt. hooguit om 12 uur smiddags in de wolfgang zet kan hij nog een aantal uren lekker curen.

Waarbij nogmaals met dit curen niet hetzelfde wordt bedoeld als het curen tussen aanbrengen en uitpoetsen van een wax of sealant.

Eigenlijk zou je dus een andere term voor het curen van een saelant of wax moeten gebruiken als het betrekking heeft op curen na het uitpoetsen.

Wellicht is de term uitharden dan beter van toepassing. In wolfgang zit tenslotten een polymeer en die moet uitharden. Waarschijnlijk onder invloed van zuurstof en/of UV licht.

Maar dit alles terzijde: hoe goed is de wolfgang sealant 3.0 eigenlijk. Ik lees er lovende kritieken over maar ik heb nog geen reviews gelezen van hoe goed de duurzaamheid is. Is het de tameilijk dure aanschaf waard?

Groet,
GdV42
 
ik denk niet dat een van jullie het verschil kan zien/ruiken/merken met welke sealant dan ook.
De Wolfgang sealant vind ik geen toegevoegde waarde hebben ten opzichte van EX-P/Jetseal109(mijn favoriet)/etc, en ook uit duurzaamheidstesten is de Wolfgang gelijk aan b.v. Jetseal109 (ChemicalGuys).

Wel is de toepassing erg onhandig, ook al heb je een garage (moet je toch weer wachten).
 
Ik denk dat je de tijd tussen het aanbrengen van 2 waxlagen gewoon wachttijd moet noemen. Het "curen" waar iedereen het over heeft is niet veel meer dan het laten verdampen van de solvents die de wax smeerbaar maken.

Voorlopig houd ik het bij Collinite. Morgen gaat er een nieuwe laag 915 op de Alfa en dan in de loop van de week nog een laagje en in het weekend nog een. Kom ik de winter wel mee door.
 
Tja de collinite 915 blijft bij mij ook in de top drie op nummer één. Gevolgd door M16 en als sealant NXT. Nu geloof ik dat menigeen de NXT wat gehyped vind. Maar ik vraag mij af of er wel een beter product is als Tinus zo zeker weet te vertellen dat geen van ons het verschil zal zie n tussen jeseal 109 en EX-P .........Want als je toch het verschil niet ziet.....
 
NXT vind ik zeker overhyped, met een duurzaamheid van enkele weken, noem ik 'm nu niet echt een hoogvlieger, daarbij komt ook nog dat het een All In One product is en de andere producten die hier genoemd worden zijn pure waxen of Sealants, dat is wel een aanzienlijk verschil vind ik persoonlijk.