• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hardnekkig vuil plastic interieur en krasjes

jeroenbessemanss

Detailing rookie
7 mei 2013
23
0
Beste forumleden

ik heb in mijn opel corsa D last van wat hardnekkig vuil , zo ter hoogte waar mijn voeten er tegen zitten, onderzijde van het deurpaneel en bij de instaplijsten,elke keer als ik het reinig keert het altijd een beetje terug. nu las ik over een apc , maar je hebt ook pb trim restore en natural look en die magical sponge, hoe ga ik nu het beste tewerk, kan ik die acp gewoon direkt gebruiken of moet ik het interieur eerst met een vochtige doek schoon vegen ? en welke van die andere producten raden jullie aan. ik heb ook hier een daar zo een streep op het plastic, niet echt een kras maar eerder een lichte streep en ook wat kleine krasjes. daarnaast zou ik mijn dashboard ook wat meer "kleur willen geven" het ziet er niet meer zo mooi uit en zou de stukken terug wat meer zwart/donker willen krijgen.

alvast bedankt voor jullie tijd en ik hoop dat jullie me een product /werkwijze kunnen aanbevelen voor mij doel te bereiken :)

APC altijd verdunnen, 1:10 bijvoorbeeld. Gewoon even opsprayen en met een doekje/wondersponsje inwerken en dan afnemen. Na het schoonmaken kan je het behandelen met een Poorboy's Natural Look bv.

Eén tip: laat je niet vangen door de zn. cockpitsprays.

Proper maken van de kickplates doe je idd best met een wondersponsje (Action, minder dan een euro), eventueel in combinatie met een spray'tje verdunde APC.

Poorboys Natural Look is een goede oplossing om het weer 'nieuw' te laten lijken. Bovendien komt het niet vettig of statisch, waardoor het stof er niet blijft in kleven.

dankje! ok dus eerst de plastic delen schoon maken met apc en een wondersponsje en daarna natural look, wat is juist het verschil tussen de natural look en de trim restorer?

ik heb nu ook de meguiars apc gebruikt voor hardnekkige vlekken in de deurpanelen van mijn vaders auto te verwijderen, kan het zijn dat hierdoor de plastic wat donkerder lijkt ? moet ik dan alle deuren doen ? heb zo een sponsje van de action gebruikt

Voorzichtig met zo'n sponsje werken, je kunt er schade mee veroorzaken. Altijd alles met beleid doen.

het is niet stuk of zo, maar de meguairs apc heeft het een iets donkerdere en meer glanzende effect gegeven, voelt wel gewoon droog aan, dus ik zal waarschijnlijk snel al de 4 deuren moeten behandelen

Om hier nog even op terug te komen...

Is dit nog steeds de beste oplossing ?

Zo ja, de aangehaalde 'APC' welke is dit precies ?

zowel Poorboys als Meguiars hebben een APC (All Purpose Cleaner, een allesreiniger, dus), die allebei hun werk goed doen.

thx, ik heb inmiddels de apc van meguiars gekocht. deze heeft aardig zijn werk gedaan.

bij het gebruik van een wonderspons van dr proper zijn er helaas wel stukjes van de spons losgekomen.
ook met microvezeldoeken had ik dit probleem.
dit zijn echter wel goedkope doekjes die ik ergens aangekocht heb.

enig idee waar ik de natural look dressing kan kopen ik België?