• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Haren verwijderen

Knite Force

Detailing addict
13 nov 2014
26
60
Hallo wizards,

Recent heb ik een andere dagelijkse auto gekocht, maar die zit echt VOL met witte hondenharen, BAH!

Iemand tips & trics hoe deze te verwijderen?

Thanks!!
 
Hey Knite,

Tja, dit blijft altijd een lastig verhaal. Ik pak het meestal op dezelfde manier aan;

  1. Stofzuigen, het mondstuk vastpakken en vlak heen-en-weeg schrobben over de bekleding.
  2. Borstelen met een paardenhaar borstel, haren komen losser.
  3. Opnieuw stofzuigen.
Mocht je dan nog hardnekkige / diepere haren niet loskrijgen van TAPIJT/MATTEN;
  1. Ik gebruik een fijne staalborstel, leg deze bijna geheel op zijn zij en borstel in 1 richting.
  2. De vezels worden wat meer 'fluffy'' / ''wolliger'', wat je mooi of lelijk kan vinden, maar de haren komen los.
Ook spuit ik de boel in met APC+D en borstel dan nog wat, dat help ook en daarbij word alles ook eer schoon, haha!

Er zijn veel truckjes die ik heb geprobeerd, zoals plakband en dergelijke, maar dit werkt voor mij het beste.
 
20160202_191628.jpg


20160202_191636.jpg


20160229_145354.jpg
 
Misschien helpt een vochtige washand ook wel goed? Wij doen dit soms op onze zetel, ik denk dat het wat hetzelfde principe is.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
 
Hey Quantoxx, Marcell hier.

Thanks for the input!

Wat is APC&D?

Ik ben echt een ontzettende newbie (en ga nooit een échte detailer worden vrees ik...) hahaha
 
Hey Marcell,

Haha, ik loop hier net wat langer als jij, dus vragen moet kunnen!

APC+D is een All Purpose Cleaner (+Degreaser) van het merk Poorboy's World. Bijna elk merk heeft wel een ''APC" in zijn collectie.
Dit goedje gebruik je dus ook als allesreiniger, net zoals je in huis wel gebruikt, maar dan bedoeld voor onze doelen. (Detailen)


Heb je die vervelende haren door de hele auto zitten..? Dus ook in je stoffen stoelbekleding, atten, tapijt op de vloer en het dak, kofferbak, etc..?



Greetz
 
Donders... Dat word aanpoten :p

De simpelste manier is dus je stofzuiger pakken, de zuigmond bij het einde vastpakken en deze (vlak) op je bekleding zetten. Dan een beetje schrobbende bewegingen maken op kleine stukjes en dan schrob je de haren er grotendeels uit en zuigt ze meteen weg.

Daarna kun je met een zachte borstel, zoals een paardenhaar borstel of zoals Tambaco aangeeft, de boel borstelen en de haren losmaken en wederom meteen opzuigen.

Als het tapijt is, zoals de matten/vloerbekleding/tapijt in je kofferbak, dan kan je hetzelfde doen en wanneer dit afdoende is, dan een grovere borstel of in mijn geval een fijne staalborstel op zijn kant leggen en borstelen. (Dit doe ik meestal als al het andere niet meer werkt i.c.m. APC+D.



Greetz
 
Je kan ook gewoon een cheap microvezeldoekske gebruiken om het haar op één centrale plaats te verzamelen en dan te stofzuigen. Deze manier werkt perfect om een grote koffer + 4 aparte zetels te doen in een redelijke tijdsperiode.
Golden Retrievers verliezen heel, heel veel haar namelijk :p
 
Dat klinkt wel heeeel eenvoudig. Zoiets is mij nog nooit gelukt, maar misschien bij jou wel omdat dit lange haren kunnen zijn?

Ik mijn ervaringen waren het de vele kleine k*thaartjes die helemaal in de vezels trekken en eigenlijk omkapseld worden. (Niet letterlijk k*tharen)

Ben momenteel met een Focus Stationwagon bezig waar een JackRussel in heeft gezeten... Wat een drama?!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Ik denk het, op de binnenkant van de koffer is er ook een stuk bekleed met stof en dat kan ik voor bijna 100% haarloos maken door er gewoon een paar keer met mijn hand over te wrijven en dan moet ik het er gewoon van 'plukken'.

De inkapseling heb ik met dennennaalden, moet je letterlijk met een pincet eruit nemen. Die moeite doe ik wel niet omdat het oppervlak te groot is en er teveel in de auto gaat wat er niet in hoeft.

PS:
In mijn ervaringen waren het de vele kleine k*thaartjes die helemaal in de vezels trekken en eigenlijk omkapseld worden. (Niet letterlijk k*tharen)

Ik mag het hopen, haha!
 
Ik heb twee huskies, dus weet maar al te goed hoe lastig het is om de auto schoon te krijgen/houden. Ik gebruik een accesoire set van Miele met draaiende zachte borstels voor mijn CAT & DOG stofzuiger, maar de spullen zijn ook los te bestellen.

http://www.miele.nl/c/speciale-opzetstukken-en-toebehorenset-2204.htm

MieleSCC100CarCareAccessoryCasewithSTB20CompactHandheldTurboBrush.jpe



71bzeugczRL._SY355_.jpg


Eerst even met de gewone mond voorstofzuigen en daarna langzaam en op niet te hoge stand eroverheen met dit opzetstuk. Ze zijn niet goedkoop maar voor mij onmisbaar.
 
Laatst bewerkt:
Pfffff, wát een ellende!

Ik heb daar echt geen zin/tijd voor...

Iemand een idee van de kosten als ik de binnenkant van mijn autootje zou willen laten doen bij een kenner? Thx!
 
Dirt Devil heeft een goedkopere versie van de roterende borstel ;)
En toch ben ik van mening dat de rubber borstel techniek sneller werkt, voor de 'grote schoonmaak' :)