Ik merk dat ik al veel te lang niet meer actief ben. Ondertussen nog wel druk met detailen, vooral in de zomer. Ik merk vooral dat het foto's nemen er vaak niet van komt. Deel zo nu en dan nog eens iets op FB maar daar houdt het ook wel een beetje mee op. Voor nu mijn laatste aanwinst. Meer dan enkel een polijstsessie vandaar bij de projecten geplaatst:
Vorig jaar Augustus mijn eerst HD gekocht, voorheen van racemotor naar naked bike naar streetfighter gegaan om uiteindelijk toch bij HD uit te komen. Was al een tijdje opzoek naar een leuk projectje en wel in de vorm van een Streetglide. Als het dan een HD moest worden dan maar van het ene uiterste naar het andere. Uiteindelijk na veel zoekwerk een geschikte kandidaat gevonden en inmiddels een en ander aan versleuteld. In de motorwereld gaat dit als "bagger" door (engels uitspreken, in het nederlands klinkt het minder goed )
Onder andere is er gebeurd:
- Verlengde koffers
- Zwarte hendels/handvaten
- Hoogglans zwarte batwing (dashboard)
- Andere radio en speaker geupgrade
- LED verlichting voor-achter
- Ledverlichting dasboard
- Zadel nieuw bekleed
- Compleet gespoten in LY7C oftewel Audi Nardo Grey
- Remmen voor achter compleet gereviseerd en stalen remleiding geplaatst
- Kettingspanners vervangen voor Screaming eagle kit met nieuwe oliepomp en lagers (wellicht wat teveel vaktermen)
Zo kocht ik de motor:
Vervolgens de koffers en led koplamp geplaatst en zo de rest van het motor seizoen nog rond gereden, om de hele zomer te klussen en klaar te zijn als het winter is had ik geen zin in:
Vervolgens de motor uit elkaar gehaald en de remmen aangepakt, beide waren in het verleden met verkeerde vloeistof bijgevuld (dot4 en dot5) dus het was hoognodig. Gelijktijdige het frame aan de onderzijde opnieuw gespoten, was vaker een stoepje of iets anders mee geraakt, nu weer in hoogglans zwart en blanke lak afgewerkt.
Verlichting van het dash aangepast zodat ook alles oranje is (boven nieuw, beneden wat erin zat):
Van de overige werkzaamheden weinig foto's. Belangrijkste is toch natuurlijk het eindresultaat, uiteindelijk nog vele uren gespendeerd aan chroom schoonmaken, frame / achterbrug polijsten en kleine dingen aanpakken:
De motor staat in een dubbele laag collinite wax. Omdat de motor toch altijd binnen staat en met slecht weer weinig buiten komt voorlopig nog geen glascoating, een wax voldoet en de standtijd is ook prima als je hem weinig gebruikt.
Als het weer iets beter wordt ga ik de garage aanpakken zodat er beter gedetailed kan worden. Heb nu nog maar op 2 plekken stroom en de verlichting houdt ook te wensen over. Verder worden alle muren wit (van het detail gedeelte). De andere helft van de garage wordt een combi tussen een cafe look/man cave achtig iets. Daar komt een houten vloer in en daar staat dan ook de motor. Ik zal daarvoor tzt een apart topic openen.
Voor het contrast mijn vorige motor:
Vorig jaar Augustus mijn eerst HD gekocht, voorheen van racemotor naar naked bike naar streetfighter gegaan om uiteindelijk toch bij HD uit te komen. Was al een tijdje opzoek naar een leuk projectje en wel in de vorm van een Streetglide. Als het dan een HD moest worden dan maar van het ene uiterste naar het andere. Uiteindelijk na veel zoekwerk een geschikte kandidaat gevonden en inmiddels een en ander aan versleuteld. In de motorwereld gaat dit als "bagger" door (engels uitspreken, in het nederlands klinkt het minder goed )
Onder andere is er gebeurd:
- Verlengde koffers
- Zwarte hendels/handvaten
- Hoogglans zwarte batwing (dashboard)
- Andere radio en speaker geupgrade
- LED verlichting voor-achter
- Ledverlichting dasboard
- Zadel nieuw bekleed
- Compleet gespoten in LY7C oftewel Audi Nardo Grey
- Remmen voor achter compleet gereviseerd en stalen remleiding geplaatst
- Kettingspanners vervangen voor Screaming eagle kit met nieuwe oliepomp en lagers (wellicht wat teveel vaktermen)
Zo kocht ik de motor:
Vervolgens de koffers en led koplamp geplaatst en zo de rest van het motor seizoen nog rond gereden, om de hele zomer te klussen en klaar te zijn als het winter is had ik geen zin in:
Vervolgens de motor uit elkaar gehaald en de remmen aangepakt, beide waren in het verleden met verkeerde vloeistof bijgevuld (dot4 en dot5) dus het was hoognodig. Gelijktijdige het frame aan de onderzijde opnieuw gespoten, was vaker een stoepje of iets anders mee geraakt, nu weer in hoogglans zwart en blanke lak afgewerkt.
Verlichting van het dash aangepast zodat ook alles oranje is (boven nieuw, beneden wat erin zat):
Van de overige werkzaamheden weinig foto's. Belangrijkste is toch natuurlijk het eindresultaat, uiteindelijk nog vele uren gespendeerd aan chroom schoonmaken, frame / achterbrug polijsten en kleine dingen aanpakken:
De motor staat in een dubbele laag collinite wax. Omdat de motor toch altijd binnen staat en met slecht weer weinig buiten komt voorlopig nog geen glascoating, een wax voldoet en de standtijd is ook prima als je hem weinig gebruikt.
Als het weer iets beter wordt ga ik de garage aanpakken zodat er beter gedetailed kan worden. Heb nu nog maar op 2 plekken stroom en de verlichting houdt ook te wensen over. Verder worden alle muren wit (van het detail gedeelte). De andere helft van de garage wordt een combi tussen een cafe look/man cave achtig iets. Daar komt een houten vloer in en daar staat dan ook de motor. Ik zal daarvoor tzt een apart topic openen.
Voor het contrast mijn vorige motor: