• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harley Davidson Street Glide

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.461
170
Ik merk dat ik al veel te lang niet meer actief ben. Ondertussen nog wel druk met detailen, vooral in de zomer. Ik merk vooral dat het foto's nemen er vaak niet van komt. Deel zo nu en dan nog eens iets op FB maar daar houdt het ook wel een beetje mee op. Voor nu mijn laatste aanwinst. Meer dan enkel een polijstsessie vandaar bij de projecten geplaatst:

Vorig jaar Augustus mijn eerst HD gekocht, voorheen van racemotor naar naked bike naar streetfighter gegaan om uiteindelijk toch bij HD uit te komen. Was al een tijdje opzoek naar een leuk projectje en wel in de vorm van een Streetglide. Als het dan een HD moest worden dan maar van het ene uiterste naar het andere. Uiteindelijk na veel zoekwerk een geschikte kandidaat gevonden en inmiddels een en ander aan versleuteld. In de motorwereld gaat dit als "bagger" door (engels uitspreken, in het nederlands klinkt het minder goed :) )


Onder andere is er gebeurd:
- Verlengde koffers
- Zwarte hendels/handvaten
- Hoogglans zwarte batwing (dashboard)
- Andere radio en speaker geupgrade
- LED verlichting voor-achter
- Ledverlichting dasboard
- Zadel nieuw bekleed
- Compleet gespoten in LY7C oftewel Audi Nardo Grey
- Remmen voor achter compleet gereviseerd en stalen remleiding geplaatst
- Kettingspanners vervangen voor Screaming eagle kit met nieuwe oliepomp en lagers (wellicht wat teveel vaktermen)

Zo kocht ik de motor:
MpW7sw0.jpg


zsdlJp4.jpg


Vervolgens de koffers en led koplamp geplaatst en zo de rest van het motor seizoen nog rond gereden, om de hele zomer te klussen en klaar te zijn als het winter is had ik geen zin in:

UvTOHhO.jpg



Vervolgens de motor uit elkaar gehaald en de remmen aangepakt, beide waren in het verleden met verkeerde vloeistof bijgevuld (dot4 en dot5) dus het was hoognodig. Gelijktijdige het frame aan de onderzijde opnieuw gespoten, was vaker een stoepje of iets anders mee geraakt, nu weer in hoogglans zwart en blanke lak afgewerkt.

IKVdW7l.jpg


Verlichting van het dash aangepast zodat ook alles oranje is (boven nieuw, beneden wat erin zat):

btQk4a6.jpg


947lBF5.jpg


Van de overige werkzaamheden weinig foto's. Belangrijkste is toch natuurlijk het eindresultaat, uiteindelijk nog vele uren gespendeerd aan chroom schoonmaken, frame / achterbrug polijsten en kleine dingen aanpakken:

cbTiz0B.jpg


MDvPI7T.jpg


8xL0st0.jpg


AGVOO34.jpg


UIPrDRH.jpg


De motor staat in een dubbele laag collinite wax. Omdat de motor toch altijd binnen staat en met slecht weer weinig buiten komt voorlopig nog geen glascoating, een wax voldoet en de standtijd is ook prima als je hem weinig gebruikt.

Als het weer iets beter wordt ga ik de garage aanpakken zodat er beter gedetailed kan worden. Heb nu nog maar op 2 plekken stroom en de verlichting houdt ook te wensen over. Verder worden alle muren wit (van het detail gedeelte). De andere helft van de garage wordt een combi tussen een cafe look/man cave achtig iets. Daar komt een houten vloer in en daar staat dan ook de motor. Ik zal daarvoor tzt een apart topic openen.

Voor het contrast mijn vorige motor:

54zeGoj.jpg
 
Mooie HD, mooie aanpassingen ook.
Mijn Fat Boy gaat binnen nu en 2 jaar tijd ook plaats maken voor een Touring frame maar dan een Road King Special omdat ik niet tegen de wind kan op mijn helm van de ruitjes, ik rij liever in "schone" wind.
Wel laatst op een Street Glide gereden en was bijna om!
Veel plezier ermee en met de verdere aanpassingen/detailen van deze mooie motor.
 
  • Leuk
Reactions: emiel10
Hee die herken ik van M-F ;)
Leuk dat je hier ook actief bent geweest en dat je de motor netjes zal houden.
Ik neem aan dat in beide remsystemen alle rubbers vervangen zijn.
 
Dat is wel een nadeel aan HD, dat ze die DOT 5.0 gebruiken. Hier hebben veel hobbyisten zich de kop aan gestoten.
 
Oei dat heb je heel mooi gedaan zeg een beste klus geweest maar met een TOP resultaat, goede kleur met het chroom en zwart wauwwww mooi mooi.
Hij kan zo de showroom in heel gaaf geworden heeeeeeerlijk :cool::cool:.
 
in mijn Harley moet gewoon dot3 (kan ook 4 in) het probleem met dot5 is dat het sileconen remolie is die de rubbers niet doet uitzetten zoals dot3 en 4 doet, en dan krijg je ineens lekkende remcilinders zoals ik achter kwam omdat ik dot5 erin gooide.
dot 5.1 doet geloof ik wel de rubbers weer uitzetten, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
 
dot 3,4 en 5.1 is op glycol basis en dot 5.0 op silicone basis. Als je dot 5.0 in de andere systemen gooit worden je rubbers opgevreten en als je vloeistof op glycol basis in 5.0 systemen gooit worden de rubbers 2 keer zo groot.

Maar verder on topic. Blijf poetsen en veel veilige km's gewenst.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Volgens het opschrift van mijn rempotjes en de HD dealer moet er toch echt dot 4 in.

Citaat: In 2006 is Harley-Davidson overgegaan op DOT4. Niet uit kosten oogpunt, DOT5 is peperduur, maar vanwege wetgeving. DOT5 is niet goedgekeurd voor ABS remsystemen en rond die tijd is H-D zich gaan voorbereiden op komende wetgeving die ABS remmen verplichtte voor zware motoren.

Link: https://motorservicedaansmallenburg.nl/remvloeistof-dot4-of-dot5/
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
DOT3, DOT4 en DOT5.1 kan je mengen en in dezelfde systemen gebruiken. DOT 5 mag je niet in alle systemen gebruiken en tegenwoordig dus ook niet meer in ABS systemen.
 
klopt. Alles is nu afgevuld met Dot4 in elk geval en ik hem weer goede remdruk, was voorheen minimaal. Nu remt zo'n lomp bankstel met 1 schijf voorop natuurlijk sowieso al matig, maar het is wel weer te doen nu.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
klopt. Alles is nu afgevuld met Dot4 in elk geval en ik hem weer goede remdruk, was voorheen minimaal. Nu remt zo'n lomp bankstel met 1 schijf voorop natuurlijk sowieso al matig, maar het is wel weer te doen nu.
als je de remklauw vervangt voor een harrison billet6 zuiger klauw dan zal het wel een stuk beter remmen, mooier zou zijn een dubbele schijf voor te hebben.