• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harley Davidson, bouten en moeren

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.372
193
43
Utrecht
Hoi, ik wist niet waar ik het topic moest plaatsen, hoop dat ik goed zit.

een kennis van mij heeft een Harley en daarnet belde hij me op met een vraag.

De bouten en moeren zijn wat verweerd, er zit een soort van witte oxidatie op zegt hij.

Hij denkt dat het materiaal van zink is en niet van aluminium of chroom. Hij zou het nog even navragen.

Zijn er mensen hier die weten hoe ik deze kennis zou kunnen helpen, dus indien het zink is, ´hoe moet ik te werk gaan´

Ik zat al aan de mag en alu polish te denken van Mothers:weetniet

dank alvast
 
Denk je goed.
Zink is wat zachter en heeft bescherming nodig omdat het heel makkelijk oxideert.
Dus een sealant eroverheen na het gebruik van de polish.
Eventueel Collinite als deklaagje.

Het zal overigens een deklaagje zijn, bouten van zink is niet wat :roll
Misschien is zelfs de originele chrome er al af en was de zink de basislaag.

Hans
 
Hij had het er over dat het bovenlaagje van zink was en onder staal:weetniet , het zal dan dus een dun laagje zijn.

Dus met de Mothers alu polish, vervolgens bijv Jetseal en eventueel Col 845. Is het nog nodig dat ik voor de polish het reinig met apc ?

Vrijdag zie ik hem en hij had gezegt dat hij een foto zou maken, dus die plaats ik dan wel.
 
De bouten aan mijn HD zijn, als ze niet verchroomd zijn, van verzinkt staal. Hans geeft de juiste tip daarvoor.
 
Bouten en moeren zijn lastige voorwerpen vind ik persoonlijk.

Ik heb nog 25-stuks wielmoerbouten met een polijstschijf behandeld. Die schijf zat op een aan de wand gemonteerde machine. Op die manier schoot ik nog een beetje op met 20 bouten.
 
@ Aficior, persoonlijk lijkt het mij ook een kloteklus, heb er ook geen zin in eigenlijk, maar als ik hem er bij kan helpen heb ik weer een goede dienst bewezen;)