• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HD wax en CG 5050 wax

crae

Detailing rookie
12 mei 2010
31
0
hey iedereen, ik had een vraagje over het combineren van 2 waxen. ik wax eigelijk tot nu toe alleen met de chemical guys 5050 wax, deze blijft bij mij een goede 2 a 3 maand zitten en ben , zeker qua glans, heel tevreden hierover, maar nu de winter eraan komt wou ik mischien een wax met een iets langere standtijd aanschaffen en door wat op forums rond te zoeken, ben ik eigelijk aan HD wax van autoglym beginnen denken, die schijnt een goede standtijd te hebben! maar, als ik ze alletwee wil gebruiken, is de volgorde dan van belang? Eerst de CG5050 en dan pas de HD wax? of net andersom? grtjs en alvast bedankt!

Allebeide zijn het pure waxen en je kun ze toppen. Ik denk zelf dat de HD autoglym niet veel toe zalvoegen kwa glans. De 5050 is al heel goed. Als je een winter wax wil toppen zou ik eerst de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 zetten met daar over de 5050 , dan heb je in ieder geval een sterke ondergrond met daarop de looks van de 5050.:love

ja dat was dus waar ik aan twijfelde! wist wel dat het een concourse wax is, ma welke nu op welke wax moest gelegd worden wist ik niet:) bedankt!

Hoi Crae,

En nu je dan toch in het straatje van collinite gestuurd wordt, wil ik je gaarne nog verzoeken het collinite 845 straatje te passeren en de afslag collinite 915 te nemen :) Een topglans en daarbij een nog langere duurzaamheid dan collinite 845. Maar eerlijkheidshalve dien ik dan nog te vermelden dat volgens de gegevens van Collinite zelf de collinite 476S de langste duurzaamheid heeft. Maar de glans daarvan is (iets) minder dan de 915.

Ik hen ervaring met de 845 en de 915 en in vind de 915 toch echt de betere variant. Maar eerlijk is eerlijk hij is ook een stuk duurder. Wel een hele grote pot.

Ik denk daarbij dat je na een of twee lagen 915 je huidige wax wel op kan bergen voor de winter, het zal niets meer toevoegen. De glans, bescherning en beading van 915 is top. Ik gebruik bijvoorbeeld ook wel eens de Wolfgang 3.0 sealant en ik vind die qua glans iets minder dan de 915. maar de keerzijde is wel het gebruiksgemak (easy on easy off) van de wolfgang en de gladheid van de lak na aanbrengen Super slick. De beading van de collnite 915 is hemels en verslaat de beading van de wolfgang, maar die laatste heeft ook al een hele mooie beading. De vergelijking is echt op het scherpst van de snede. De wolfgang heeft ook een hele goede duurzaamheid. Ik gebruik de wolfgang meer in de zomer en de collinite in de winter.

Groeten GdV

Groeten GdV

bedankt voor de tip hoor! maar ook nog een ander vraagje, in het algemeen voor waxen, seals en glazes. Nu het kouder begint te worden, is er een minimum temperatuur voor dit te verwerken? bedoel niet voor mij :) maar gaan er beneden een bepaalde temperatuur zich problemen voor doen bij het aanbrengen of verwerken van wax en dergelijke? grtjs

Ik weet uit eigen ondervindingen dat de dodo's onder de 10 graden moeilijker verwerkbaar zijn,bewaar deze dan ook niet in de koelkast.BV M16 daar in tegen gooi ik voor dat ik ga waxen(1/2 uurtje)in de koelkast zodat ik deze flinterdun kan opzetten:-"