• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Driedubbele winterwax test

Weet je, ik denk dat de tijd gekomen is dat iedereen eens lekker zelf gaat testen. Ik probeerde met dit topic een aanzet te geven, iedereen kan zo zijn motorkap in drie delen verdelen en even wat verschillende waxen testen. Gewoon nauwkeurig de omstandigheden bijhouden en een verslagje er van maken.
Mijn begin bedoeling was gewoon zo een begin te maken aan één grote vergelijking van de bestaande waxen om te kijken welke het beste werkt tijdens de winter.
Daarom zijn het geen goede of slechte producten. Als het er dan plots in het hele topic nog maar over gaat wat wel en wat niet. Of wat de volgende hype gaat worden, dan boeit het niet meer.
Morgen schuur ik mijn motorkap en verwacht dus ook geen updates meer.
 
Rodders, in ieder geval bedankt voor de test en voor de moeite. Jammer dat het zo moet eindigen maar dit soort testen zijn voor mensen zoals ik die nog weinig ervaring hebben altijd wel interessant. Als een produkt dan goed uit de test komt of als bepaalde produkten bij veel ''ervaren'' detailers in de smaak valt dan is het wat makkelijker om hierin mee te gaan. Je moet zelf de beslissing nemen om hierin mee te gaan en eens iets anders te proberen. Zoals wel vaker gezegd wordt werkt produkt x bij de een fantastisch en bij de ander kl#te. Ik hoop dat dit je er niet van weerhoud om in de toekomst nog van die mooie revieuws te plaatsen. :)^
 
Thanks voor de test Jan, wbt de Fuzion had ik het resultaat wel verwacht.

De Autoglym HD kwam een paar jaren terug in de "biggest wax test ever" op DW samen met nog een paar namen als beste uit de test qua standtijd/beading en sheeting. Collinite zat daar ook bij!
Ik had wel iets meer nog verwacht eigenlijk van de SN eigenlijk.
 
rodders zei:
Ik gebruik net de Supernatural shampoo om teveel invloed van de shampoo tegen te gaan. De supernatural is een shampoo die erg gelijkaardig is aan de autobathe, dus denk echt niet dat het daar aan ligt.


Ik probeerde alleen maar de reden te zoeken waarom de DGPS het zo kort heeft uitgehouden bij jou. Apart van dat vind ik jou bijdragen een van de waardevolste op het forum, dus vanuit mijn kant alleen maar lof! :)^

Gebruik is trouwens een zeer grote factor, mijn auto staat bijvoorbeeld binnen 's nachts in een verwarmde garage. Natty's Paste wax staat niet echt bekend om zijn duurzaamheid bijvoorbeeld maar houd nu al meer dan één jaar op mijn motor.
 
Jammer dat de reacties in dit topic je zin om te testen een beetje vergallen Rodders.
Ik vind dit echt een van de meest professioneel opgezette testen die hier op het forum te vinden zijn en hoop dan ook dat je nog van gedachten veranderd.
Ga lekker door met wat je eigenlijk van plan was en laat dat hype verhaal niet jouw goede intenties verpesten.
 
Helemaal eens met Rogier:)^

Kom op Jan, als we jouw reviews moeten missen, dan zou dat een grote aderlating voor het forum zijn.
 
Het gaat er mij gewoon om dat ik er veel tijd in steek, als er dan enkel nog andere opmerkingen komen die niets met deze test te maken hebben dan hoeft het voor mij niet meer.
Ik review hier niet deze drie producten, ik test enkel hoelang de verschillende waxen het uithouden tijdens de winter.
Moest ik ze echt reviewen dan zou ik veel meer meenemen in mijn eind conclusie, zoals onder meer geur, kleur, prijs, verpakking, ease of use, ...

Het zijn vooral posts zoals die van nicknameless (post 58) die me erg storen, dat is gewoon een topic vervuilen en een totaal andere discussie uitlokken, daarvoor heb ik dit alles niet opgezet.
Ach ik ga verder schuren en polijsten aan mijn eigen wagen, lekker wat detailen.:ja
 
Ik vond het een geweldige test om te lezen, wat uitslag ook is.

Jan ken ik al een tijdje en de man neemt het echt serieus en is naar mijn mening een van de weinigen die echt iets objectief kan testen zonder voorkeur.
Jammer van de posts van Patrick, The Bone is nooit een hype geweest maar altijd een bestseller.

Dat we nu de Monello Sponge hebben doet niets af aan het succes van The Bone, dat was gewoon terecht en was dus geen hype.
Zulke reacties verpesten het een beetje, jammer.
Iemand steekt serieus moeite in zoiets en dan is het jammer dat iemand het probeert te verknallen.

Ik denk dat het percentage mensen dat met plezier dit soort tests leest vele malen groter is dan diegene die het verknallen dus ik zeg: doorgaan!
 
addy zei:
Rodders, in ieder geval bedankt voor de test en voor de moeite. Jammer dat het zo moet eindigen maar dit soort testen zijn voor mensen zoals ik die nog weinig ervaring hebben altijd wel interessant. Als een produkt dan goed uit de test komt of als bepaalde produkten bij veel ''ervaren'' detailers in de smaak valt dan is het wat makkelijker om hierin mee te gaan. Je moet zelf de beslissing nemen om hierin mee te gaan en eens iets anders te proberen. Zoals wel vaker gezegd wordt werkt produkt x bij de een fantastisch en bij de ander kl#te. Ik hoop dat dit je er niet van weerhoud om in de toekomst nog van die mooie revieuws te plaatsen. :)^
+1
Rodders laat je niet weer houden om deze test voort te zetten.
Gebruikers zoals ik steken hier veel van op.
Ik geloof ook niet dat mensen nu massaal zullen overstappen.
Mensen blijven ook trouw aan spullen die ze gewend zijn te gebruiken.
Als iedereen meteen mee zou gaan met een test zou iedereen ook de zelfde auto kiezen en volgens mij gebeurt dat ook niet.:-b
 
Zelfs ík heb het met plezier gelezen en dat zegt wat, want zoveel ben ik niet op het forum! Heel erg bedankt voor je test Jan, het is een zo objectief mogelijke test en je hebt er duidelijk erg veel tijd en moeite in gestoken. En als iemand het niet wil lezen, dan leest hij het toch niet? Laat er alsjeblieft niet je plezier door vergallen, dat zou echt zonde zijn.

Ik verwacht een licht toenemende verkoop van Autoglym nu, en niet vanwege de hyping, maar vanwege het feit dat iemand die hier hoog geacht wordt qua mening een positieve ervaring heeft gepost in een goed uitgevoerde test.

Zij, die vinden dat hun auto in heel andere omstandigheden wordt onderhouden, op de Bahama's wonen dus nooit in winterweer hoeven rijden, of niet om standtijd malen maar veel meer om glans of whatever, die kiezen gewoon voor een andere wax of sealant. Daar kan en mag iedereen zijn eigen redenen voor hebben; dit was een geheel belangeloze test die je gedaan hebt voor de lol en als bijdrage voor de mede-detailer. En wat iemand met de info doet, dat moet diegene zelf weten. Maar dat doet niets af aan deze test.

Dus: pluim voor jou en hopelijk blijven we leuks van je lezen!

Groetje,
Daan
 
Dibbuz zei:
Ik vond het een geweldige test om te lezen, wat uitslag ook is.

+1

Dibbuz zei:
Jan ken ik al een tijdje en de man neemt het echt serieus en is naar mijn mening een van de weinigen die echt iets objectief kan testen zonder voorkeur.
Jammer van de posts van Patrick, The Bone is nooit een hype geweest maar altijd een bestseller.
+2

Dibbuz zei:
Dat we nu de Monello Sponge hebben doet niets af aan het succes van The Bone, dat was gewoon terecht en was dus geen hype.
Zulke reacties verpesten het een beetje, jammer.
Iemand steekt serieus moeite in zoiets en dan is het jammer dat iemand het probeert te verknallen.
+1 We hebben het succes van The Bone alleen gebruikt om de Sponge iets aan te passen en naar onze visie wat te verbeteren en ik denk dat dat is gelukt.


Dibbuz zei:
Ik denk dat het percentage mensen dat met plezier dit soort tests leest vele malen groter is dan diegene die het verknallen dus ik zeg: doorgaan!

+1
 
Oh, en nu ben ik weer de gebeten hond ...

:roll

Geeft allemaal niets, maar ik dacht dat een forum er voor is om openbaar te discussiëren?

Ik maakte alleen de opmerking dat als er iets positief en/of negatief wordt neergezet, dat is meestal voortvloeit in copycat gedrag door anderen.

Ik bedoel er dus mee te zeggen dat als een "gerespecteerd" forumlid dus een mening over een product (welke dan ook) heeft en dit is niet al te positief, dan zullen de meeste zeggen dat het ook niets is of ze vinden het 'ineens' een flutproduct.

Ik heb nergens iets negatiefs over een product gezegd of negatief commentaar geleverd op de test zelf. Blijkbaar is goed en duidelijk lezen voor de meesten erg moeilijk.

Wat betreft de test zoals Jan heeft gedaan, dáár is niets mis mee, integendeel zelfs.
Ik vindt de test zoals Jan opgezet zeker niets mis mee, ik kan het alleen maar toejuichen om meer van dit soort tests te doen :ja
 
Martinus Nijhoff schreef ooit "De schrijfmachine mijmert gekkepraat. Lees maar, er staat niet wat er staat."

Reacties die een voorspelling geven over de mogelijke gedraging van lezers in reactie op de uitkomst van de test, zijn voor de test zelf van geen enkele waarde.
Te verwachten gevolg van zo'n reactie is dat de discussie (iets wat overigens inhoudelijk bedoeld is) dan een bepaalde wending krijgt
Het is die wending die in dit geval negatief uitpakt, dat is zonde.

Bij zommige topics volstaat een woord van dank.
 
Nu kunnen we gaan eikelen over hypes, wie wat waar ooit gezegt heeft en weet ik veel wat nog meer, maar zoals Hans aangeeft heeft dit geen meerwaarde op deze super geweldige test van Jan!

Jan heeft in mijn ogen een perfect uitgevoerde test uitgevoerd op een neutrale wijze middels een goed overnagedachte voorbereiding + aanbrengen + onderhoud + eindresultaat
Is de ene dan goed/slecht/prut/über .... vul lekker voor jezelf in en ga er eventueel mee aan de slag.
-----------------------------------------------------------

Ik wil gewoon weer terug gaan naar het begin en ik quote Rogier even omdat ik zelf nl ook met dit stukje zit: de dgps is getopt met de Fuzion.
RogierV12 zei:
Dat de Fuzion niet zo lang houdt wist ik wel maar van de DGPS had ik toch echt meer verwacht.
Ik kan het verkeerd interpreteren maar kan het niet zo zijn dat de dgps gewoonweg niet meetelt in de test maar alleen de Fuzion.
Ik lees het zo dat de Fuzion het heeft afgelegt tegenover de SNH en de AG.
De sealant zit/zat namelijk verstopt onder de wax en die heeft het gewoonweg niet gered.

Zit nog steeds te twijfelen of ik het nu hier moet plaatsen of in een apart topic, maar dan moet er een referentie gemaakt worden naar hier en zodoende slaat de twijfel toe etcetc
Maar goed, slaat mijn gedachtengang nog ergens op of ....

@Rodders: Jan, geef het gewoon even lekker een dikke vinger en ga svp door met wat je altijd doet. Ik hoop ( net als vele anderen las ik ) dat je tzt weer zo'n geweldig stuk uit je hoed kan toveren !
 
Mooie en duidelijk omschreven test weer van Rodders. Dit zijn resultaten waar een ieder mee kan doen wat hij wil.
Wat mij betreft volgen er nog veel meer.
 
mk-us zei:
@Rodders: Jan, geef het gewoon even lekker een dikke vinger en ga svp door met wat je altijd doet. Ik hoop ( net als vele anderen las ik ) dat je tzt weer zo'n geweldig stuk uit je hoed kan toveren!

+1
 
mk-us zei:
@Rodders: Jan, geef het gewoon even lekker een dikke vinger en ga svp door met wat je altijd doet. Ik hoop ( net als vele anderen las ik ) dat je tzt weer zo'n geweldig stuk uit je hoed kan toveren!

+2
 
mk-us zei:
@Rodders: Jan, geef het gewoon even lekker een dikke vinger en ga svp door met wat je altijd doet. Ik hoop ( net als vele anderen las ik ) dat je tzt weer zo'n geweldig stuk uit je hoed kan toveren!

+3 Jan weet wel wat hij doet en waar hij het over heeft...
 
Vrede op aarde.....

Ik ga wel bij Jan in real life kijken hoe de test afloopt, bespaard hem veel energie en ik heb er een gezellige avond bij.

Scheelt voor de nodige weer een berg chagrijn en afkeer..