• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Driedubbele winterwax test

Toch wel bijzonder dat de WG producten in die zin "tegen vallen". Heb de HD-Wax ook staan. Misschien maar eens er opzetten vant voorjaar.
 
Een verrassende uitkomst, maar de resultaten spreken voor zich. De test is nauwgezet en netjes uitgevoerd.
Toch krijg ik het idee dat de Wolfgang produkten ineens door de lezers van dit topic als 'prut' afgeserveerd worden en dat vind ik wat ver gaan.
Volgens mij is dat ook niet wat Rodders aangeeft in deze test.
 
Ik zal de Wolfgang producten zeker geen prut willen noemen.
Maar de standtijd valt toch wel heel erg tegen zeg.
Vind het trouwens wel een beetje vreemd dat dit nog niet eerder opgemerkt is door andere gebruikers.
Misschien is het voor de winter ongeschikt?
 
Zoals joost aangeeft wil ik Wolfgang zeker en vast niet afrekenen op deze test. Er is bijvoorbeeld geen product dat de lak gladder laat aanvoelen dan de Deep Gloss Paint Sealant of een wax die makkelijker te gebruiken is dan de Fuzion. Echter voor een langdurige bescherming tijdens de winter vind ik het minder geschikt.
Let er ook op dat deze test nu al gaat over een goede 10.000km, een afstand die veel mensen niet halen tijdens de winter, laat staan op een volledig jaar. En naast een juiste wasmethode is volgens mij de hoeveelheid dat er met een wagen gereden wordt de grootste invloed op de standtijd van producten.
 
Wat een interessante uitslag zeg. Ik moet wel zeggen dat bij mij de combi DGPS SN het erg goed doet nog steeds. De fuzion is qua standtijd minder, maar heeft imo ook goede eigenschappen. Voor mij is WG een topmerk. Nogmaals bedankt voor de test
 
Prima producten van Wolfgang, ik blijf ze zeker gebruiken!

@rodders: nogmaals bedankt voor deze prachtige test en review!
 
@Rodders Mooie writeup!

RogierV12 zei:
Ik zal de Wolfgang producten zeker geen prut willen noemen.
Maar de standtijd valt toch wel heel erg tegen zeg.
Vind het trouwens wel een beetje vreemd dat dit nog niet eerder opgemerkt is door andere gebruikers.
Misschien is het voor de winter ongeschikt?



Ik ben dan ook verbaasd over de korte standtijd. En dan niet door de eerdere reviews op het forum maar door mijn eigen ervaringen. Bij mij houdt de DGPS met gemak een hele winter (Lees Eind november-> Eind maart). Maar ik heb dan ook wel een ander kilometrage én voor wasbeurten tussendoor gebruik ik Autobath. Wellicht ook een meespelende factor?

@Ivo Ik wil mijn HD wax terug!!!:D
 
Ik gebruik net de Supernatural shampoo om teveel invloed van de shampoo tegen te gaan. De supernatural is een shampoo die erg gelijkaardig is aan de autobathe, dus denk echt niet dat het daar aan ligt.
 
BlackPassat zei:
...
Ik heb zo mijn verwachting (of noem je dat vooringenomenheid?) over de uitkomst van deze test, ik ben erg benieuwd of dat ook uit gaat komen.

Oei, inderdaad een verrassend verloop van je test Jan. De Wolfgang valt me tegen en de Autoglym verrast.
De enige die scoort zoals je vooraf zou verwachten is de SN.
Dank voor dit verhelderend inzicht.
 
Conclusie:

iedereen dumpt nu massaal zijn Wolfgang Fuzion, DGPS en DJ SN en kraakt deze producten in de toekomst tot het bot af.

De Autoglym HD wordt nu gehyped....

:roll
 
Stuur al die afdankertjes maar naar mij op dan, ik neem ze geheel kosteloos over. PB me maar voor mijn adres. :)_[]
 
Ik twijfel er ook echt niet aan om mijn WG producten weg te doen hoor. Ze voldoen prima. Dat er een test is die uitwijst dat hij misschien minder toereikend is in de winter,.swah..
Maar bijzonder vind ik het resultaat wel.
 
Mwa, ik weet niet of dat gelijk gaat gebeuren, maar ik kan je reactie wel wat begrijpen (vandaar ook mijn vorige post in dit topic).

Vergeet niet dat dit -hoewel netjes door Jan uitgevoerd en beschreven- slechts een test op een enkele wagen is geweest.
En deze wagen maakt gewoon erg veel kilometers (meermalen aangegeven).
Wil je hier echt conclusies uit gaan trekken, dan zou je deze test misschien op meer auto's moeten gaan uitvoeren en dan
gaan vergelijken, maar ik betwijfel of dit haalbaar is.

Autoglym valt wellicht wat in de categorie onbekend-maakt-onbemind/'emotieloos'/no-nonsense, maar ik ben benieuwd
hoe bijvoorbeeld een Collinite wax in deze test gepresteerd zou hebben. Dit zijn ook waxen die veel voor de winterperiode
worden gebruikt vanwege de goede prestaties. Toch zie je niet dat iedereen zijn (dure) waxen aan de kant zet en vrolijk
aan de Collinite gaat.

De Autoglym HD wax is wellicht wat onderbelicht geweest. Zou best kunnen dat we daar in de toekomst wat meer van gaan terugzien. ;)
 
Mensen, nogmaals, ik beweer hie niet dat het ene goed is of het andere slecht. Ik zeg het ook aan het begin van de test, het is een winterwax test. Dus welke wax is het beste voor in deze periode, omdat wolfgang hier even minderr presteert wil het nog niet zeggen dat ze slecht zijn.
Dat is ook niet de opzet, ik hoopte hiermee een begin te maken van vele testen om te kijken welke waxen het beste houden tijdens de winter.
ik hype niks, en als daar de discussie nog enkel over gaat mag het topic dicht.
 
rodders zei:
ik hype niks, en als daar de discussie nog enkel over gaat mag het topic dicht.

Jan,

ik beweer ook niet dat jij een product aan het hypen bent, maar in praktijk gaat het tóch gebeuren.

Ik kan me nog goed een review herinneren van Dennis over The Bone. Na de review gingen die dingen als warme broodjes over de toonbank en was iedereen er lyrisch over.

En dat gebeurt vaker met producten, het ene moment is het het neusje van de zalm, het andere moment wordt het product met de nek aangekeken....
 
+1

Dat inderdaad wat er gebeurd, kijk maar eens naar polijstmiddelen....

Maar goed dat geeft ook niet, als een ieder er maar uit haalt wat hij of zij belangrijk vindt

mbt de 'winter' wax

Het is inder geval een goed opgezette test. Dank daarvoor !
 
Test is mooi gedaan maar ik zou ook eens de ene wax op het andere deel van de motorkap willen zien, gezien de vele kilometers die de wagen maakt ga ik ervan uit dat het snelweg kilometers zijn, rijd je veel links of rechts zal denk ik ook nog wel wat schelen misschien (om de hypers toch aan het denken te zetten)w^^w