• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft iemand een foto van de EZ brush langs de grote broer?

DieselManiac

Detailing rookie
2 jul 2009
45
0
Ik ben opzoek naar een goede velgenborstel, voor de binnenzijde van het wiel. Ik zou graag eens een foto willen zien van de 2 borstels langs elkaar om een idee te krijgen wat de verschillen zijn mbt te afmetingen.
 
Bedoel je van de mini ez en de gewone of een vergelijking met de daytona?

ez-mini langs de gewone ez-brush
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Volgens mij is de Daytona even groot als de groote blauwe EZ-Brush. Het verschil zou hem in de stevigheid van de steel moeten zitten.
 
Omdat je het zo vriendelijk vraagt heb ik ze even alle drie langs elkaar gelegd:
1089wsy.jpg

Deze zijn wel al een hele tijd in gebruik dus niet meer helemaal recht.
 
Jij wast vaak je wielen zo te zien. Hartstikke bedankt voor de plaatjes :)^ Waar dient die zwarte schijf voor? Is die eraf te halen zonder het zaakje te slopen? Want daarmee kom ik niet tussen de spaken.
 
Die zwarte schijf zit normaal net boven het handvast, zodat je hand niet doorschuift. (Wie heeft gelijk Paulus of ik :D )

Edit : is van rubber, dus moest je willen kan je hem gewoon doorknippen.
 
Het zwarte schijfje is van rubber en zit normaal voor het handvat om te voorkomen dat je de velg beschadigd of je hand open haalt aan een scherpe hand van de velg. Je kunt hem dus verschuiven!
 
Hahahaaaaah ik heb het gewoon allemaal opgemeten! dus let op:

Daytona=EZ Detail qua afmetingen:
Totale borstellengte incl. steel 47cm, borstel gedeelte 25cm lang en met uitgevouwen borstelharen 10,5 à 11 cm breed.

EZ-mini:
Totale borstellengte incl. steel 32 cm, borstel gedeelte 15 cm lang en met uitgevouwen borstelharen 6 cm breed.

Succes!
 
B.K. zei:
Die zwarte schijf zit normaal net boven het handvast, zodat je hand niet doorschuift. (Wie heeft gelijk Paulus of ik :D )

Edit : is van rubber, dus moest je willen kan je hem gewoon doorknippen.
Die schijf zit normaal net boven het handvat inderdaad, ik heb deze zelf verschoven naar net achter de haren van de borstel, hierdoor spettert de borstel wat minder. Mocht deze je vervelen kan je hem er gewoon afknippen hoor.
 
rodders zei:
Die schijf zit normaal net boven het handvat inderdaad, ik heb deze zelf verschoven naar net achter de haren van de borstel, hierdoor spettert de borstel wat minder. Mocht deze je vervelen kan je hem er gewoon afknippen hoor.
Spetteren kun je voorkomen door goed warm water te gebruiken, dan worden de haren zacht en kun je zonder spetteren aan de slag!

Als ik soms treuzelend bezig ben dan wordt het water al koud (zeker met deze temperaturen buiten), dan merk je dat de borstel meer begint te spetteren.
 
Ik gebruik steeds warm water voor de velgen, maar dan spetteren die dingen nog bij mij. Moet wel toegeven dat ik nogal door doe op de velgen, moet vooruit gaan he, ik heb hier nog geen enkele borstel gehad die niet spettert. Toch geen borstel van dit soort ontwerp.
Deze borstels werken gewoon niet zo goed met koud water.
 
Ik heb voor de EZ mini een "velgenborstel" met schapenvacht van Carrand gehad. Deze had 2 grote voordelen: je kon veel water meenemen en hij spette niet.

Na een keer of 4 gebruiken was deze echter kapot (zijn velletje liet los van de steel). Ik mocht hem toen omruilen voor de EZ (of een andere velgenborstel). Ik weet niet of er sindsdien nog iets verbeterd is aan de Carrand.

Ik vind de EZ mini overigens een fijne borstel, alleen hij spet inderdaad.
 
Ik heb die carrand gewoon beter gemaakt dat ie af-fabriek kwam :ja
Meer vulling in gedaan zodat die wat steviger/vaster werd, en het vel op de steel vastgemaakt.
Iemand had daar eens een how-to van gemaakt.

Zelf gebruik ik (enkel op de wintervelgen) de carclean safe wheel brush.
Maar je hangt helemaal onder de spetters, eender welke temperatuur je water ook heeft.