• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft iron-x nog nut?

Het is geen zuurhoudend middel, maar Avi (van Carpro) heeft gemeld dat het dan nog steeds de wax/sealant 'kan' aantasten, met een max van 50%. Een overdosis van een PH neutrale shampoo kan dat natuurlijk ook.

Ik denk dat er wordt aangeraden om iron-x na het wassen te gebruiken, zodat het directer in contact komt met eventueel overgebleven ijzerdeeltjes.

GMToyota zei:
Het hangt af van de staat van de lak. Ik had 2 weken geleden een roze/rode Corolla uit 1996, na 15 jaren nalatigheid was hardnekkig vuil zeer ernstig aanwezig.. na iron-x en VP's Citrus tar remover zou de klei nog steeds viezigheid hebben opgepakt. Bij een jongere en schonere lak is het mogelijk dat, na het rondje iron-x en de teerverwijderaar, kleien niks meer oppakt.
Kan best, mijn Dickshiff heeft af-fabriek een topkwaliteit lak, en bovendien kreeg hij 2 jaar geleden een Protech lakverzegeling. Nu, ik weet dat de meningen daarover hieromtrent niet onverdeeld zijn, maar gedurende die twee jaar heb ik de auto om de week beurtelings gewoon met de HD even afgespoten, ofwel (uiteraard manueel) met een goede champoo gewassen, en hij glom dan nog steeds dat het pijn deed aan de ogen.
Pas toen ik onlangs de gladde lak van de nieuwe BMW van m'n vrouw onder m'n washandschoen voelde besefte ik dat de Feet best wel eens een kleibeurt kon gebruiken.
GMToyota zei:
Maar dan nog weet je het pas zeker als je bezig bent met kleien. ;)

Iron-x + teer/harsverwijderaar is dus geen 100% klei vervanger.
Klopt als een bus: je ziet idd. pas na het kleien of het al dan niet overbodig was. Dat is geen drama: het is geen straf elke dm² van je auto eens uitgebreid te strelen ...