• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heel veel teer op lichte lak. Beste manier om te verwijderen?

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Afgelopen weekend dat auto van m'n moeder onder handen genomen. Een 3 jaar oude Opel Astra GTC met een licht zilveren lak.
Afgezien van een paar parkeerkrassen her en der ziet de lak er goed uit. Hij heeft bij aflevering een Waxoyl behandeling gehad maar is ondertussen hard toe aan een nieuwe wax laag.
Voordat ik dit wil doen heb ik nog een hele hoop teer spetters om aan te pakken. Zitten echt overal. Vooral rondom de wielkasten en bovendien de achterbumper (net onder achterklep).

Ik heb al geprobeerd wat weg te boenen met Poorboys Bug Squash (1:4 verdund, had even geen onverdund bij me), maar dat lukte alleen voor de mini-spetters. Ik gebruik hierbij een poorboys mesh bug doek.

Wat is het advies om de rest te verwijderen. Ik heb geen zin om 5 min per spetter te gaan boenen, dan ben ik een hele dag bezig.
Zijn er aggresievere middelen dan bug squash die goed zouden werken? Of clayen (dit staat sowieso in de planning voordat de nieuwe waxlaag er op gaat)?

Alvast bedankt voor het advies!

Je zou eens met wasbenzine kunnen proberen.
Bij mij lukt dit redelijk goed.
Daarna wel toch de wax aanbrengen.
Als je het gebruikt bij een voorbereiding om een wagen te waxxen is er niks aan de hand

teerverwijderaar van valma, in spuitbus, prima spul

ShowProdImgLarge.ashx?id=100194&f=d.webp

Meguiar's body solvent bevalt me vrij goed, maar mocht nog iets krachtiger zijn.

Al zou tardis van Autosmart nog beter en vooral krachtiger zijn.
Enkel moeilijker te verkrijgen (in BE toch).

Clayen werkt echter ook goed, maar ik gebruik liever een product dan uren te gaan clayen.
Clayen doe ik na de stap van teer/vliegroest/sappen enz te verwijderen, maakt een claybeurt 2x minder intensief en een mooie tijdswinst ook.

Welkom ;)

Weet niet waar je vandaan komt, maar je mag best even langskomen om wat Body Solvent te proberen. Zoals Jim al zei, dat gaat doorgaans best goed. Scheelt idd uren kleien en boenen.

die wasbenzine of Valma-teeroplosser werken inderdaad prima. Wasbenzine is bij elke Doe-het-zelf of drogist verkrijgbaar en kost je bijna niets.

+1 voor meguiars body solvent. Opsprayen, een tijd laten inwerken en daarna afvegen of afspoelen en indien nodig nog eens herhalen.

Jammer dat het alleen in de detailer/gallons te verkrijgen is, hierdoor stappen er veel over op andere goedjes
( af en toe heb ik echt zoiets van, grrr Meg's:|~* )

mk-us zei:
Jammer dat het alleen in de detailer/gallons te verkrijgen is, hierdoor stappen er veel over op andere goedjes
( af en toe heb ik echt zoiets van, grrr Meg's:|~* )

Autosmart Tardis is ook per liter verkrijgbaar

Ik heb het bij mijn witte auto.
Bugssquas met klei gedaan.
Ging goed.