• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hele lichte krasjes Mercedes lak.

sienies

Detailing rookie
1 dec 2008
2
0
Goedemorgen dames en heren,

Ik ben de trotse eigenaar van een nieuwe Mercedes C-klasse in het metallic zwart.

Nu zag ik na een wasbeurt (met de hand) dat ik op de motorkap een paar hele
lichte krasjes had.

Deze auto is voorzien van de mercedes nanolak en dus erg hard heb ik begrepen.

Hoe kan ik deze krasjes plaatselijk en, bij voorkeur, met de hand te lijf gaan?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
 
Scratch X icm. een witte LC pad zal wel door de meesten worden aanbevolen denk ik zo. Hiermee kun je lokaal kleine krasjes verwijderen.
 
Welkom ,uiteraard leuk als je jezelf even voor stelt in het juiste topic..:)^

Nanolak..?Nooit van gehoord ,wordt hier keramisch mee bedoeld mss :weetniet

Ik denk (ben wel vrij zeker) dat je met de hand niet veel zal kunnen doen ,eventueel een Glaze met fillers gebruiken (vullen lichte krasjes op) om ze wat te verbergen.
Maar ze verwijderen zal toch waarschijnlijk machinaal moeten gebeuren..
 
trots mag je zeker zijn; mooie auto.

met de hand zal je weinig bereiken op deze lak, en ik raad een DAP500 machine aan + wat lichte en hoge kwaliteit polijstmiddelen zoals Limeprime van Dodojuice of SSR1. Grove middelen werken alleen averechts
 
Bedankt voor de reacties tot dusver!

Ik ga me zeker even voorstellen binnenkort. Uiteraard nog even een mooi plaatje schieten van de nieuwe toet.

Het is inderdaad de keramische lak van Mercedes.

Ik heb vandaag nog even naar de krasje gekeken en achteraf gezien zijn ze wel heeeeel erg licht.
Ze bevinden zich in de blanke lak zo te zien.

Ik ga voorlopig maar eens een mooi setje om te wassen samenstellen en daarbij wat SSR1 of Scratch X
om heel lichtjes te proberen wat het doet op mijn lak.
 
Vergeet de scratchX; overgewaardeerd vanwege de naam...
Neem liever Poorboys SSR1, Meguairs M80 of dodo limeprime, maar gebruik dan wel een machine