• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hele vreemde vlek

Franko

Detailing rookie
15 apr 2009
13
0
Hallo iedereen,

Ik had vandaag opeens een heel vreemde vlek op mijn lak. Het lijkt wel een soort schoenafdruk. Het is er echter niet af te wassen of met de nagel af te krabben, het lijkt echt in de lak te zitten. Enig idee wat het kan zijn en hoe ik eraf kom?

conv_2035.jpg
 
Ziet er apart uit. Het lijkt wel lijm van een losgetrokken stikker. Als je er met je hand overheen gaat, voel je de plek dan? Of voel je geen verschil met de lak waar geen plek zit? Ik vraag me nl af of het op of onder de blanke lak zit. Het kan er, zoals je zelf al aangeeft, ook in de lak zitten.

Als het op de lak zit, dan is reinigen de oplossing. Dit kan met een body solvent, kleien, Non-ferro, een renigingsmiddel en en/of polijsten.
Als het in de lak zit en het blijkt niet te reinigen te zijn, dan zit het hopelijk alleen in de toplaag van de lak. In dat geval zou polijsten met mogelijk wetsanden kunnen helpen.
zit het echter tussen de kleurlaag en de blanke lak, dan zit er maar één ding op en dat is een respray.

Samengevat, zit het er op in of onder?
 
Het zit er niet op. Ik voel geen verschil met de andere lak. Het is er ook niet af te krabben ofzo. Het lijkt dus echt in de blanke lak te zitten of de lak eronder. Maar hoe dit nou weer kan? Ik heb er in ieder geval geen stickers opzitten of iets dergelijks. Respray voor dit stuk zal niet mals zijn. Dan moet de hele motorkap?

Mogelijk is de blanke lak aangetast? Het lijkt namelijk wel alsof de blanke lak dof geworden is ofzo.
 
Mijn advies is om in alle gevallen te starten met kleien. Na het kleien te starten met een polijstpad op een DAP icm Poorboys Prof Polish. Werkt dit niet dan opschalen naar Mezzo, Veloce en uiteindelijke wetsanden. Let bij het wetsanden wel serieus goed op je lakdikte. Als je geen ervaring hebt met wetsanden, dan misschien een professional als Diventa Bella inschakelen.
 
Ik heb nauwelijks ervaring met detaillering en wil mijn handen er niet aan branden. Diventa Bella is dus een goed adres voor dit soort gevallen? Zijn er nog andere goede adressen in Rotterdam?
 
Er zullen zeker andere adressen zijn in Rotterdam, maar van Diventa Bella weet ik zeker dat je kwaliteit krijgt. Diventa Bella is de detailservice van Carclean.com. Zelf is wel leuker, maar als je dat niet wilt is het laten doen door echte profs de beste keuze.
 
Kan het zijn dat de lak aangetast is door vogelpoep (ingebrand in de zon) of dat er chemicaliën op de lak zijn gemorst? Ik denk dat je met een vergrootglas moet kijken of je afwijking ziet in de structuur van de lak bij die doffe plek.
 
De luxe van in Rotterdam wonen ... CCHQ vlakbij

Maak ff een afspraak en ga bij Carclean langs voor advies
Het lijkt op een afdruk van kunststof, sticker of plasticzak met iets ....
In theorie kan het ook zonnebrandcreme zijn, maar daar is het weer nu niet naar
 
Inderdaad, kom even langs dan kunnen we het een en ander voor je proberen. Je bent van harte welkom.
 
Is er toevallig iets overgespoten aan je auto ?
Lijkt er op alsof er blanke lak onder de afplakfolie is gekomen tijdens het spuiten, dan krijg je ook zo'n rare aftekening.
Je voelt het niet, maar met een relatief lichte stap is het wel weg te polijsten.
Voor de zekerheid zal ik er iemand met ervaring naar laten kijken!