• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help, allemaal krassen. Wat te doen?

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Vandaag heb ik na een week of drie m'n auto weer eens gewassen en kwam tot de ontdekking dat er op m'n linker achter portier een stuk of 9 kleine krassen zitten]-0 ]-0 . Ben me eerlijk gezegd kapot geschrokken en baal natuurlijk als een stekker!!
Heb geprobeerd om foto's te maken maar dat lukt me nu even niet, dus probeer ik het maar te omschrijven:
- afhankelijk van de invalshoek van het licht, zijn de krassen niet altijd zicht baar.
- als je er recht voor staat zie je alle krassen, maar van een meter of twee zie je ze niet allemaal meer
- de meeste krassen zijn voelbaar als ik er met m'n nagel over heen ga

Nu de volgende vragen:
- welke middelen raden jullie op bovenstaande gegevens mij aan om de krassen weg te werken?
- is het met deze temperaturen zowiezo te doen om een poging te wagen, of moet ik het uitzingen totdat het weer het toelaat om de krassen weg te werken? Ik heb geen (verwarmde) garage, alleen een carport
- is het verstandig om het eerst handmatig te proberen, of moet ik gelijk met m'n dap 900 aan de slag? De dap heb ik nog nooit gebruikt.

De auto is donker van kleur, hier een linkje om een indicatie te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie tips.
 
Bedankt dibbuz, ga ik volgende week doen :cool:
Net even snel wat plaatjes gemaakt, maar omdat de auto net gewassen is reflecteert ie nog al.
RMH_6666.jpg

RMH_6665.jpg

RMH_6662.jpg


Dir zijn niet alle krassen maar wel de ergste. Sommige krassen lijken eerder op pluisje of iets dergelijks, maar het zijn wel degelijk krassen.
 
Voelbaar?
Als nat maakt, dan nog zo zichtbaar ?
Ennuh: zou idd aanbod aanpakken zo lekker dicht bij de bron !
 
toen ik na het wassen met de redmist er overheen ging verdwenen sommige krassen voor eventjes, maar kwamen na een minuut of zo weer te voorschijn.
 
Tim & Goku legde tijdens de DAP cursus uit dat je de volgende regel eigenlijk moet hanteren :

Als je een kras nat maakt en hij is dan niet meer zichtbaar, dan is deze weg te werken middels de DAP. Blijft de kras zichtbaar dan zul je moeten uitwijken naar de PRO900 / Wetsanden / schadeherstel.

Mocht je overigens een ruimte zoeken waar je wat warmer staat dan buiten, in Zeewolde gebruiken we een loods waar je evt wel terecht kan.
Voor meer informatie moet je anders maar even een PB n aar mij of Juffer1 sturen ;)
 
Ai Riccardo, das zonde !
maar idd, je hebt mazzel dicht bij CC te zitten, even langs en je weet het ;)

vandaag niet aan wassen toegekomen, alleen afgespoten in een box, om dan thuis te gaan wassen, maar het interiuer nam meer tijd in beslag dan ik dacht...

Hoop niet van zulke verassingen tegen te komen, je weet het niet he met dit weer de auto zit onder een pak zout en zooi dat je het niet meer ziet...

Overigens warme hal ???
Misschien eens iets mee doen met meerdere mensen ? :-b
 
ik zou het aanbod aannemen en even langs gaan.

anderzijds met de dap licht beginnen kan geen kwaad, ik zou wel even kleien.
 
Bedankt voor de tips en Wilma bedankt voor het aanbod :cool:
Ga zsm even een test met een natte doek ofzo doen (zit nu op m'n werk) maar zoals ik al eerder schreef verdwenen een groot aantal krassen toen ik er met een doek met redmist over heen ging.
 
DB9 zei:
Ga zsm even een test met een natte doek ofzo doen (zit nu op m'n werk) maar zoals ik al eerder schreef verdwenen een groot aantal krassen toen ik er met een doek met redmist over heen ging.

Gewoon een beetje spuug op je vinger volstaat ( he bah )