• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

help! chrome pook met krasjes verwijderen

NoTrust

Detailing rookie
14 okt 2012
3
0
Hallo mensen

Ik heb een chrome pookknop in mijn auto zitten, nu zit het flink onder de krasjes
kan ik dit eruit polijsten of is het het beste om van tevoren het goed te schuren

Kan ik dit ook opnieuw laten verchromen??

Als iemand wat tips heeft hoor ik het wel.


grt
NoTrust
 
pook_zpse1443cdb.jpg


zo ziet het eruit

ik heb het gepolijst met Valma scratchremover
maar dit helpt voor geen ene meter
wel glimt het nu mooi :p
 
Chroom is bikkelhard. Deze knop ziet er serieus bekrast uit. Volgens mij onmogelijk om dat op te knappen met detailing materialen.
Het product wat je gebruikt hebt is voor lak. Dat doet op chroom niet veel.

Ik zou opnieuw laten verchromen voor het mooiste resultaat of een nieuwe kopen.
 
ah ok bedankt

ik zal kijken of een een bedrijf kan vinden die het kan verchromen

ik had al gekeken naar een nieuwe pook, maar die kost €80 ,-
volgens mij ben ik dan goedkoper uit om het te laten verchromen
 
Hallo,

Ik zou eens de Meguiars Metall polish proberen. Echte diepe krassen zijn misshien niet weg te halen, maar ik weet zeker dat je beter resultaat krijgt als dit.
Verchromen kan je tenslotte nog altijd...
 
had een chroom pook ( Mini) , had ook dat probleem . Met chroompolish er op gezeten , was beter maar heb dat koud ding toch vervangen door 1 in alcantara , veel warmer en geen krassen
 
Is het een metalen pook die verchroomd is of kan het ook zo'n chroom laagje op een kunststof pook zijn?
In geval van een metalen pook zou inderdaad opnieuw verchromen de beste oplossing kunnen zijn.
Het chroomlaagje op kunststof is vaak zachter dus daar kun je met een polijstmiddel vaak al een goede correctie behalen.
 
Als niks anders helpt kan je misschien het croom met zeer fijne staalwol en polijstmiddel proberen mooier te krijgen.

Je kan dan alsnog opnieuw laten vercromen .

.........en daarna geen ringen meer dragen als je autorijd :-"