• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help, ik heb een kras

annet

Detailing addict
28 jan 2009
32
52
Door nog onbekende reden zat er ineens een kras op de achter deur van mijn schoonouders.
Heb deze met de hand proberen weg te werken in de volgorde van:
Finale op zwart
Finale op wit
Mezzo op wit
Mezzo op oranje
Mezzo op wit
Finale op wit
Finale op zwart

Hier onder staan de foto's hoe het geworden is

De kras
DSC_0117.webp

Na veel werk maar toch niet weg
DSC_0125.webp

Het is te zien net boven mijn vinger
DSC_0123.webp

Van een afstand is het niet zo goed meer te zien
DSC_0126.webp

Maar wat kan ik nu het beste doen om de kras toch weg te krijgen, eerst ga ik de dap aanschaffen maar welke pads raden jullie mij erbij aan.

Help, want krassen bbrrrr :'(

Een trucje om de ernst te beoordelen is om de kras met een beetje vocht (spuug) nat te maken.
Als hij dan minder zichtbaar wordt, of zelfs verdwijnt valt het te polijsten.

Je hebt met de hand al een behoorlijke verbetering.
De vraag over de pads heb je eigenlijk al beantwoord.
Oranje, wit en zwart zijn de basis.

Nog verder weghalen kost wel lak. Misschien moet je ophouden als het "goed genoeg" is.

Succes verder, Hans

Oranje - Inizio of SSR3 wit - Mezzo of SSR2.5 light green - Finale SSR1 of Prof.Polish zwart - glaze black hole etc.

Deze kras is helas te diep om volledig weg te krijgen.
De enige manier is om hem op tevullen met een sateprikker en een potje autolak(op kleur uiteraard)en deze te wetsanden.
Maar dat laatste is best hoog gegrepen voor een onervarene.

Toen ik met de kras begon dacht ik oei het is dwars door de lak.

Maar naarmate ik zo een tijdje bezig was zag je dat het niet door de lak was pffff.

@Bart123: wilde gedachte .... zou je zoiets met de Blob Eliminator te lijf kunnen gaan. Het werkt immers goed bij steenslag, is het dan bij zo'n kras ook niet toe te passen ?
Vullen, blobben en dan de DAP er over heen knallen ?

Deze kras is te groot om te 'blobben'. Met wetsanden krijg je een fijner resultaat (indien machinaal polijsten niet mocht helpen). Maar is zoals bekend niet iets voor iemand zonder ervaring.

Dank je Martin, was een wilde gok om wellicht als tussenoplossing te fungeren.
Maar ik ben een volhouder, blobje voor blobje oftewel een klein stukje van de kras vullen dit blobben en dan opschuiven naar einde van de kras ?
Zoals je zelf ook aangeeft, wetsanden is voor de meesters alhier bestemd dus die laten we maar even vallen met z'n allen ;)