• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hemel reinigen

fiatstilofanatic

Detailing trainee
19 mei 2017
15
32
29
Hallo,

Mijn hemel is vies, zit vet op en andere dingen.
Vriend van me heeft al met APC geprobeerd, echter laat dit vlekken achter.

Waarmee krijg ik dit het veiligst schoon?
Zie foto's

MVG jordy
 

Bijlagen

  • APC.jpg
    APC.jpg
    111,9 KB · Weergaven: 626
  • HEMEL 2.jpg
    HEMEL 2.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 442
  • HEMEL 3.jpg
    HEMEL 3.jpg
    77,6 KB · Weergaven: 407
  • HEMEL 4.jpg
    HEMEL 4.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 360
  • HEMEL 5.jpg
    HEMEL 5.jpg
    51,8 KB · Weergaven: 558
  • HEMEL 6.jpg
    HEMEL 6.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 470
  • HEMEL 7.jpg
    HEMEL 7.jpg
    47,6 KB · Weergaven: 347
  • HEMEL 8.jpg
    HEMEL 8.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 413
  • HEMEL.jpg
    HEMEL.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 361
Ik ben totaal geen expert en hier zullen ongetwijfeld véél betere suggesties en oplossingen komen.. Maar ik zou zeggen stomen en/of met een extractor proberen? Het lijken wel vieze plekken die ingedroogd zijn.. Is het de APC die deze vlekken heeft gemaakt? Of iets anders?
 
Zo! Dan zijn niet effe vlekken, daar heeft iemand z'n best gedaan. :)

Een hemel reinigen met lichte vervuiling doe ik met APC+D en een doek. Met name de ontvettende werking zal flink bijdragen. Ik let er dan op dat ik liever 10x de boel licht inspray en afneem, dan 1x zeiknat maak en het risico lopen dat de lijmlaag loslaat of raar begint te doen.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Zo! Dan zijn niet effe vlekken, daar heeft iemand z'n best gedaan. :)

Een hemel reinigen met lichte vervuiling doe ik met APC+D en een doek. Met name de ontvettende werking zal flink bijdragen. Ik let er dan op dat ik liever 10x de boel licht inspray en afneem, dan 1x zeiknat maak en het risico lopen dat de lijmlaag loslaat of raar begint te doen.


Greeetz

Om zelf eventjes ook bij te leren: ik snap dat je de hemel natuurlijk niet zeiknat gaat maken omwille dat een dakhemel normaal in je auto zit. Maar op de foto's is te zien dat de dakhemel uit de auto is gehaald. Is het dan niet perfect mogelijk om iets natter te werken en naderhand te gaan kijken om de hemel terug deftig te installeren?
 
Hallo,

Dit is alleen de hemel, heb deze volledig uit de auto gehaald.
meer zit er niet tegen plafond, deze zat ook niet gelijmd, alleen vast achter rubbers en zonnespiegel enz
 
Zover ik weet is dit de voering, zeg maar. Hier overheen zit een stof gelijmd. Wanneer je de stof dan té nat maakt en/of met vrij sterke producten werkt, dan wil dit nog wel eens loslaten en dan heb je een loshangend stuk stof hangen. :)
 
Sopje Biotex en in laten werken terwijl je het met een zachte (paardenharen) borstel inwerkt
Vervolgens eerst met een doek (ik neem graag witte badstof) en eventueel met een extractor naspoelen
Als hij er uit kan kan je hem zodra het loslaat ook opnieuw bekleden
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en Nick1407
Zover ik weet is dit de voering, zeg maar. Hier overheen zit een stof gelijmd. Wanneer je de stof dan té nat maakt en/of met vrij sterke producten werkt, dan wil dit nog wel eens loslaten en dan heb je een loshangend stuk stof hangen. :)


Dit is de voering en de stof in een, complete hemel is eraf.
 
Sopje Biotex en in laten werken terwijl je het met een zachte (paardenharen) borstel inwerkt
Vervolgens eerst met een doek (ik neem graag witte badstof) en eventueel met een extractor naspoelen
Als hij er uit kan kan je hem zodra het loslaat ook opnieuw bekleden
Weer bijgeleerd. Vind ik een goede optie. Het lijkt mij wel een delicaat werkje..