• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hennep's E46 sedan TiAg 2009

Dibbuz zei:
Netjes hoor, spuit je hem zelf of laat je het doen?

Het spuiten laat ik doen. Dit is voor mij een te groot oppervlak met teveel hoekjes en naden om zelf te doen.


dovdmeer zei:
jeetje, Ziet er allemaal behoorlijk profi uit zeg, heb je zoiets vaker gedaan? Erg strak in ieder geval, ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dit is voor mij de eerste keer, maar gelukkig heb ik een buurman die hier erg handig in is en mij hierin heeft geholpen met tips en aanwijzingen.
 
WaxWizard zei:
Kunststof lassen is alleen een optie als je met een kale bumper en lip begint dan zit je direct op het kunststof. Nu was alles al gespoten en dan hadden we veel te ver terug moeten schuren. Het aftekenen zal wel meevallen, je moet alleen goed schuren en zorgen dat het oppervlak superglad is voordat je hem laat spuiten.
Okay, wist ik niet.
Ik wil ongeveer hetzelfde doen met de bumper van mijn ford focus en de carrosier vertelde me dat ik dat het beste liet plastiek lassen en idd op voorhand de volledige bumper kaalschuurde.
Dat is bij mij dus ook het plan :D
Maar hoop voor jou dat het zo ook lukt, is in idd geval iets minder schuurwerk.
Voro de rest ziet je werk er top uit, staat er al lekker strak bij!
 
rodders zei:
Okay, wist ik niet.
Ik wil ongeveer hetzelfde doen met de bumper van mijn ford focus en de carrosier vertelde me dat ik dat het beste liet plastiek lassen en idd op voorhand de volledige bumper kaalschuurde.
Dat is bij mij dus ook het plan :D
Maar hoop voor jou dat het zo ook lukt, is in idd geval iets minder schuurwerk.
Voor de rest ziet je werk er top uit, staat er al lekker strak bij!

Het nadeel met kunststof schuren is dat je de structuur van het kunststof openschuurd, hierdoor krijg je allemaal kleine "haartjes". Om deze weer weg te krijgen moet je er een aantal min 3 lagen vuller op zetten en deze weer helemaal terugschuren. Tevens loop je het risico dat je meer hoge en lage plekken krijgt in de bumper. Zoals jij het laat doen is dit het probleem van de carrosier. Hierdoor zullen ook de kosten oplopen. Ik ben nu niet meer dan € 60,- kwijt aan materialen tot nu toe zit er ongeveer 20 uur werk in. Nu moet alles alleen nog gespoten worden. Buiten de bumper komen er nog een aantal delen (updates) bij die gespoten moeten worden en daarvoor zijn de kosten totaal € 200,-

Dank voor de complimenten op het werk, ik had zelf eigenlijk niet gedacht dat het er zo goed uit zou komen te zien. Nu is het alleen nog wachten op de andere onderdelen die gespoten moeten worden en dan kan alles in januari naar de spuiter. Planning is dat alles er eind januari op zit.
 
thanks voor de informatie, ik ga hier eens mee naar de carrosier stappen en vragen wat hij ervan denkt.
Dat van het afschuren wist ik niet, dus ik ga eerst nog eens wat navragen op verschillende plekken voor ik eraan begin.
 
Vandaag de laatste stap afgewerkt voordat alles naar de spuiter gaat. Het is nu nog wachten op een aantal onderdelen (updates) en dan kan alles in januarie naar de spuiter.

Wetsanden met scotchbright de bumper voelt nu zo glad als een spiegel. Ik ben erg tevreden met het uiteindelijke resultaat van het projekt en ben zelf erg benieuwd hoe het er zometeen uitziet als alles gespoten is. Nog een maandje wachten en dan weten we het

263ubkl.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg dit topic al een tijdje.
Ziet er op de foto's inderdaad goed en glad uit.
En nu ongeduldig wachten tot het gespoten is, want het liefst zal je het wel gelijk af willen hebben.
 
Abarth zei:
Volg dit topic al een tijdje.
Ziet er op de foto's inderdaad goed en glad uit.
En nu ongeduldig wachten tot het gespoten is, want het liefst zal je het wel gelijk af willen hebben.

Nee hoor dat valt wel mee, kan mijn geduld goed opbrengen. En haastige spoed is zelden goed. Ben wel erg blij dat we het nu al zover af hebben, het zat gelukkig allemaal mee. er stonden voor volgende week eigenlijk ook nog twee dagen gepland maar die hebben we nu niet meer nodig, dus ik kan nu mooi van mijn vakantie gaan genieten.
 
Vanmiddag de voorbumper opgehaald bij de spuiter. Hij heeft zoals gewoonlijk weer prima werk geleverd. Kwam alleen een kleinigheidje tegen toen ik de grill erin monteerde. Ik ben vergeten om de spijlen die op de grill gemonteerd moeten te bewerken:0 . Hier zal nog een stukje afgehaald moeten worden aan de voorkant omdat daar de lip nu zit. Als we voorzichtig zijn gaat dat vast goedkomen. De grill en de mistlampen heb ik alvast terug gemonteerd om een beetje een totaal plaatje te krijgen. Nu nog de tijd vinden om hem terug te monteren op de auto

IMG_1147.jpg


IMG_1150.jpg


IMG_1153.jpg


IMG_1149.jpg
 
Ik kon niet langer meer wachten dus vanavond toch maar gestart met het plaatsen van de gemodde voorbumper. Het resultaat is echt boven verwachting geworden. We zijn oom 22:30u gestart en om middernacht waren we klaar.

Tevens ook maar meteen de carbon logos geplaatst voor en achter.

IMG_1179.jpg


IMG_1180.jpg


IMG_1181.jpg


IMG_1183.jpg


IMG_1185.jpg


IMG_1186.jpg


IMG_1184.jpg
 
8-()) ERG netjes gedaan :cool:

Misschien had ik 7 1/2 jaar geleden toch voor een Biemer moeten gaan, ECHT mooie auto!!!
 
Mooi geworden hoor! :cool: Ook mooi dat de louvres van de nieren en de randen erom heen in de lakkleur zijn gespoten. Het valt niet zo op, mar makt het geheel juist wel heel mooi af!
 
Gisteren een start gemaakt met een nieuw projekt. Omdat ik nog geen schuurblok heb zelf maar iets in elkaar gezet.

IMG_1370.jpg


IMG_1371.jpg


Wat zijn we dan aan het schuren geweest vragen jullie je af

IMG_1372.jpg


IMG_1373.jpg


IMG_1368.jpg


IMG_1369.jpg


Een deel is nu klaar en staat helemaal in de primer vanmiddag gaat het andere deel in de primer en wordt de eerste helemaal gladgeschuurd, als er tijd over is doen we de 2e misschien ook wel.
 
Omdat ik toch bezig was met schuren en primeren en nog een aantal bussen over had, ook de interieurlijsten opnieuw gedaan. Ik was niet helemaal tevreden met het resultaat. Ze waren te mat en zaten eigenlijk vol met schuurmarkeringen van de laatste keer. Alles staat hier in de primer. Inmiddels zijn ze ook opnieuw gespoten ik moet hier alleen nog fotos van nemen.

IMG_1394.jpg


Het projekt waaar het hier eigenlijk om ging ben ik vandaag ook weer mee verder gegaan. Ze staan nu helemaal strak en alle oneffendheden zijn eruit geschuurd. Vanmiddag de skirts maar eens gepast om te kijken of er eventueel nog wat aanpassingen nodig zouden zijn. De aanpassingen die gedaan moeten worden zijn minimaal en ze kunnen in de loop van de komende week naar de spuiter. :)

IMG_1400.jpg


IMG_1402.jpg


IMG_1404.jpg


IMG_1405.jpg


IMG_1406.jpg


IMG_1407.jpg


IMG_1408.jpg


Hopenlijk is dit projekt dan weer klaar voor Speed-2009
 
Jammer dat je de skirts niet in de zelfde ronding hebt mee gnomen van je wielkast. is zo vierkant op deze manier.
 
Vandaag weer een beetje verder gewerkt aan de bimmer. Helaas heb ik meer werk aan de skirts dan ik in 1e instantie dacht. De vorige eigenaar heeft het niet zo nauw genomen met hoe ze gemonteerd zaten. Ik heb alle popnagels uit moeten boren, en moet nu helemaal opnieuw beginnen met ze af te stellen. Als ik het niet vergeet zal ik wat fotos maken van het verloop.
Omdat de wagen vandaag aan 1 kant omhoog stond ook gelijk de velgen er maar even afgehaald en de naaf en remklauw eens in de caliper lak gezet. tja wat voor kleur kiezen we dan. Rood is al zoveel gedaan. Twijfelde nog tussen geel en zilver. Geel omdat het wel opvalt maar niet echt om aandacht schreeuwt en zilver om in de rest van het thema te vallen. Uiteindelijk toch maar gekozen voor zilver om het geheel netjes te houden. Helaas nog geen fotos met de velgen gemonteerd. Daar was geen tijd meer voor. Ik moest er nog een in bad doen en een luier verschonen :)

VOOR:
IMG_1420.jpg


IMG_1421.jpg


NA:
IMG_1422.jpg


IMG_1423.jpg


IMG_1424.jpg