• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hennep's E46 sedan TiAg 2009

Mooi project, een tip voor je remmen neem eens carbonne lorraine RC5+remmenblokken. EBC en de textarr (brakemaxx) vind ik persoonlijk niet zo.

"RC5 plus
This is a NEW compound, released in September 2009.
This compound Supersedes the previous RC5, having a much lower noise level than all the other compounds, in terms of squeal, it also has vastly lower brake dust levels.
Stopping power is vastly superior than OE, and if you have never used a top quality race derived pad you will be surprised at how much power these provide, even if you have used some of the "other" so called performance pads."
 
die carbon loraine blokken heeft een maatje van me onder de auto..
ik heb diverse fietsers met de handen voor de oren gezien:D
 
Banden kreeg ik nagenoeg voor niks bij de velgen. Op zich presteren ze prima, geluid is minimaal en slijtage valt ook ontzettend mee. De banden gaan nu al 2 seizoenen mee en hebben toch zo'n 20K Km erop zitten en ze hebben nog steeds meer dan voldoende profiel en gaan nog makkelijk een zomer mee. Zodra ze op zijn komen er michelins of pirelli's op te liggen. En omdat de modbug toch blijft kriebelen afgelopen weekend een veerpootbrug geplaatst. Wiechers Sport Carbon

img2849klein.jpg


img2848klein.jpg


img2847klein.jpg
 
Je voelt echt duidelijk verschil. Ik vond de BMW vooral in de lange doordraaiers erg overhangen. Dit is nu echt stukken minder. In de bochten voelt hij nu veel strakker aan. Ik denk wel dat de ervaring van de brug nog beter zal worden als hij eenmaal verlaagd zal zijn.
 
Dit topic toch maar weer eens even bijwerken. De afgelopen maanden heb ik niet helemaal stilgezeten. Helaas is afgelopen kerst de voorbumper gesneuveld en dan ga je nadenken, wat moet ik nu. De oude herstellen, iets custom maken, compleet nieuwe voorkant, het beste maken van de huidige situatie
De schade
IMG_3577.jpg


In de tussentijd ook de schakelpook, handrem en armsteunhoes vervangen voor een Alcantara exemplaar
IMG_3552.jpg

IMG_3459.jpg

IMG_3461.jpg


De interieurverlichting vervangen voor LED exemplaren
IMG_3454.jpg


Na
IMG_3455.jpg

IMG_3456.jpg


Tevens voor een prikkie een OEM M3 powerbulge gescoord. in de toekomst wil ik hiermee nog een projektje gaan doen op de motorkap.
IMG_3538.jpg


Via E-bay een Carbon Cold Air Intake gekocht
IMG_3624.jpg

IMG_3623.jpg


Een paar maanden geleden een APK gehad en gelukkig goed gekeurd, dus ik kan weer een jaartje vooruit. De keurmeester gaf wel aan dat mijn schokdemper linksachter lek was en deze vervangen diende te worden maar het was geen APK afkeur. En mijn remleidingen vertoonde droogte scheurtjes maar was ook nog geen APK afkeur wel en aantekening. Voor de schokdempers ben ik gelijk rond gaaan kijken wat ik wilde en uiteindelijk voor Bilstein gekozen. De nieuwe remleidingen komen hopelijk deze week binnen.
IMG_3733.jpg


Ik was al lang niet tevreden met mijn huidige achterbumper en ik wilde daar iets anders voor. Uiteindelijk na lang zoeken een OEM M-techII achterbumper gevonden. De bedoeling was iets custom te maken met een E46 M3 CSL difussor, maar aangezien de achterbumper ABS kunststof is ging dat niet lukken. Dus de plannen even aan de kant gezet om wat verder na te denken. Met wat surfen op marktplaats kwam ik een Rieger achteraanzet tegen voor een M-techII achterbumper. Gelijk de adverteerder gemaild en die stuurde mij door naar Stroeve motorsport. Na heel wat heen en weer gebel werd het pakketje niet verstuurd omdat ze geen doos hadden. Heel toevallig kwam ik vorige maand een M-techII voorbumper tegen en toen was de keus eigenlijk snel gemaakt wat betreft de voorbumper. Stroeve ook maar gelijk gebeld met de vraag als ik iets anders mee bestelde of het dan meeverstuurd kon worden. Dit was gelukkig geen probleem.

De voorbumper
IMG_3736.jpg


De achterbumper
IMG_3410.jpg


Vandaag ook nog een nieuwe katalysator besteld want de huidige rammelt als een gek. De zolder ligt nu helemaal vol met onderdelen maar binnenkort zal alles eronder gaan. Het doel is om alles voor het Duitse Autosport Festival in Assen klaar te krijgen maar uiterlijk voor eind augustus. Dan is het namelijk weer de beste show van Nederland en Belgie georganiseerd door TWA. Die wil ik niet missen.
Naast een 2e kind die er binnekort aankomt dus nog volop werk te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was de gewone bumper niet dik genoeg, denk dat ik hem nu wat overdreven ga vinden... Wel een erd dikke achterbumper (mits er bijpassende uitlaten inkomen)
 
De vorige was al dik genoeg, maar door de schade was ik genoodzaakt iets te gaan doen. Dit is altijd al mijn nummer 1 keus geweest alleen heb ik nooit de onderdelen bij elkaar kunnen krijgen. Ik had het ook nieuw bij de dealer kunnen kopen maar voor mij is dan de lol eraf, voor mij is het net de sport om alles bij elkaar te sprokkelen. Het kost zo ook wat meer moeite en energie om alles gedaan te krijgen dat is voor mij al 75% van het plezier wat ik eran beleef. De 1e voorbumper was een 2e keus en heb er ook geen spijt van gehad. Nu is het gewwon tijd voor wat anders.
Wat betreft de achterbumper, daar komt ook een bijpassende uitlaat voor. Een custom made uitlaat door FOX met 4x rond 88 eindtips volledig RVS. Daar ben ik nu voor aan het sparen.
 
Mooi Johan...

dat zijn idd de leuke projecten, jammer dat het door schade moet beginnen...

ik heb ook nog wat plannen met onze PT, maar ik moet eerst even sparen om hem rijdende te houden.
er zitten een aantal flinke reparaties aan te komen.
dat eerst en daarna zien we weer verder...

ik wil wel graag heel de onderkant in de hyperflex rubbers en daarmee heb ik meteen de vervelendste reparatie gehad.
 
Afgelopen zondag een fotoshoot gehad nu met de nieuwe voorbumper. Ik ben er echt blij mee, het ziet er nu een stuk netter en minder druk uit dan de vorige, hier alvast de 1e foto in de loop van de dag of avond zullen er meer volgen
DSC_0650.jpg