• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herspoten delen

dré1985

Detailing addict
24 mrt 2012
44
52
De herspoten delen van men auto missen glans en vooral diepte is dit nog goed te krijgen door te polijsten?

Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.Let op het verschil van de bumper tegenover het gedeelte erboven.

DSCN2240.webp

DSCN2241.webp

Ook heb ik een volledige deur die herspoten is waarop hetzelfde probleem zich voordoet maar in mindere maten.
Bij deze heb ik ook een soort van mini swirls die bij zonlicht een witte waas(streep) laten zien.Is dit wat jullie marning noemen?

Eerst was me dit niet echt opgevallen,maar nu ik wat meer glansgek ben stoort me dit meer en meer.

Weet hier iemand raad mee?

Er zal m.i. een stevige combinatie op los mogen gelaten worden, met het handje mag je het zeker vergeten.

Zoiets mag je niet aanvaarden van een professioneel hersteller/spuiter

Ik weet niet wanneer je dit hebt laten spuiten maar misschien eens contact zoeken met de desbetreffende spuiter en kijken of dit geen garantie kwestie is?
Je kan het uiteraard proberen te polijsten, maar wat ik eigenlijk best vreemd is dat dit op je gespoten delen wel optreedt, en bij de "oude" lak nog niet begonnen is. Misschien dat iemand hier een toelichting op kan geven?
Ook nog een foto van de deur?

Foto van de deur is niet duidelijk op te zien wat het probleem is.
Auto is herspoten voor ik hem kocht.
Ik ga dan maar eens proberen met de dap500,en hopen dat het wat beter wordt.

Je weet dus niet waar hij hersteld is? Ken je de vorige eigenaar niet?

Mijn auto had een lelijk herspoten dak, en de vorige eigenaar vertelde me waar hij dit had laten repareren. Het was gewoon nog garantie en is opnieuw gespoten en ziet er nu super uit.

Kunststof ( bumper ) en metaal ( plaatdeel ) kan al snel voor verschil zorgen.
Als je de spullen hebt ( dapje e.d. ) zou ik eerst dat gewoon proberen, grote kans dat je 90% al minder gaat zien

Op garantie hoef ik niet te rekenen.
Ik ga zelf aan de slag gaan met men dap500.
Ik heb hier als zwaarste combo ssr 2.5 op oranje,en heb ook nog de ultimate compound van Megs is deze grover dan ssr 2.5?
Is het mogelijk een wollen pad te gebruiken op de dap?Zo ja welke wollenpad en polijstmiddel kan ik best gebruiken?

De UC is vele malen grover dan de SSR 2.5

Dus nee, UC kun je niet vergelijken met welke SSR dan ook.

Dit omdat de SSR een zogenaamd diminishing abrasives produkt is. De 'schuurkorrel' breekt zichtzelf af naarmate hij verder verwerkt wordt, tot hij uitgewerkt is.

UC moet je doorverwerken tot de swirls en/of krassen weg zijn. Het breekt niet af.

Wat denken jullie van deze stappen?

1: UC op oranje
2: ssr 2.5 op wit
3: ssr 2 op licht groen
4: ssr 1 op zwart

Ik denk dat als je deze 4 stappen toepast dat je een witte bumper overhoud; dan ben je wel door de lak heengegaan.
Doorgaans is de lak gespoten op kunstof heel zacht. Dus ik zou beginnen met ssr 1 op wit of licht groen en van daaruit opschalen als het resultaat niet naar tevredenheid is. Pas vooral op met randen!

Vandaag aan de slag gegaan.
Achterbumper en kofferklep onder handen genomen,met de volgende stappen.

SSR 2.5 op oranje
SSR 2 op groen
SSR 1 op zwart
PB Blackhole op rood
En een laagje colli 845

Zoals verwacht is de schade niet volledig te herstellen,wel wat meer glans verkregen.

DSCN2250.webp

DSCN2249.webp