• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herstellen kleine krasjes op kunststof kap buitenzijspiegel

ballo

Detailing trainee
12 jul 2022
11
35
Hallo iedereen,

Op een van de zijspiegels zit op de kunststof kap een paar hele kleine krasjes die ik er graag uit wil hebben.
De lak is weg en de dikte van de krasjes zijn ong. haardikte en de lengte is ongeveer een halve centimeter.

Hoe kan ik dat het beste herstellen?

Ik Heb Menzerna 3800 en 400 met een sealant als afsluiter.. is dat een optie ?
Of is er een betere manier ?
2024_08_04_10_25_IMG_2112.JPG
 

Bijlagen

  • 2024_08_04_10_25_IMG_2113.JPG
    2024_08_04_10_25_IMG_2113.JPG
    194,3 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
lak weg = lak weg...
Met beleid polijsten met een medium/finish polish kan de randen van de krasjes nog wat afronden, hierdoor kunnen ze iets minder zichtbaar worden. Weg krijgen gaat niet lukken zonder opvullen of spuiten in mijn ervaring...
 
Ik probeer het gewoon met opvullen en dan zien we wel weer .
Kan ik het daarna met Menzerna 3800 en 400 eventueel afwerken ?
Ik heb ook een professional polish van Poorboys maar ik weet niet of dat een te grof middel is .
Ik heb ook scratchremover van Valma die ik nog heb liggen.
 
Ik zou beginnen met Menzerna 3800 om te kijken wat dat doet, spiegels zijn vaak erg dun gespoten, echter je kan er. ook gemakkelijk resultaat op behalen. Is 3800 te licht, dan 400 en daarna afwerken met de 3800.

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: ballo
Ik zie op de foto dat er een soort ribbels over de achterkant van je spiegels loopt, dat maakt polijsten wel een stuk lastiger, anders zou ik adviseren om te beginnen met fijn polijsten vóór je gaat opvullen, maar in dit geval denk ik dat polijsten lastig gaat worden.

Overigens PB Professional Polish polijst vrijwel niets, en is ondanks de naam eigenlijk meer een paint cleaner. Misschien daar eens mee beginnen voor je een vervolgstap doet?