• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herwaxen

Mati

Detailing trainee
17 sep 2009
22
47
Na de eerste stappen van clay, polish, glaze sealent en wax, is de wax na 5maand nu bijna verdwenen.

Moet ik nu voor een 2de waxlaag opnieuw met klei over de wagen (al dan niet met een sealent nadien)

Ik merk na het wassen als ik direct begin met de wax dat de lak iets te grof klinkt bij het insmeren.

Kan dit hier niet direct terugvinden vandaag men vraag
 
ik adviseer je om toch te kleien.

hoe heb je de auto bijgehouden in die maanden? je hebt kans dat er vuil is aangehecht, dus dan zou ik zeker kleien
 
Maar is die ook regelmatig in de wax gezet.

Elke week wassen slijt de wax ook door, ik zou kleien. Half uur tot een uurtje werk en je lak is weer clean
 
kleien is voor verwijdering van vuil wat je met wassen niet wegkrijgt......
dus?

wassen, kleien, waxen.
 
Ik zou zoals aangegeven even de stappen opnieuw herhalen. Maar gebruik na het kleien even terug een paint-cleaner voordat je terug waxt.

Daarna is het eigenlijk meer een kwestie van bijhouden, dus niet wachten tot de wax zo goed als weg is. Als je gewoon 1 keer in de maand even terug een waxlaagje zet kan de lak niet zonder bescherming komen. Natuurlijk houd je dit niet eindeloos vol. Dan haal je 2-3 keer per jaar er gewoon weer alles af en begin je opnieuw.
 
Ik dacht dat die wax toch wel een maand of 4 5 zou houden en dan opnieuw een waxlaagje.

Elke maand dus is de boodschap of opnieuw clayen, sealant en waxen.

Merci :)^
 
Elke maand is een richtlijn. Kan meer of minder zijn, afhankelijk van de wax. Maar zolang je het bijhoud zal vervuiling veel minder kan hebben om zich te hechten aan de lak.

En als je echt merkt dat de bescherming in te slechte staat is om te herwaxen kan je beter even opnieuw beginnen, anders zal die laag die er 'wil' opzetten gewoon geen mooie binding hebben. Zolang de laag nog redelijk intact is gaat dit veel beter, dus vanaf het moment dat je merkt dat de beading duidelijk begint te minderen zet je er gewoon een laagje over.

En als je een paar maanden verder bent en je hebt de tijd, inderdaad even clayen en de lak reinigen en je bent terug vertrokken.
 
Maar hoe merk je nou dat de wax laag die op je auto zit minder begint te worden? Wat kan ik als goede indicator nemen, het beading effect of id? De truc met het boterhamzakje lijkt mij niet voldoende, of is dit wel een goede indicatie?
 
Wanneer de beadings ovaal beginnen worden en teveel in elkaar lopen zal het bijna tijd zijn veronderstel ik.
 
Boterham zakje toont gewoon aan of je beter zou kleien of niet. Het beading effect is een goede indicatie, doch wilt dit niet altijd zeggen dat er geen bescherming meer over is. Maar merk je dat de beading niet meer mooi rond is en veel platter wordt ,grillig effect, dan is het raadzaam om nog een laagje te zetten.