• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het gaat om de details.........

Simon Sbro

Detailing addict
16 jul 2016
13
55
54
Twente
Ik vind het een vorm van detailen, hopelijk jullie ook

Ik zat me al een behoorlijke tijd te ergeren aan de ooit ''zwarte'' balk achter de achter de achterbumper.
Toch maar eens opgelost.

Oude situatie:

DSC_5500_zpstv5lrk1i.webp

Zoals te zien, ''mooi'' grijs met doorkomende roest :worried:

Dat moet anders vind ik.

Diffuser gedemonteerd:

DSC_5501_zpsbkhiq9vo.webp

en daarna de rest van de bumper:

DSC_5507_zpsowhmjfjy.webp

Duidelijk zichtbare roest :worried:

DSC_5510_zpsgnmj7dut.webp

Dus met de roterende staalborstel op de accu boormachine de roest verwijderd en geschuurd met schuurpapier en in de antiroest primer gezet

DSC_5515_zpsgxbotoci.webp

Daarna weer mooi hoogglans zwart gespoten en een laagje blanke lak erop

IMG-20160722-WA0018_zpsj6xdxmn1.webp

Ook heb ik gelijk maar alles in de beschermende tectyl gezet zodat het weer optimaal beschermd is

DSC_5529_zpseglafgsd.webp

ook heb ik de ''schuurplekjes'' waar de bumper tegen aan komt behandeld en weer netjes op kleur gebracht met de lakstift

IMG_2016-07-28_00-17-03_zpsvrqwwkgy.webp

Na montage van alle onderdelen ziet het er weer perfect uit vind ik zelf

IMG_2016-07-22_20-28-07_zpsd4sccme9.webp

Bedankt voor het lezen

Dit behoort zeker onder de noemer detailen wat mij betreft. Eens je je aan iets stoort duurt het net zo lang tot je het oplost! :) en dat lucht op.

Mooi opgelost

• Leuk
Reacties: Simon Sbro
da's inderdaad detailen!
knap gedaan...
Ik was een smiley aan't zoeken die zo met een bordje RESPECT staat te zwaaien, maar die bestaat hier ztz niet...
*ik zwaai met een RESPECT bordje* dan maar :-)

• Leuk
+1 voor detailing, super leuk om te doen! Hoop dat de spuitbus voor een goed resultaat blijft zorgen!

Wel moest ik 3x kijken voordat ik het zag op foto1 hoor, dacht dat het een plastic strip was met parkeersensoren. Als dit te zien is van buitenaf vind ik de bodykit niet goed, want dat metaal zou weggewerkt moeten zijn, of minder gevoelig. Maar daar kun jij niks aan doen;)

• Leuk
+1 voor detailing, super leuk om te doen! Hoop dat de spuitbus voor een goed resultaat blijft zorgen!

Wel moest ik 3x kijken voordat ik het zag op foto1 hoor, dacht dat het een plastic strip was met parkeersensoren. Als dit te zien is van buitenaf vind ik de bodykit niet goed, want dat metaal zou weggewerkt moeten zijn, of minder gevoelig. Maar daar kun jij niks aan doen;)

Het is een standaard balk die op elke Ford Focus zit achter de bumper, is af fabriek mat zwart, als die nieuw is valt die ook nauwelijks op, alleen nu die verkleurde en ook nog eens begon te roesten werd het bij mij een irritatie puntje. Nu die weer mooi hoogglans diep zwart is zie je hem eigenlijk niet meer, het licht wordt niet meer gereflecteerd, zo hoort het te zijn.

Keurig werk. Wat mij betreft behoort dit tot "detailen voor gevorderden".
Ik draai bij het poetsen nooit iets los omdat dat dan de laatste keer zou zijn dat ik het moet poetsen ... De volgende keer ben ik het gegarandeerd kwijt omdat het er onderweg is afgevallen... :confused:

• Leuk
Bij onze 2e auto (Hyundai Atos) heb je op het dak 2 van die zwarte strippen zitten.
Vorige keer met het polijsten had ik deze afgeplakt. Toen ik de tape eraf trok. Trok ik de hele strip mee. Smerig daaronder!
Dus bij de volgende wasbeurt haal ik deze strips er ook af. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk