• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Het gebruiken van detailklei

Polotsi;n401852 zei:
...... weer kneden tot een schoon stuk wanneer deze is 'vol geraakt'.

En moet na het kleien de auto nogmaals worden gewassen alvorens te beginnen met polijsten? (machine dap500)

Klei loopt uiteindelijk "vol" , daar kan je niet buiten , als er meer en meer vuil in de klei komt dan is ie uiteindelijk niet meer efficiënt en neem je best een ander/ nieuw stuk. Als je klei vuil is : omkneden .
Als je klei op de grond is gevallen : jammer maar helaas......vuilbak .

Soms "pulk" ik wel eens een stukje vuil uit m'n klei . ( enkel als dit groot genoeg is )

Je kan wel door bvb een teerverwijderaar of ijzerverwijderaar de klei minder "belasten" , die middelen lossen dan de teer/ het ijzerdeeltje al op en zo kan je langer doen met een stuk klei.

Na het kleien en voor het polijsten was ik snel ff de auto opnieuw.........deze keer met de 1EM want de lak is al proper.

Moeten moet niks , alles KAN :ja
 
Klei is niet al te duur, snij het in stukken die je handig vind om vast te houden en vervang tijdig je klei. Tis niet zo als een pad schoonmaken he, troep blijft er in zitten en dat is precies waar het voor bedoeld is ;)
 
Ik heb altijd een emmer warm water bij de hand, tijdens het kleien.
Vroeger kneedde ik een stuk klei meteen na een stukje te hebben gekleid.
Nu dompel ik hem eerst in het warme water en veeg ik het laagje vuil even weg. Het scheelt weer. Door het warme water is het ook makkelijker kneden.
Geen zeep gebruiken, daar kan je klei van gaan brokkelen.
 
Ruim 4 jaar oude tip....later nooit iets meer van gehoord of gelezen....
(oke, de klei (welk merk klei??) kan iets zachter worden in warm water): inderdaad ervaring met monello klei dat dit iets scheelt, echter is dit van korte duur!
De combi klei-merk / clay-lube-merk bepaalt of de klei gaat brokkelen!
 
Mothers clay kan gaan brokkelen als je daar een ander merk lube bij gebruikt.
Meguairs naar verluid ook (zelf geen ervaring mee).
Ik gebruik zelf vaak Ddj born slippy/Spay&wipe als clay lube waarbij onderstaande clay soorten minder kieskeurig zijn.
Scholl clay
Ddj supernatural clay
Ddj basic of bling clay