• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het (goed) wassen van een bestelbus

Tiemen

Detailing addict
22 aug 2012
134
65
50
Hola allen,

Mijn broertje heeft sinds twee weken een nieuwe, verlengde Sprinter. Een prachtige kleur, antraciet, maar een ramp om een dergelijk groot oppervlakte te wassen.
Vorige week zaterdag hebben we de bus geheel polijst en in de EXP gezet, prima gelukt.
Nu zag ik vandaag dat er (weer) een hele reeks waskrassen op zitten, naar alle waarschijnlijkheid door de manier waarop hij de bus wast: met een 'professionele' wasborstel zoals deze:
images_zps0bb0748d.jpe


Uiteraard komen hier krassen van, dus ik vertelde hem dat ding eerst maar eens weg te gooien. 'Dat ding kost 100 euro' was het antwoordt.
Deze borstel heeft hij samen met een kleinere handversie gekocht bij een groothandel voor, zoals eerder genoemd, professionele autospullen. Hij koopt daar bijvoorbeeld ook altijd zijn grootverpakkingen Cartec velgenreiniger en 25 liter verpakkingen shampoo.

Of hij nu teveel betaald heeft of niet, feit is dat deze borstel voor veel krassen zorgt.
Het voordeel van deze borstel is echter dat er een lange stok op geschroefd kan worden, anders kom je nooit aan de bovenkant van de bus.

Vandaar mijn vraag: wat zouden we kunnen gebruiken als alternatief?
Een gewone spons zoals deze https://www.Carclean.com/product/Monello/Sponge_MWS0101_102093 of https://www.Carclean.com/product/Monello/Wash_Mitt_MWM0101_102092 gaan niet werken, omdat je dan nooit zonder trap aan de bovenkant komt.

Iemand suggesties?
 
Ik heb hier wel eens op het forum gelezen, dat bussen en dergelijken worden gewassen met een microvezel dweil zoals hier onder op de foto.
Voor de grote stukken lijkt mij dit het veiligste en het meest makkelijk. als je het echt perfect wilt doen zou ik het met een ladder en de hand spons/MF handschoen doen, of natuurlijk een combi van deze 2!

Chenille_dweil_600.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Meguiars had daar een heeeeeeel mooi product voor... Ultra Plush Wash Mop. In essentie een 'washmitt op stok'. Gebruik m vaak voor de T5 van mn pa
 
De MF zwabber gaat prima, hoezen kosten ook niet veel dus die kan je regelmatig vervangen
Sommige stukken kan je zelf met lange armen nu eenmaal niet bij :confused:
 
@johnsdale: omdat dit simpelweg niet handig is: trapje op en trapje af.
@ alle anderen: bedankt voor jullie meedenken, hier kan ik zeker iets mee!
 
Voor de Sprinters van mijn vader's collega's gebruik ik vaak een krukje (olifanten poot). Vindt ik persoonlijk veel handiger dan iedere keer zo'n ding op een stok in twee emmers zien te prutsen.
Als je de bus regelmatig wast en je bent een beetje lenig dan kan je in 4x de hele zijkant van een verlengde 310 doen.
Het raam doe ik door op de band te gaan staan.