Misschien dat het er al is, maar kon het zo gauw niet vinden.
Dus..heb je een tip of idee om het detailen te vergemakkelijken, meld het hier.
Ik trap af.
Iedereen loopt wel eens tegen het probleem aan dat als je de achterklep of kofferdeksel wilt behandelen, dat deze niet echt lekker blijft open staan.
Hiervoor heb ik een kofferklep/achterklep open houd hulpstukje gemaakt.
Men neme;
- stukje hout; rond, plat, rechthoekig
- grote (en kleinere) schroef oog
- karabijnhaak
Maak het houtje op de gewenste lengte, boor met een klein boortje gaatjes in de kopse kanten, schroef de ogen erin, laat ze een stukje uitsteken. Klaar.
Klik het ene oog in de slotvanger en de andere met de karabijnhaak in het oog.
Nu gaat de klep niet meer verder open dan je zelf wilt.
Voor
Na
Tevens werkt dat zelfde houtje om de motorkap iets hoger te krijgen dan de zijschermen. Je moet er niet aan denken dat de motorkap iets lager ligt dan de zijschermen en je staat vrolijk tegen de opstaande randen van de zijschermen aan te harken met alle gevolgen van dien.
Gewoon een plankje op de slotvanger leggen.
Dus..heb je een tip of idee om het detailen te vergemakkelijken, meld het hier.
Ik trap af.
Iedereen loopt wel eens tegen het probleem aan dat als je de achterklep of kofferdeksel wilt behandelen, dat deze niet echt lekker blijft open staan.
Hiervoor heb ik een kofferklep/achterklep open houd hulpstukje gemaakt.
Men neme;
- stukje hout; rond, plat, rechthoekig
- grote (en kleinere) schroef oog
- karabijnhaak
Maak het houtje op de gewenste lengte, boor met een klein boortje gaatjes in de kopse kanten, schroef de ogen erin, laat ze een stukje uitsteken. Klaar.
Klik het ene oog in de slotvanger en de andere met de karabijnhaak in het oog.
Nu gaat de klep niet meer verder open dan je zelf wilt.
Voor
Na
Tevens werkt dat zelfde houtje om de motorkap iets hoger te krijgen dan de zijschermen. Je moet er niet aan denken dat de motorkap iets lager ligt dan de zijschermen en je staat vrolijk tegen de opstaande randen van de zijschermen aan te harken met alle gevolgen van dien.
Gewoon een plankje op de slotvanger leggen.
Laatst bewerkt: