• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het tips en tricks topic

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Misschien dat het er al is, maar kon het zo gauw niet vinden.

Dus..heb je een tip of idee om het detailen te vergemakkelijken, meld het hier.

Ik trap af.

Iedereen loopt wel eens tegen het probleem aan dat als je de achterklep of kofferdeksel wilt behandelen, dat deze niet echt lekker blijft open staan.

Hiervoor heb ik een kofferklep/achterklep open houd hulpstukje gemaakt.

Men neme;
- stukje hout; rond, plat, rechthoekig
- grote (en kleinere) schroef oog
- karabijnhaak

Maak het houtje op de gewenste lengte, boor met een klein boortje gaatjes in de kopse kanten, schroef de ogen erin, laat ze een stukje uitsteken. Klaar.

Klik het ene oog in de slotvanger en de andere met de karabijnhaak in het oog.

20170219_101021.jpg


20170219_101045.jpg


Nu gaat de klep niet meer verder open dan je zelf wilt.

Voor
20170219_101005.jpg


Na
20170219_101053.jpg


Tevens werkt dat zelfde houtje om de motorkap iets hoger te krijgen dan de zijschermen. Je moet er niet aan denken dat de motorkap iets lager ligt dan de zijschermen en je staat vrolijk tegen de opstaande randen van de zijschermen aan te harken met alle gevolgen van dien.

20170219_100757.jpg


Gewoon een plankje op de slotvanger leggen.
20170219_100811.jpg


20170219_100845_zpslvopcjdk_edit_1487611359057_zpssikwakmc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk Topic!
Wellicht dat mensen hem al kennen,

maar de wonderspons / melamine spons.
Carclean heeft ze helaas niet meer in het assortiment. Maar de action wel. €0,89 voor een pak van 5.

Je maakt deze wat vochtig met water of bijvoorbeeld apc.
Je kunt hiermee bijvoorbeeld je stuurwiel mee reinigen.
Of je verwijderd er kleine krasjes achter handvaten mee!
Zelf gisteren het stuur ermee gedaan. Werkt top!
Wel uitkijken, want het sponsje heeft een schurende werking!

2584651c50fefe6c1a5f5966d2914a2b.jpg
 
oke thanks, maar had gehoord als je dat bijvoorbeeld met s17 pak op een handpad dat het te hard gaat omdat het eronder vrij dun is met lak.
 
@Andre Brakenhoff ,ik weet niet of de lak daar dunner is en dat zal per automerk verschillen denk ik evenals de hardheid van de lak, dus ik zou zeggen pas je combo daar op aan.
Ik zal de lak eens opmeten bij mijn eigen auto wanneer ie weer aan de beurt is.
 
Misschien dat het er al is, maar kon het zo gauw niet vinden.

Dus..heb je een tip of idee om het detailen te vergemakkelijken, meld het hier.

Ik trap af.

Iedereen loopt wel eens tegen het probleem aan dat als je de achterklep of kofferdeksel wilt behandelen, dat deze niet echt lekker blijft open staan.

Hiervoor heb ik een kofferklep/achterklep open houd hulpstukje gemaakt.

Men neme;
- stukje hout; rond, plat, rechthoekig
- grote (en kleinere) schroef oog
- karabijnhaak

Maak het houtje op de gewenste lengte, boor met een klein boortje gaatjes in de kopse kanten, schroef de ogen erin, laat ze een stukje uitsteken. Klaar.

Klik het ene oog in de slotvanger en de andere met de karabijnhaak in het oog.

Bekijk bijlage 92136

Bekijk bijlage 92137

Nu gaat de klep niet meer verder open dan je zelf wilt.

Voor
Bekijk bijlage 92138

Na
Bekijk bijlage 92139

Tevens werkt dat zelfde houtje om de motorkap iets hoger te krijgen dan de zijschermen. Je moet er niet aan denken dat de motorkap iets lager ligt dan de zijschermen en je staat vrolijk tegen de opstaande randen van de zijschermen aan te harken met alle gevolgen van dien.

Bekijk bijlage 92140

Gewoon een plankje op de slotvanger leggen.
Bekijk bijlage 92141

Bekijk bijlage 92194

Ik heb dit gedaan met een oude schoen. Werkte ook perfect.
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
vogelpoep verwijderen: neem 2 stukken keukenrol. Vouw die aantal malen dubbel en houd deze onder een lauw, hand warm water. Leg het natte/vochtig stuk keukenrol en laat het daar voor 10 min weken. Daarna pak je de vogelpoep op met keukenrol en al.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Om bv een motor ruimte te dressen. Soms lastig om tussen alle hoekjes, gaatjes, kiertjes enz te komen met de dressing.

Het makkelijkste is een blazer zoals bv de Vac N Blo of Sidekick. Heb je dit niet, kan je altijd een kwastje gebruiken.

Dressing royaal opsprayen:
8345f180bb3ec4a48dcdfe633a026277.jpg


Vervolgens met de, in mijn geval de Vac N Blo blazen.
293502676d8410314afe48eb034634c6.jpg


Resultaat:
c6567090f2d9015a0b9fd2eb73ecdb84.jpg
 
vogelpoep verwijderen: neem 2 stukken keukenrol. Vouw die aantal malen dubbel en houd deze onder een lauw, hand warm water. Leg het natte/vochtig stuk keukenrol en laat het daar voor 10 min weken. Daarna pak je de vogelpoep op met keukenrol en al.
Wel aan toevoegen dat je dit best niet in de volle zon doet, omdat het dan weinig zin heeft... kwestie van gezond verstand te gebruiken...