• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@Cordoba het lichte interieur trok mij zo aan in Het Zonnetje, naast zijn zonnige kleur. Veel dashboards vind ik zo donker.

Ik heb het denk ik niet eerder gepost. Het dashboard is zelfs een wittint, ik zou het offwhite noemen. Ik heb ook weleens Mii’s gezien met een zilvergrijs interieur, het dashboard althans.

Of doelde je op de bekleding?

• Leuk
Reacties: Cordoba
@Ester Ik bedoelde dus niet de bekleding maar het onderste deel van het dash.

Bij de hele VAG-groep kom je dat Perlgrau in het interieur tegen en al decennia lang. Dat Perlgrau kom je tegen bij sommige dashboards, bekleding van raamstijlen, zonnekleppen, interieurlampen, zonnebrilhouders, soms harde kunststofdelen van de stoel. Bepaalde jaren en modellen zie je ook nog zandbeige, en in het interieur zie je inderdaad soms iets wat lijkt op geborsteld RVS. (Bij mijn vorige auto heb ik o.a. extra interieurlampjes toegevoegd, vandaar dat ik het weet)

@RoyR Maar Tim heeft geen krullen. :cool:

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Haha nee Tim heeft geen krullen en ik kon hem ook niet overhalen om de pruik op te zetten. (helaas ;) )

Hmm interessant van het Perlgrau. Oh het onderste deel van het dash. Ja dat zou ik inderdaad ook omschrijven als grijs. Het bovenste deel is bij mij witachtig. Ik heb ook weleens gezien dat dat zilvergrijs is. Of bij de Mii for Cosmopolitan is het zelfs paars (dat hoeft voor mij niet zo).

Dat zandbeige denk ik me ook wel te herinneren uit onze Lada van heel vroeger (40 jaar terug) maar misschien heb ik dat er zelf bij bedacht.

Het lijkt inderdaad witachtig (net als het hemeltje in de meeste VAG-auto's) maar de Duitsers noemen het Perlgrau, en aangezien onderdelen zoals interieurverlichting vaak gedeeld worden door verschillende merken en modellen binnen de VAG-groep is dat dus allemaal hetzelfde.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje