• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

En misschien geheel ten overvloede maar toch; bij twijfel even de handleiding van de auto raadplegen.

Extra tip: als je op vakantie gaat met een auto vol mensen en de kofferbak volgepakt; verhoog de bandenspanning naar de door de fabrikant opgegeven waarde, wel zo veilig! (zeker als je in Duitsland het tempo flink opschroeft..., nog buiten het aantonen van verantwoordelijkheid als het onverhoopt toch mis gaat)

Hopelijk gaat van alle bovenstaande info het zonnetje nu geen spontane zonnevlammen afvuren.....excuses...:blush:

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Ik heb even wat achterstallig leeswerk zie ik :joy:
Ik controleer de bandenspanning ongeveer 1x per maand gok ik, misschien wat minder.
Staat inderdaad gewoon aan de binnenzijde van de tankklep. En ik ben meestal licht beladen (mezelf + mijn tas, en ja: zelfs een vrouwentas kan lichtgewicht zijn), dus die spanning kies ik altijd.

• Grappig
  • Leuk
Reacties: Cordoba en WouterR
Nee...de bandendruk wordt door de auto fabrikant bepaald.
Gewicht van de auto, draagvermogen etc.
Bandendruk is wél afhankelijk van de bandenmaat, zelfs met eenzelfde velg heb je soms keuze uit verschillende bandmaten (breedte van de band verschilt), bandenmerk, type band (zomer- winter- of 4-seizoenenband) maakt niet uit.

• Leuk
@WouterR :laughing:

Zou ook in het leven wel handig zijn trouwens. Wanneer je in een belastende periode gewoon even je bandenspanning kunt verhogen. Gelukkig hebben we dat weer achter de rug en schijnt de zon weer! Mijn huidige spanning is helemaal passend bij de belasting. Zo zijn mijn veiligheid, prestaties en levensduur geoptimaliseerd.

Laatst bewerkt:
Joepie, het detailing seizoen is er weer! En met code Zonnetje10 wordt het een enorm feest voor ons. :sun:

Samen met Het Zonnetje ben ik het hele weekend op pad geweest, zodat ik daarna iets (de auto) had om te wassen. Banden zijn ook op de juiste spanning.

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn nieuwe DDJ bandenborstel en de Pneu Look bandenreiniger. Het is ook een kunstof reiniger, dus ik dacht er ook de raamrubbers mee te kunnen reinigen?
IMG_3806.webp

Ik zag er kennelijk nogal opgedroogd uit, want mijn buurman spoot over mij heen. Gelukkig kom ik heel vaak in deze wasbox. Hij heeft dus nog veel kansen om subtieler mijn aandacht te trekken.

Daarna kwam deze leukerd naast mij staan.
IMG_3807.webp

Zoals het een echte Ambassadeur betaamt had ik braaf de auto gewassen en wreef ik daarna nog even met een doek en de Meguiars Quick Detailer. Die ligt standaard in de kofferbak.
IMG_3809.webp

En op veler verzoek had ik mijn gele Meguiars droogdoek maar weer eens uit de kast getrokken. Man wat wordt dat ding zwaar, ik ben toch meer fan van mijn Gyeon droogdoek!
IMG_3808.webp

Ik wil binnenkort:

- de Glaco gaan aanbrengen op de voorruit.
- andere wielmoerdoppen, er ontbreekt er sowieso één.
- de roestplekjes op de deurrand behandelen.
- andere velgen wil ik ook nog steeds alleen ik zie dat als een enorm project (financieel, en keuze in ontwerp, kleur en maat, maar ook: monteren en coaten), misschien maak ik het te groot.
- de banden weer in de dressing zetten
- het kunstof en de rubbers weer in de dressing zetten.
- het hele interieur reinigen en de polijstspikkels van DE KLUS verwijderen.
- nog wat andere zaken doen.

Oké, met “binnenkort” bedoelde ik blijkbaar: “in de lente en de zomer”.
Voor nu straalt de lieverd weer.
IMG_3810.webp

Kapjes voor de wielbouten kun je gewoon bij een automaterialenzaak halen, dan heb je kapjes nodig voor sleutelmaat 17 nodig, en dat zijn altijd sets van 20 (de meeste auto's hebben 5 wielbouten per wiel) dus heb je gelijk een stel reservekapjes.

• Geweldig
@Cordoba dankjewel, ik was er nog niet achter of ik maat 17 of 19 nodig had, het is 17 dus?
En hoe krijg ik de huidige kapjes eraf?
Qua kleur dacht ik aan geel?
Anders antraciet.
Suggesties zijn ook welkom!

Als het goed is heb je een kunststof tooltje, dat normaal in de piepschuim binnenbak in het reservewiel zit. Overigens zit bij een nieuwe set dopjes ook zo'n tooltje:
550x372.webp

Ik had al even gezocht naar gele dopjes maar kon die op internet die zo snel vinden (maar de groene dopjes die ik heb ook niet). Mijn groene exemplaren heb ik bij LKQ Fource gehaald, en die hebben heel veel filialen in het land, ik zie op deze pagina bijvoorbeeld een vestiging in Katwijk en in Leiderdorp bij het Engelendaal.

• Leuk
Super, dankjewel! Ja bij Fource in Katwijk kennen ze ons wel, ik heb van hen ook mijn I LOVE YOU showplaat cadeau gekregen! Ik glunderen.

• Leuk
Reacties: RedCat
Ik kan ook wel even kijken in de schuur voor die kapjes. Ik heb er nog een stel liggen van audi en vw. Mag je zo hebben van me. Als je ze echt nieuw en cheap wilt is temu ook je vriend in deze moeilijke tijden ;) zijn ook setjes met van die tooltjes erbij, want afhankelijk van het dopje kan de tool anders zijn.

Morgen gaan Het Zonnetje en ik naar CC. Omdat we afgelopen weekend samen op pad waren, was hij een beetje vies geworden.
IMG_4019.webp

Mijn gedachten: ‘hmm, hoe groot is de kans dat men bij CC de gele loper van MF doeken uitrolt als ik arriveer met een vies Zonnetje?’ En: ‘hoe erg schaam ik mijzelf (en moet ik dan incognito de weg op gaan) om dit vieze Zonnetje aan rijdend Nederland te tonen?’
Ik besloot: een wasje. Gisteravond na het werk.
IMG_4018.webp

En toen was Het Zonnetje weer schoon.

Ik blij.
IMG_4017.webp

@tamer ik zie nu jouw reactie, ik had deze niet eerder gezien. Wat attent van je! Heel graag, ik zal je even een pb sturen!

Wat is dit toch een super forum.