• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

We hebben een super ochtend gehad bij Kannetjes & Karretjes! Ik werd zelfs herkend aan mijn gele nagellak.

Ik: “hoi, ik ben hier met Het Zonnetje!”
-de ander: “Ik zag het al aan je nagellak!”

Ik glunderen. Visitekaartjes uitgedeeld, veel leuke mensen ontmoet, ik trots als een pauw met Het Zonnetje.

Na 2 uur hadden mijn tenen de onderkoeling haast bereikt (over mijn handen heb in het al niet eens meer, die zijn ondertussen immuun geworden dankzij deze hobby), en zijn we weer huiswaarts gegaan.
IMG_4067.webp

IMG_4066.webp

Ik zie de aankondiging nu pas, en tot mijn verbazing ook niets van mijn broer over deze meeting gehoord (hij rijdt al zo'n 30 jaar in 850's en V70's).

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Dat klopt alleen andere auto’s zijn ook welkom! Het Zonnetje is (dacht ik toch?) ook vooralsnog geen youngtimer (2014).
Of wel, en dan zit hij nog middenin het acceptatieproces.

• Grappig
Reacties: Cordoba
De Up-drieling is volgens mij in 2011 geïntroduceerd, dus volgens die telling zit het Zonnetje op de rand. In het verleden was het zo dat auto's die langer dan 15 jaar op kenteken staan, voor zakelijke rijders een andere bijtelling hadden(ik dacht zelfs geen bijtelling). Op een gegeven moment liep dat uit de hand en werden in het zakenleven enorm veel young timers ingezet (ook door zzp-ers) als zakelijke auto, en daar is destijds een belastingwijziging op gekomen. Rond dezelfde tijd is ook de vrijstelling voor motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar gewijzigd naar voertuigen van 40 jaar en ouder. De term youngtimer heeft dus geen wettelijke basis meer zoals vroeger, dus wordt er niet meer strikt mee omgegaan.

• Leuk
Afgelopen weekend waren Het Zonnetje en ik op pad en onderweg kon ik mijn dorst lessen met deze handige beker. Toch leuk dat Meguiar’s 125 jaar bestaat, want zo blijven we allemaal goed gehydrateerd (ookal zijn we pas 29, al een aantal jaren).

Meg’s heeft een aantal nieuwe producten gelanceerd en bij 2 hiervan, krijg je de beker cadeau.
IMG_4260.webp

In een moment van ontspanning op het parkeerterrein leek het mij wel een goed idee om mijn 2 nieuwe Meg’s producten te testen.

Deze doet zijn naam eer aan, voor wie houdt van glossy banden:
IMG_4261.webp

En dankzij deze heb ik ontdekt dat de kunstof delen in mijn interieur toch echt wel wat (behoorlijk wat, oeps ) schoner konden.
IMG_4262.webp

IMG_4263.webp

(De zwarte handgreep links is na het product en rechts is vóór, al dat vrij duidelijk).
Heb voor het aanbrengen de nieuwe Monello Scrubino gebruikt. Voorheen zag ik niet echt het voordeel van zo’n pad, alleen heb ontdekt dat het best fijn werkt! Je kunt er goed het product mee uitwrijven met de wat ruwere kant, en weer afnemen met de fijne zijde.

Voor het dashboard heb ik een witte interieur doek gebruikt, daar vond ik zo’n pad niet geschikt voor (ivm risico op krassen, al is dat wellicht overdreven want de zachte kant is echt wel zacht).
Gebruiken jullie zo’n pad wel op het dashboard?

Resultaat van de banden volgt binnenkort hier en op de Insta van mijn zonnige liefde.

Ik gebruik een pad niet. Alleen voorzichtig een microvezel doek.
Het dashboard van mijn auto is erg gevoelig voor vegen/vlekken als je er met een doek oid overheen gaat. Ik heb nu het een en ander weggewerkt met autoglym. Nog niet helemaal weggekregen. In mijn boodschappenlijstje staan 303 protectant en poorboys natural look. Eens kijken of het resultaat beter wordt.

• Leuk
Oh joh wat jammer, het was echt heel leuk! Ze organiseren het vaker. Dit was de 9e editie zag ik. Tot een volgende keer?
Vanmiddag mijn broer gesproken hij was zaterdag ook in Beesd, maar na een uur of twee afgehaakt omdat het te koud was. (Als je luidruchtige rode Volvo van een kale kerel (mogelijk verstopt achter een camera) hebt gezien dan was dat mijn broer.

• Leuk
Heee wat goed, wie weet heb ik hem gezien, heb alleen nogal veel mensen gezien.
Het was echt behoorlijk fris ja. Wel goede koffie (heel belangrijk!), met een mobiele koffie Volvo van een aardige vent.

Dat vertelde hij inderdaad dat er koffie was gezet in een Volvo Amazon, en dat zal dan wel de stationversie zijn geweest.

Het Zonnetje was al schoon (aan de buitenkant):
IMG_4382.webp

Alleen ik ging toch aan de gang. Van 11 tot 15 uur. Bandjes konden wel wat schoner!
IMG_4373.webp

Ook de velgen eens wat beter bekeken, even met een kwastje en de velgenmitt schoongemaakt. Zag later bij het aanbrengen van bandendressing best wat krassen (?) op de velg voor. Zal volgende keer een foto maken. Misschien zitten ze er al lang. Het Zonnetje in de Gyeon Cure gezet.
IMG_4374.webp

En omdat ik altijd zo’n honger krijg van al het detailen (en het gesleep met alle spullen naar de auto en naar de wasbox), had ik dit keer een lunch meegenomen. Naast je auto op de grond in de zon lunchen. Echte autoliefde.
IMG_4378.webp

Na de lunch trof ik nog een enorm vieze spot aan:
IMG_4375.webp

En een vieze rand:
IMG_4377.webp

En die zijn nu nog steeds vies. Want ik heb de banden en de raamrubbers in de Gummi gezet. De raamrubbers moet ik een keer goed schoonmaken, dat is beter. Ze zijn best vlekkerig.
IMG_4381.webp

Al met al ben ik voor nu tevreden!
IMG_4379.webp

IMG_4380.webp

IMG_4383.webp

Nou sinds ik mijn handschoenen nog steeds kwijt ben, ‘werkt’ het vooral nogal vettig… maar het zit er weer op!

Heb wel mijn bonnets voor de Clean & Reach tool weer gevonden! In het zakje van de DDJ velgenhanschoen. Ik zie de relatie nog niet..