Vandaag weer even wat tijd kunnen maken voor Het Zonnetje. Nog steeds is daar weinig ruimte voor, dus ik ben des te dankbaar voor z’n vuilafstotende Pure laag.
Helaas was er ook geen tijd voor foto’s, al heb ik wel even gauw vastgelegd dat hij keurig op de stoep stond geparkeerd om de spullen uit te laden.
In de wasbox gefoamed en lekker gewassen. Daarna de Wetcoat. Ik red het altijd precies met 2 muntjes, maar nu kwam een geïnteresseerde mede wasboxgebruiker mij vragen stellen over de Wetcoat. Ik zei dat ik toch echt even door moest gaan..
In mijn ervaring vinden mensen het vaak niet echt echt interessant maar deze vent dus wel.
Hij wilde weten wat de Wetcoat doet en hij keek vol bewondering naar de lak en de beading op Het Zonnetje.
Nadat ik de auto gedroogd had, kwam hij weer even kijken. Liep een rondje om de auto.
Hij wilde natuurlijk ook van alles weten over het polijsten. Dus toen heb ik vol trots verteld over De Klus.
Hij bleef maar zeggen dat hij de volheid van de kleur zo mooi vindt, en de glans.
Ik glunderen
Hij wist ook te vertellen dat de auto uit 2014 is want hij had ooit een auto met een kenteken dat erop leek. Hij ging ervan uit dat ik Het Zonnetje nieuw had gekocht en zelf zo mooi had gehouden. Hij was verbaasd dat hij pas 2 jaar van mij is, en dan zo mooi terwijl hij bijna 11 is.
Daarna begon hij te vertellen dat hij een bepaalde auto-man uit Brabant volgt.
Ik heb hem gezegd dat hij gewoon eens de Wetcoat kan bestellen, bij CC.
Hij zou het spul gaan onderzoeken.
Al met al erg leuk dat Het Zonnetje zo gewaardeerd wordt. Bij mijn vertrek zei hij: “je bent een zeldzaamheid hè, dat zie je niet vaak, een vrouw met deze hobby!”
Dus wellicht ben ik over een aantal jaren in het museum te bewonderen. Dan wel met Het Zonnetje ernaast.