Bij mijn huidige auto eigenlijk altijd Rain-X op de ruiten gehad, bij aankoop nieuwe wissers gehad en als ik het goed heb, heb ik die na 50.000 km/4 jaar vervangen. Net even gecheckt, de huidige wissers (Bosch Aerotwin) zitten er ook al op sinds november 2020 en ook ruim 50.000 km, en niet alleen ik vind ze nog steeds goed, ook de APK keurmeester heeft ze een paar maanden terug goed bevonden.Één en ander hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel kilometers je rijdt, en jij wast jouw zonnetje regelmatig wat qua slijtage natuurlijk ook scheelt.
En, je denkt er tenminste aan, hele hordes moeten er waarschijnlijk eerst op gewezen worden bij de A.P.K.
Zouden die Soft99 producten ook bijdragen aan minder gebruik en slijtage van de ruitenwisser rubbers?
Bedankt voor de Autoglym ruitensproeierwisserschoonmaakvloeistof tip, ik zal het eens opzoeken.Een schone en gladde ruit doet het meeste.
Regelmatig effectief goed reingen met kleispons tijdens wassen of naderhand een AG glass polish.
Daarnaast.. geen goedkope, blauwe *** reinigings zooi erin.. maar de (jaja is duurdere) Roze Autoglym screenwash.
Met AG screenwash misshien héél licht waasje voor een seconde of 1-2.. afhankelijk van je coating.. maar daarna is het weer glashelder.
Ik gebruik de AG gemengd met osmose in 1:30, prima voor dagelijks, sproei gebruik. En dat is dan best voordeliig.
Het Zonnetje is weer schoon en wegens bevroren handen kon ik de camera knop niet meer indrukken![]()