• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Nieuwe ruitenwissers op Het Zonnetje.
IMG_3010.webp

IMG_3011.webp

Mijn nagellak heeft als basis een Basecoat, waarop ik 2 laklagen (kleur: Keep Up Buttercup) heb aangebracht. Als toplaag heb ik de Topcoat aangebracht.
Alles van de Infinite Shine lijn van OPI.
(Cadeautip voor elke vrouw!)

Ja leuk allemaal natuurlijk maar die nieuwe ruitenwissers mogen er ook best wezen hoor. :sun: :)

Hoe vaak vervang je die?
Ik doe dat eigenlijk standaard elk jaar, op de Volvo zelf en op de Mazda mag de dealer dat doen bij de beurt.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Één en ander hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel kilometers je rijdt, en jij wast jouw zonnetje regelmatig wat qua slijtage natuurlijk ook scheelt.

En, je denkt er tenminste aan, hele hordes moeten er waarschijnlijk eerst op gewezen worden bij de A.P.K.

Zouden die Soft99 producten ook bijdragen aan minder gebruik en slijtage van de ruitenwisser rubbers?

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Een schone en gladde ruit doet het meeste.
Regelmatig effectief goed reingen met kleispons tijdens wassen of naderhand een AG glass polish.

Daarnaast.. geen goedkope, blauwe *** reinigings zooi erin.. maar de (jaja is duurdere) Roze Autoglym screenwash.
Met AG screenwash misshien héél licht waasje voor een seconde of 1-2.. afhankelijk van je coating.. maar daarna is het weer glashelder.

Ik gebruik de AG gemengd met osmose in 1:30, prima voor dagelijks, sproei gebruik. En dat is dan best voordeliig.

Één en ander hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel kilometers je rijdt, en jij wast jouw zonnetje regelmatig wat qua slijtage natuurlijk ook scheelt.

En, je denkt er tenminste aan, hele hordes moeten er waarschijnlijk eerst op gewezen worden bij de A.P.K.

Zouden die Soft99 producten ook bijdragen aan minder gebruik en slijtage van de ruitenwisser rubbers?
Bij mijn huidige auto eigenlijk altijd Rain-X op de ruiten gehad, bij aankoop nieuwe wissers gehad en als ik het goed heb, heb ik die na 50.000 km/4 jaar vervangen. Net even gecheckt, de huidige wissers (Bosch Aerotwin) zitten er ook al op sinds november 2020 en ook ruim 50.000 km, en niet alleen ik vind ze nog steeds goed, ook de APK keurmeester heeft ze een paar maanden terug goed bevonden.

Behalve regelmatig schoonmaken (zand van ruit en rubbers verwijderen) is mijn ervaring ook dat de hoeveelheid kleine steenslag puntjes in de ruit veel verschil maakt. Mijn vorige auto had daar veel meer last van, en daar moest ik ook vaker wissers vervangen. Ik heb het dan op putjes in de ruit van enkele tienden van een mm, te klein om te repareren, maar wel met gemeen scherpe randjes voor het ruitenwisserrubber.

Een schone en gladde ruit doet het meeste.
Regelmatig effectief goed reingen met kleispons tijdens wassen of naderhand een AG glass polish.

Daarnaast.. geen goedkope, blauwe *** reinigings zooi erin.. maar de (jaja is duurdere) Roze Autoglym screenwash.
Met AG screenwash misshien héél licht waasje voor een seconde of 1-2.. afhankelijk van je coating.. maar daarna is het weer glashelder.

Ik gebruik de AG gemengd met osmose in 1:30, prima voor dagelijks, sproei gebruik. En dat is dan best voordeliig.
Bedankt voor de Autoglym ruitensproeierwisserschoonmaakvloeistof tip, ik zal het eens opzoeken.

Hopelijk wordt iemand met een leuk geel karretje nu niet kwoad dat we stiekem een beetje haar topic aan het ontvoeren zijn...excuus. :blush:

Vandaag de velgen eens gereinigd met Dodo Juice. Prima spul.
IMG_3139.webp

Omdat het zonnetje zo lekker scheen, had ik ook maar eens een kwastje tevoorschijn getoverd. Ik doe dat eigenlijk zelden (mogelijk nooit :D), met als gedegen excuus dat ik er gewoon geen zin in heb.
Hieronder dus het unieke beeldmateriaal.
IMG_3141.webp

IMG_3140.webp

Toen kwam er nog een onwijs leuk ding aan gereden en die moest natuurlijk ook even op de foto!
IMG_3143.webp

Ik natuurlijk weer vol verhalen over Carclean. Geinspireerd door mijn schone velgen vertelde hij dat hij wel een velgenreiniger kan gebruiken. Heel goed. Als dank voor mijn goede tip kreeg ik een sticker cadeau!
IMG_3142.webp

Na het wasje, Het Zonnetje gedroogd buiten de box. Gelukkig kwam er net een ijswind op zetten. Staat handen: Ontzettend Koud.
IMG_3144.webp

Het Zonnetje is weer schoon en wegens bevroren handen kon ik de camera knop niet meer indrukken o_O

Het Zonnetje is weer schoon en wegens bevroren handen kon ik de camera knop niet meer indrukken o_O

Gelukkig was de eigenaar van de new beatle zo vriendelijk om de sluiterknop in te drukken, zodat we toch een foto hebben. :cool:

Ik was vanmiddag een stukje gaan fietsen, maar had ook spijt dat ik wielrenhandschoentjes aangedaan had, in plaats van volledige handschoenen, door de laagstaande zon veel schaduw en dat was gewoon koud, in het zonnetje was het te doen (en ik denk in jouw Zonnetje ook).

Overigens pak ik meestal een kwast als ik de wielen ga doen: rondom de wielbouten is een kwast de enige manier om dat te reinigen als je de wielen niet iedere wasbeurt los wil halen.