• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hij foamt, en een filmpje als bewijs :-)

Janvis

Detailing addict
9 aug 2015
229
65
44
Zoals sommigen weten had ik wat problemen met mijn net gekochte foam lance i.c.m. mijn HD en om die reden heb ik een goedkope HD bij de bouwmarkt gekocht (een Kärcher K2 Basic)

Met een verhouding van 1:10 krijg ik niet echt een mooi schuimlaag maar met een verhouding van 1:4 gaat het super, een sterkere verhouding heb ik niet geprobeerd.

Zie hier het resultaat:

[video=youtube_share;Hzlqv6INgWM]https://youtu.be/Hzlqv6INgWM[/video]
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het manometertje op de andere HD meer een aan/ uit is dan een nauwkeurige meter
Soit, je hebt het werkend, gefeliciteerd.
 
Hmm... Moet zeggen dat het schuim waterig lijkt en/of dat het snel van je auto af loopt. Je spuit dan ook wel reteveel op dezelfde plek, haha!

Heb je de kraan bovenop dichtstaan..? Die van mij staat altijd dicht, namelijk. Werkt bij 1:4 en 1:10 prima.


Greetz
 
Quantoxx Yep kraantje staat helemaal dicht, zodra ik hem iets open draai wordt het al snel heel dun en schuimt het bijna niet meer.

Dit filmpje was geen serieuze foambeurd hoor, heb ook maar 1 kan van de auto gedaan en daarna weer afgespoeld vandaar dat ik het flesje op 1 zijde heb leeg gespoten. Ook omdat ik al meerder keren wat aan het proberen was geweest was de zijkant al goed nat van de auto waardoor de foam er snel vanaf gleed, denk dat het op een droge auto beter blijft zitten en idd gewoon 1 laag aanbrengen en niet zoals nu te vaak over het zelfde deel gaan.
 
Het water waarmee je foamt maakt ook een heel verschil in de kwaliteit van het schuim. Ik krijg mer Monello Arctico een hele mooie schuimlaag met 1:12 met gefilterd regenwater. Met hard stadswater heb ik 1:5 nodig voor hetzelfde resultaat.
 
BrunoV Hardheid van het water speelt inderdaad een grote rol bij de hoeveelheid schuim wat je krijgt. Mijn vader heeft een waterontharder in huis en heeft voor alles wat met zeep gereinigd moet worden maar de helft van de hoeveelheid nodig als wat ze voorheen gebruikten.

Waar wij wonen hebben we behoorlijk hard water, we zitten tussen de 11 en 12, wij hebben er ook al wel aan zitten te denken om zo'n ding aan te schaffen maar die krengen kosten zo maar een slordige 2000 euro.
 
@ Bruno v, hoe filtert u dit water wat dan ? Ik ga er van uit dat u het water dan al opvangt in een regenton ic.m een hwa of iets dergelijks?
 
Goed schuim is een combinatie van: product / verhouding product / HD reiniger / afstelling foam gun.

Ik had eerst een Karcher K7.85 met een Monello foam gun, Nu een Kranzel 2165 met een oud type Monello foam gun.
Zelfde merk product en zelfs lagere verhouding geeft veel dikker schuim.

Als ik wil kan het schuim 2 tot 3 cm dik op de auto gespoten worden.
 
Bikkel WOW 2 á 3 cm schuim???? Das wel gaaf om te zien. Voor nu ben ik hartstikke blij dat ik het zover werkend heb, uiteraard is het zo dat hoe dikker het schuim en hoe beter het blijft zitten hoe mooier en beter het is. Ik zal de volgende keer als ik een droge auto ga inspuiten ook nog eens een filmpje maken en dan eens kijken hoe goed het schuim dan blijft plakken.
 
En toch is de theorie dat alleen de eerste millimeters die direct contact maken met de lak, het vuil losweken en mee afvoeren, dus meer dik schuim staat niet garant voor betere reiniging, het ziet er wel leuker uit...Schuim wat op schuim ligt heeft niks meer te reinigen.
Wel is natuurlijk plakkend schuim langer actief dan schuim wat er binnen een minuut afligt, deze heeft dan zijn losweekwerk nog niet kunnen voltooien.
 
Altos Daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk, dik schuim is puur opties en alleen het schuim dat contact heeft met het vuil kan daadwerkelijk wat doen. Het is idd veel belangrijker om het schuim zo lang mogelijk op je auto te houden, wat dat betreft zou een dunnere laag beter zijn omdat die lichter is en dus minder last heeft van de zwaartekracht waardoor hij langer blijft zitten op je lak.
 
  • Leuk
Reacties: Altos
Ik merk juist dat dikker schuim sneller van de auto is dan dun schuim. Sinds kort draai ik het stelknopje niet helemaal dicht, maar een slag open. Nu is het schuim minder dik, maar blijft het veel langer op de auto.
 
Dat wordt dus gewoon een beetje spelen met de instellingen wat uiteindelijk het beste resultaat haalt
 
Off Topic, maar om te antwoorden op de vraag van @Rick1988:
Het regenwater wat op het dak van ons huis valt wordt opgevangen in een betonnen regenwaterput. Jammer genoeg niet groter dan 7.500l. Wordt door een waterpomp opgezogen, aan het begin, dus in de put, is er een grofvuilfilter waardoor geen bladeren of deeltjes groter dan 1mm door kunnen. De waterpomp duwt dan het water nog door drie, telkens fijnere, filters waarvan de laatste koolstof bevat. Het resultaat is perfect helder, volstrekt neutraal ruikend en niet groen wordend (zelf na dagen in een glas 's zomers in de tuin. Heel fijn om de auto mee te wassen!
 
Wow, das wel een heeeele luxe installatie, dat hebben de meeste mensen niet standaard in huis ;-)