• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe bijhouden

Marcel123

Detailing trainee
24 dec 2017
64
20
54
Mijn witte wagen van 99 was zwaar verkrijt
Deze heeft de volgende behandeling gehad
Kleien, polijsten voeden en waxen.
Nu Wil ik de glans die er nu op zit behouden.
Welke shampoo gebruik ik het beste of mag ik gewoon afspuiten bij de pomp?
Welke wax gebruik ik regelmatig en hoe vaak moet dit.
Graag jullie tips
 
Ik heb geen idee welke wax jij regelmatig gebruikt?

Maar heb je überhaupt al een klein beetje op het forum rond gekeken? Daar is echt ontzettend veel geschreven over welke shampoo het beste is (wat heel persoonlijk is) en er is ook antwoord te vinden op je overige vragen.
 
Ik gebruik nog helemaal niks. Zoals je kan lezen in mijn post ben ik opzoek naar iets goeds. En vraag daarbij vriendelijk om hulp
 
Dankjewel. Ik ben niet echt duidelijk geweest zie ik. Ik heb de wagen laten doen en daarom weet ik dus niet wat er gebruikt is. De poetser zecht ik laat de keuze aan je zelf maar er is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Ik ga jouw link aandachtig doorlezen
 
Wat betreft de shampoo ga ik hier wel uitkomen. Vanavond en morgen eens even goed doorlezen.
Kun je me vertellen hoevaak ik het beste een wax kan aanbrengen?
 
Een wax heeft een standtijd. In deze tijd is er duidelijke beading te waarnemen. Wanneer dit niet meer is wordt het tijd voor een nieuw laagje. Meestal bij niet al teveel kilometers zal dit iedere 3-5 maanden zijn afhankelijk van het type wax wat je kiest.
 
Een wax heeft een standtijd. In deze tijd is er duidelijke beading te waarnemen. Wanneer dit niet meer is wordt het tijd voor een nieuw laagje. Meestal bij niet al teveel kilometers zal dit iedere 3-5 maanden zijn afhankelijk van het type wax wat je kiest.
Ik maak ongeveer 25000 kilometer per jaar.
Kun je me een type wax aanbevelen met een goede standtijd?
 
Wax is erg persoonlijk. Welke eigenschappen vind je belangrijk en welk budget wil je daar aan koppelen.
Collinite is goed, Surf City Garage is goed, allemaal qua prijs aantrekkelijk. Waxaddict is ook top, qua prijs weer wat hoger etc.
 
Dit forum goed doorbladeren scheelt ook erg veel. De vraag welke wax het beste, langste, schoonste of goedkoopste is komt erg vaak voor. De onderste link van mijn eerdere post moet je daarmee een heel eind helpen
 
Collinite 845 is wel een goede keuze bijvoorbeeld. Makkelijk aan te brengen en goede standtijd. Aangezien je auto pas gedaan is zoals je zegt, heb je wel even tijd om je in te lezen en te beslissen vooraleer je een nieuwe laag wax moet aanbrengen.
 
Is nog een dingetje wat ik me afvraag.. Namelijk de wasstraat,ik weet het het is krasstraat maar zijn de daar gebruikte producten ook slecht voor de lak ondanks dat deze beschermd is door de waxlaag?
 
Die produkten zijn over het algemeen te agressief en te hoge Ph waarde waar je waxlaag niet goed tegen kan. Je waxlaag zal gestript worden of de standtijd zal enorm verkort worden. Handwas is the way to go en ja dat kost wat moeite.
 
Wekelijks en soms nog tussendoor afspuiten en rondje met QD.
Vanavond vlekvrij afgespoten, gedroogd en rondje Perfetto. De gele deken is weer verdwenen.
 
  • Leuk
Reactions: gema