• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe de auto wassen met temperaturen dicht bij de nul graden?

Met troep bedoel ik antivries spul....... krabber komt er bij mij ook niet op.

Dus auto in de garage of onder carport. Maar mocht er dan toch eens een keer voorkomen dat ik bevroren ramen heb dan gaat er lekker warm water over...

Als je voorraam netjes is (lees: zonder scheurtjes, putjes, sterretjes) gebeurt er niks mee,
 
Als het te koud is en je water te warm, kan je ruit gewoon barsten van het temperatuurverschil... Heb je niet eens putjes of krasjes voor nodig...
En een krabber met een rubberen uiteinde is wel makkelijk (werkt in feite zoals een ruitenwisser, alleen in handformaat :) ). Je krijgt er natuurlijk niet die dikke ijslaag mee weg, maar de zooi een beetje wegvegen nadat je het antivriesspul erop doet gaat nog wel. Gebruik het voornamelijk voor de zijruiten en de spiegels, want anders droogt die troep weer op en zie je ook niets meer...
 
Wekelijks in de wasbox wassen. Zelf warm water meenemen en twee emmers. Komt het helemaal goed.
Drogen is afhankelijk van wat ik erna ga doen, maar sowieso de deurrubbers en de plaatsen op je deur droogmaken waar ze contact maken.
 
schippersss;308308 zei:
Ik heb deze voor in de winter aan boord, zet touwen mee vast boen het schip ermee( sta ik wel zo 5 uur mee buiten) Was de autos er mee. Zijn van binnen lekkerwarm gevoerd met soort lams haar. Heb met die nooit koud gehad.
Hmmm, vanmiddag maar eens even langs de Lasaulec.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteravond in de wasbox mn Gloria foammaster geprobeerd. De auto even in de foam gezet met Born to be mild en mn witte spaakvelgen even schoon gemaakt aan de buitenkant met wat foam en een kwast. Daarna met warm water alles afgespoten. Heb 2 weken geleden een vers laagje wax aangebracht. Hij lijkt weer schoon:)^ Ik ben denk 10-15 min bezig geweest.
 
hier zijn de wasboxen ook open bij temperaturen onder 0. maak ik dan ook gebruik van als het nodig is....

over dat warm en koud water verhaal..... je hoort ook vaak bij bevriezing van waterleidingen (in huis) dat de warmwaterleiding sneller bevriest dan de koud water leiding.. vorig jaar nog meegemaakt toen het -18 was....
 
Komend weekend gaat de temperatuur richting 10 graden en kunnen we met zijn alle naar harte lust weer wassen en detailen. Tot zo ver het detail (weer) bericht.

Oant moarn
 
eerlijk gezegd heeft hij het vaker mis dan goed. ik neem zijn weerbericht dan ook altijd niet zo serieus.

maar dat het 10 graden wordt is wel goed nieuws :party:
 
Is voor mij zo'n beetje dagelijkse kost dat soort taal ]d~^

Enne, hij woont 6km verderop,.. Dus de eerst volgende keer als die het mis heeft, weet ik hem te vinden :D

(Ooit op een personeelsfeestje heb ik hem de hand geschut haha was grappig, en ja in zijn vrije tijd is die dus ook DJ) En hij kent van vroeger uit mijn moeder heel goed (bah) :roll Vaak als ik hem zie rijden doet die meestal zijn hand opsteken,....

Al moet ik wel zeggen, dat die het weer voor Frl wel vaker bij het juiste eind heeft dan door de rest van NL, al gaat dat ook niet altijd op.
 
Kan ik mooi mijn Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer proberen.
Staat op de verpakking, dat het een super beading moet geven.
 
Lasaulec Groningen had ze niet maar heeft ze voor me besteld. Wordt vervolgd dus.
 
Koude handen kan ik beamen. Mijn sop was lekker warm maar de wind zorgde ervoor dat mijn handen behoorlijk afkoelden. Morgen maar kijken bij de Makro voor nitril handschoenen.