• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe de pads te reinigen, als je geen pad wasser hebt?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Zoals de titel van dit topic al zegt,.hoe kan ik mijn pads het beste reinigen zonder pad wasser
Ik spoel ze nou uit in een emmer handwarm water...:-&


Groeten,
Snitser
 
Warm water nat maken, druppel dubro of dreft op je handpalm, verdelen over de pad. Met je knokkels inmasseren. Goed uitspoelen en op zijn kant laten drogen!
 
juist , om de 2 wagens doe ik ze in de was maschien
en die andere keer op de hand wassen met water en goed uitwrijven
 
Patrick zei:
Warm water nat maken, druppel dubro of dreft op je handpalm, verdelen over de pad. Met je knokkels inmasseren. Goed uitspoelen en op zijn kant laten drogen!
Je hebt goed opgelet! In de wasmachine kan wel, maar let inderdaad op de Velcro. Bij bepaalde Meguiar's pads kan de Velcro loslaten. Sonax kan de machine in (maar die worden niet meer gemaakt). De Lake Country pads heb ik nog niet getest, maar zien er ook robuust. uit. In plaats van een vaatwasmiddel kan je ook een speciaal product hiervoor gebruiken, dat is wat milder, en reinigt nog effectiever. Denk aan de volgende producten: Cobra Quik Clenz Pad Cleaner
100979.jpg
Pinnacle XMT Pad Cleaner Pinnacle XMT Pad Conditioner Wolfgang Polishing Pad Rejuvenator 218gram
100771.jpg
Omdat in bepaalde pads het product intrekt kan je de Duo Spur Tool gebruiken: Duo-Spur Woool & Foam Pad Cleaning Tool
100746.jpg
In je verzameling mag de Conditioning Brush ook niet ontbreken: The Edge Foam Pad Conditioning Brush
100749.jpg
Ik zet hem op de lijst om hier een aparte 'How To' van te maken in Handleidingen en Tutorials! :ja
 
Deed het eerst á la Patrick, met Dreft afwasmiddel. Sinds ik Dasty heb gebruik ik dat... Werkt IMO nog beter!

Eerst de pad nat maken en alles uitspoelen wat er zo afkomt, dan wat dasty op het poetsvlak spuiten, met de vingers of knokkels inwrijven en dan goed uitspoelen. Je zult versteld staan!

Edit: zie net Tim's post. Een rejuvenator/conditioner is denk ik wel een goed idee. Ben ook wel benieuwd naar dat profi spul. Dasty werkt zoals gezegd prima om het schoon te krijgen, maar er blijft wel iets van een luchtje achter (net als bij afwasmiddel). Misschien ben ik de enige idioot die aan z'n pads ruikt, maar ik heb wel iets van 'waar rook is is vuur'. MAW, als er een luchtje aan zit blijft er dan niet toch iets achter...? (Mierenn**k modus).
 
Top,.:)^
Ik ga nu de keuken in om te wassen!!:roll

Edit:
Net gewassen met handwarom water,.drupje dubro,.uitwrijven en uitspoelen.
De pad blijft toch de kleur houden van het middel waarmee ik hem behandeld heb,.kan het zijn dat dit alleen kleurstoffen zijn?
 
@ tim
de LC pads doen het goed in de wasmachine ik heb ze er allemaal al szeker 4x in gehad en er is nog nix mis aan
 
Als ik ze gewassen heb, droog ik ze meestal even provisorisch door ze even op de G220 te laten draaien op stand 3-4. Scheelt enorm in de droogtijd.

Ik meen overigens bij een clinic wel eens te hebben gehoord dat Meguiars zelf aanbeveelt om de pad schoon te maken door 'em op de rotary te laten draaien en er dan een schone microfiber tegenaan te houden. Ik blijf dan overigens het gevoel houden dat 'ie niet goed schoon is, maar dat ligt misschien aan mij.