• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deze plekken [met foto's] aan te pakken?

Roman

Detailing trainee
21 apr 2011
5
47
Beste detailers,

Hoe kan ik onderstaande krassen/vlekken het beste aanpakken? Ik heb zo mijn vermoedens maar zou graag nog even een bevestiging krijgen van de kenners :)



Vogelpoep restant, deze plek heb ik al een tijd maar helaas nooit wat aan gedaan. Onder een bepaalde hoekje zie je er niks van, terwijl hij onder een andere hoek weer heel erg opvallend is.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Deze plek is volgens mij veroorzaakt door een kat of iets dergelijks, van de ene op de andere dag zaten ze erop.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Ik hoop het vogelpoep restant met ScratchX 2.0 weg te kunnen krijgen, de kras ben ik nog niet over uit. Graag hoor ik jullie mening :)


P.S. ze waren niet gemakkelijk op de foto te krijgen, excuus voor het beroerde camera werk:D
 
Kun je de foto's iets verkleinen? Door de grootte is het een beetje onduidelijk te zien.

Tim zei:
10. Het maximale formaat van foto's is 1024 x 768 pixels.

Je kan het proberen met Scratch-X, maar ik vermoed dat dit product niet sterk of genoeg 'bite' heeft.
 
De foto's zijn nu iets kleiner, dat is inderdaad wat overzichtelijker. Hoe bedoel je te weinig 'bite' ?
 
Dat het middel niet grof genoeg is denk ik, als ik jou was zou ik voor dit product gaan: (mee eens nicknameless? :-b )

https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Inizio_Forza_Compound_500ml_Cut_6_5_Gloss_25_5_MRI0105_101852
 
Polijsten (lakcorrectie) altijd van grof naar fijn werken voor het mooiste resultaat.

Daarna de lak (wanneer je tevreden bent met het resultaat, de lak beschermen met een Sealant of een Wax (of allebei).

Als stap tussen Polijsten en de Sealant/Wax zou je de donkere lak nog kunnen voeden met een Glaze, zoals bijvoorbeeld Poorboys World Black Hole.

Succes met het herstel.
 
Zijn zulke plekken ingebeten vogelpoep wel weg te polijsten? Ik ben altijd bang door de blanke laklaag heen te gaan bij zulk correctiewerk.
 
Nee dat gebeurd niet, hoef je niet bang voor te zijn. Of je moet wel heel erg spierbal Johnny zijn. Zelfs met een DAP900 is het nog niet echt moeilijk. Tenzij je de DAP 5 minuten op dezelfde plek houdt. Maar dan nog is de polijstkorrel afgebroken en doet het niet echt meer wat op de lak (correct me if i'm wrong)
 
Wat voor auto is het????

Er zijn merken die bekend staan om de wat harderre type autolakken ( zoals , VW , Audi , Volvo ... )

Maar dan nog weet je het pas zeker na een testspot.


Weet niet waar je vandaan komt???Mischien is er wel een detailer bij jou in de buurt die je een handje opweg wilt helpen?
 
+1 Helemaal mee eens.

Vanaf een foto is het zowiezo lastig in te schatten, na een testspot weet je vaak al meer.
Of je ze helemaal weg krijgt weet ik overigens niet, die krassen zien er aardig wit uit maar verminderen (minder zichtbaar) zal altijd wel lukken.
 
Als het alleen om deze twee op de foto's vastgelegde plekken te doen is, dan zou ik me concentreren op Meguiars Scratch x. Dat is een product om met de hand dit soort plekken aan te vallen. In zo een tube zit ruim voldoende om deze plekken aan te vallen.
Hiervoor zijn wat handpads benodigd en wat doeken.
Daarna meteen ook netjes afwerken met een goede Sealant en/of wax voor de mooie bescherming.

Ook zou je naast Scratch X aanvullend kunnen kiezen voor bijvoorbeeld Poorboysworld Polish with Sealat.
De kans is groot dat wanneer je jouw vervelende plekjes bewerkt hebt, je de rest van de auto ook in tandje hoger neer wilt zette. Met zo een all-in-ons product van Poorboysworld is dat mooi te doen en gaat dat vast en zeker ook lukken.

Succes,
Aficior
 
Scratch X ga ik bestellen om de plekken mee aan te pakken. De bovengenoemde polish met sealant lijkt me een mooi product om na Scratch X aan te brengen. Als ik het goed begrijp is dit een soort wax die ook als sealer functioneert?

edit; of moet er voor of na de polish met sealant nog een wax aangebracht worden?