• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe deze velgen polijsten/opknappen

audi80

Detailing rookie
13 jan 2014
52
0
hallo,

ik wil graag deze velgen weer laten glimmen,

is enkel polijsten genoeg of ook eerst schuren, handmatig of machinaal?

als het klaar is met polijsten is dan ''wheel wax'' genoeg ter bescherming om de glans te behouden?

welke producten raden jullie mij aan?

de velgen zijn gestraald.

2lcpo4o.webp

Wat een fijne reactie Blinque... Zeg dan niets.
Wil je je velgen polijsten tot echte glimmers zul je eerst moeten schuren ja. Wel een pens werk mocht je de velgen compleet willen doen. Als ik aluminium wil polijsten dan schuur ik ze 500, 800, 1000, 1200 en daarna met een polijstmopje met een wit of blauw polijstblokje(setje vd gamma)
Polijsten met lak polijst gaat niet goed..
Daarna is wheel wax voldoende ja. Als je ze goed gepolijst hebt dan blijft er toch al nauwelijks vuil op zitten.

Je moet eerst het straalpatroon eruit schuren dat ze helemaal glad zijn. Dit is wel aardig wat werk. Eerst met heel grof schuurpapier en dan steeds fijner. Daarna kan er pas gepolijst gaan worden met polijst setje.

Voor het mooie is hoogglans verdichten, maar dat kost wel wat.

Hee Ceel, niet vervelend bedoeld naar de vraagsteller maar ik had even niet door dat ze al gestraald waren. Was denk ik te snel met lezen.

Tijdje terug zelf ook gedaan https://forum.Carclean.com/threads/svenn21.12159/
Ik heb toen geschuurd tot 1000 omdat ik toen geen fijner schuurpapier had maar mocht je het wel hebben zou ik toch nog even fyner schuren tot 2500 of 3000.
De mijne ga ik van de winter weer terug net maken op mijn gemak.

mooi gedaan sven,
is veel werk in gaan zitten neem ik aan, ik ben begonnen met korrel 150 om eerst de putjes van het stralen er uit te krijgen,
heb schuur papier aangeschaft t/m korrel 1200 en daarna beginnen met polijsten is de bedoeling.
gaat meer werk in zitten dan ik had gedacht, maar als het klaar is zal het zeker de moeite waard zijn.

• Leuk
Reacties: Svenn21