• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

plekjes op velg

FloX

Detailing rookie
7 jan 2023
3
2
Goedenavond,

Ik heb al wat rond gezocht, maar nog geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem.
Ik heb mijn velgen schoon gemaakt. Dit heb ik gedaan met ultra wheel cleaner van Kenotec. Daarna heb ik ze nog gewassen met auto shampoo.
Echter zie ik allemaal vlekjes op de velg. Hebben jullie een idee van wat dat is, en hoe ik het weg krijg?

Bedoeling is dat ik ze ga beschermen met een bescherm product, echter heb ik nu het idee dat ik te laat ben...
20230106_124658.jpg
 
Zaten de vlekjes er al op vóórdat je de wielen ging reinigen?
Ik zou zelf nu proberen met een stukje klei (en wat smeermiddel) de spikkeltjes weg te krijgen. Altijd lastig hoor, iets beoordelen van een foto alleen.
 
Eerste gedachtes bij de foto is inderdaad opgedroogd water of schoonmaakmiddel (waren de wielen warm toen je schoon ging maken, scheen de zon erop?). Maar ook strooizout of remschijf roest, moest ik aan denken. Kenotek is meen ik wat “agressiever” en met een warme velg en te lang laten zitten, kun je dacht ik wel zulke uitslag krijgen.

Als het erop ligt, zoals Q vraagt, is het mogelijk wat makkelijker dan wanneer het erin getrokken is.
Zie je het bijv ook wanneer het vochtig is?
 
Kenotek is Ph neutraal dus zou het veilig moeten zijn dus dat zou het niet kunnen zijn.

Is er naderhand nog gereden met de auto want de spikkels/druppels lopen in een patroon en zijn niet random. Kan goed zijn dat het restjes opgedroogd water en remstof zijn dat eruit geslingerd is na het rijden.
 
Heb je het alleen met deze trouwens, of meerdere.
Zie zojuist nl. onderstaande foto’s voorbij komen van een e-tron GT. Die heeft dit alleen op een velg. De andere drie hebben geen plekken.

@nicknameless zou je het er dan niet met een detailer af kunnen krijgen? De Prof Polish is wel een goed idee eigenlijk.

Dit zijn die foto’s van die e-tron gt, dit lijkt me wel een voorbeeldje van (te zure) reiniger op een gepolijste velg.
C1DBBFEE-4E53-4E57-8603-13A8A82F4B57.jpeg4999AB60-029A-478A-A477-5AA65B8C329B.jpeg4A415A78-6CFE-4A6F-A18B-122C2C5448A6.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het op iedere velg zitten. Net even met mijn nagel er over en kreeg het niet direct weg. De auto heb ik uit de zon gewassen, maar mogelijk dat mijn sopje te warm was? heb het met lauw water gewassen naderhand. Ik heb niet met de auto gereden, en het is mij nog niet opgevallen of het er al zat. van een afstandje zie je het niet goed.