• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe een doffe lak aan te pakken van vrachtwagen..?hulp

Patrick_gti

Detailing rookie
7 jun 2010
11
0
Hallo,

er is mijn door kennis gevraagd ofdat ik hun vrachtauto weer blinkend kon krijgen..
Het betreft een gele scania vrachtauto en heeft een hele ruwe lak en is ook nog eens dof van kleur..
Nu heb ik zelf wel wat ervaring en beschik over een dap900 maar heb nog nooit een doffe lak aangepakt van 12 jaar oud..
Iemand hier tips of goede ervaringen..?
Bedankt alvast.

grtz.patrick

Ik kan me niet voorstellen dat een ruwe, doffe lak van een vrachtwagen anders is dan een ruwe, doffe lak van een personenauto.
Dat ruwe zal vast komen van vuil dat er nog opzit. Een goede wasbeurt (eventueel eerst foamen of een pre-wash middel gebruiken)
en kleien moeten daar een hoop aan kunnen doen.
ALs je gaat polijsten gewoon even een testspot maken, niet te grof beginnen en kijken of je resultaat haalt.
If not, dan opschalen naar zwaardere produkten. Wat heb je zoal in huis?

(er zal zometeen vast nog wel een niet nader te noemen Hagenaar hier tips komen geven)
:-b

Soepergrover zei:
(er zal zometeen vast nog wel een niet nader te noemen Hagenaar hier tips komen geven)
:-b

Wie ikke? :)_[]

Naamgenoot,

Ik heb destijds 2 vrachtwagens gedaan.

Ik heb ze gewassen en direct wezen polijsten. Kleien is een onbegonnen klus 8o
Voor het grootste gedeelte de vrachtwagens behandeld met een witte pad en Monello Mezzo. Nu ging het niet zo zeer om het swirlvrij maken van de wagens, maar meer dat ze moesten glimmen (tbv fotosessie).

Hou er rekening mee dat de lak van een vrachtwagen dunner gespoten kan zijn dan de lak van een gemiddelde normale auto.

@ Hans,

als je je geroepen voelt, ik heb er nog wel een paar voor je staan... :-"

Oude foto.
busye.webp

Op dit moment 2 vrachtwagens en +/- 30 bestelbussen.

af fabriek scanialak word vanzelf een keer ruw en dof, daar helpt foamen en goed wassen niet tegen. vaak gebruikt een truckwash een agressieve zeep. waardoor de lak meer op zijn donder krijgt.

enige wat je kunt doen is polijsten.

Gewoon over de sticker(s) polijsten, wel met beleid...
Maar met een DAP moet dat wel goedkomen.
Je moet alleen niet met een zware combi er overheen gaan..
Dus bv wit met mezzo moet kunnen, lichter dus ook...

Je kan gerust, met beleid, over de stickers heen polijsten. Let wel op randjes en/of 'oortjes' van stickers die al los zitten. Voor de zekerheid kun je deze afplakken met tape.

andriesdelange zei:
Noem je een HAGENEES nou echt en HAGENAAR? of lees ik het verkeerd???

Hagenaars en Hagenezen

Naast Hagenaar kan een inwoner van Den Haag ook Hagenees worden genoemd. Met deze informele term worden personen aangeduid die geboren en getogen zijn in Den Haag en daar bij voorkeur ook nog wonen. Een Hagenaar kan ook iemand zijn die niet geboren en getogen is in Den Haag, maar daar wel woont. Hoewel het woord Hagenees niet per se een negatieve connotatie heeft, zal lang niet elke inwoner van de stad er prijs op stellen als Hagenees te worden aangeduid. Een andere definitie is dat Hagenezen de mensen zijn die plat Haags praten, terwijl Hagenaars de mensen zijn die voornaam Haags spreken.

Het klassieke verhaal wil dat er een scheiding is tussen Hagenaars die op zand wonen en de Hagenezen die op veen wonen. Den Haag is deels gebouwd op zandduinen, waarvan de grens met de veengebieden ongeveer gelijk loopt met de Laan van Meerdervoort. Wijken zoals Laakkwartier, Schilderswijk en Escamp zijn gebouwd op veengrond. Als je geboren bent op 't zand ben je een Hagenaar, ben je geboren op 't veen dan ben je een Hagenees.

;)

ehmmm... waar ging dit topic ook al weer over...?
Oh ja, iets met vrachtwagens.... :-b

meuh