• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe ga je de heilige koe beschermen deze winter?

Dr. Pepper;343186 zei:
Oja mijn prep zal naar waarschijnlijkheid collinite 476s en getopt worden met een echte Mitchell and King wax ;)

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: vind je het niet mega zonde dat je voor de winter je M&K erop zet? Lijkt mij een wax waar je echt van wil genieten, iets wat in de winter niet echt lukt ;P. En dan nog een vraagje: wat is de standtijd van M&K?

Hier thuis gaat alles in 2 lagen exp weet nog niet waarmee ik het ga toppen. Auto van me ma staat nog in 3 weken oude ibrido en die laat ik lekker zitten, mooi kijken of die het uit houd.
 
Net zoals vorig jaar:
- Corolla in de c-quartz en shield.
- Yaris in de blackfire afpp en glasur.
 
Auto heeft nu een laagje AF Power seal, Pinacle Wax en 2 laagjes Tough Coat (daterend vanaf de zomervakantie). Daar komt over een paar weken waarschijnlijk nog een laagje Pinnacle overheen en dan moet hij het er maar weer mee doen tot in ieder geval de kerst maar waarschijnlijker de feb vakantie alvorens er een nieuw wax laagje overheen gaat. Misschien tussen door nog een laagje Tough Coat.
 
Joos;343218 zei:
Om het maar even kort door de bocht te zeggen: vind je het niet mega zonde dat je voor de winter je M&K erop zet? Lijkt mij een wax waar je echt van wil genieten, iets wat in de winter niet echt lukt ;P. En dan nog een vraagje: wat is de standtijd van M&K?

Hier thuis gaat alles in 2 lagen exp weet nog niet waarmee ik het ga toppen. Auto van me ma staat nog in 3 weken oude ibrido en die laat ik lekker zitten, mooi kijken of die het uit houd.

waarom zou je die wax niet in de winter smeren? hoe harder ie moet werken, hoe eerder er weer een verse laag op mag.... :)
 
De Astra krijgt komend weekend een clay beuertje. een lichte polijstbeurt met Prof polish en dan twee laagjes Dodo Juice Supernatural Hybrid.
De kunstof delen staan sinds vorige week allemaal al in de Cpro Dlux.

De Megane moet het blijven doen met een laagje Dodo Juice Orange Crush die er net een week opzit, voor de Focus staat er al een doosje met CQ-UK & Dlux te wachten.

De Mercedes staat sinds April in de C-Quartz en die lijkt nog steeds zijn werk prima naar behoren te doen, dus hoop dat hij daar de winter mee door gaat komen.
 
Om de discussie gaande te houden hierbij mijn plannen.
Ik ben voornemens de KAatjes grondig te wassen, compleet te behandelen met iron-X, rondje met zachte klei en daarna de lak reinigen met Chemical Guys Vertua Bond 408 op een finishing pad.
Hierna in een tweetal laagjes Collinite fleetwax, velgen in de wheelsealant. Het volstaat voor mij om de auto in de winter minimaal wekelijks in een verwarmde wasbox af te spuiten. Als het niet vriest is wassen een optie en hierna de lak voorzien van een laagje spraysealant, waarbij de keuze bestaat uit Reload, Chemical Guys Acrylic Blitz & V7 Hypergloss.
Ergens is de verleiding bijzonder groot beide sets Oz velgen nog te behandelen met dlux of het gyeon alternatief evenals de witte velgen onder moeders Ka. Durf dat echter niet aan. Zonde, want een complete lakcoating lijkt me ook wel wat.
 
Ga verder niks "panischer" doen als anders en de auto af en toe gewoon wassen en wat extra's doen, in de winter hebben we hier ook zat mooie dagen.
Doe het ook voorlopig met wat ik allemaal heb en dat is afdoende.
Al die laagjes wax (EXP/Blackhole/Natty's liquid blue) vullen elkaar ook telkens goed aan.

Scheelt wel dat de auto altijd binnen staat en ik rij niet zo veel.
Velgen ga ik nog spuiten, maar is even blijven liggen.
Winterbanden heb ik nooit gehad op mijn auto's.
 
Ligt aan de tijd die ik de komende tijd heb, maar zat zelf te denken aan C-Quartz of anders gewoon de Poorboys Sealant afgetopt met een leuk waxje.

En zal ongetwijfeld als het weer even lekker weer is, weer een nieuw laagje aanbrengen.
 
845, aangezien ik maar ongeveer 1x per maand een kwartier heb om de auto te wassen kan die de pekelrommel het beste aan.

Hoewel, misschien komt er ook wel een pekelbak.
 
Auto staat in de Wolfgang deep gloss paint sealant en er gaat nog twee laagjes collinite 915 overheen. Ruiten gepolijst met CeriGlass met speciale glas pad van carpro op een dap900, daarna in de nanolex glass sealant. Eind november vers winterrubber eronder. Als ze hiermee de winter niet doorkomt, jammer dan!
 
De auto is +/- 1 maand geleden voorzien van oa PB Black Hole/Wolfgang sealant/Collinite 845 en daarmee hoop ik de winter door te komen.
Wanneer de temp onder de 7 graden komt zal ik ergens de breedset er af schroeven en een standaard set met winterbanden monteren.
Tijdens deze wissel wil ik de velgen goed behandelen maar waarmee weet ik nog niet.
Ben een beetje op zoek naar iets met een lange standtijd en wat ik makkelijk kan verwerken (easy on easy off) en het moet ook nog makkelijk bij te houden zijn.
Wellicht:
-Dodo Juice - Supernatural Quartz Wheel Sealant 50ml kit pack
-iets van Gyeon

We zien het wel...
 
Op mijn pas van augustus nieuwe wagen zit er Nanolex Ultra Paint Sealant zowel op de lak als de velgen, tot volle tevredenheid trouwens, na een dikke 10 wasbeurten intussen zie ik nog geen achteruitgang en ik verwacht dat hij zo op het gemakje de winter wel doorkomt. Het glas is eveneens voorzien van een Nanolex laagje.
Intussen liggen de wintervelgjes met nagelnieuwe Michelin Alpins ook al klaar, moet wel deze velgen nog een laag Ultra Paint Sealant geven, een werkje voor dit weekend misschien.
Ik heb me ook een fles Nanolex Washcoat besteld, plan is om maandelijks deze winter de wagen met dit product eens een beurt te geven, ben benieuwd.
 
Vorige maand de PT in de 476 gezet maar betwijfel of deze het de hele winter wel volhoud, de beading is nu al niet echt mooi meer..
 
Binnenkort gaan alle auto's lekker in een dubbel laagje EX-P met daarover een laagje DDJ RR :)

Winterbandjes op de auto van mijn vriendin, en met de 60 pk's van mijn daily blijven daar gewoon banden met goed profiel opzitten.