• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruiken jullie Dj. Red Mist?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Onlangs de Red Mist besteld. Hoe gebruiken jullie deze? Rechtstreekt nevelen op het te behandelen oppervlak of nevelen op een badstof applicator pad en dan aanbrengen?

Hoor graag jullie ervaringen!:ja

Grtz
Marc

ik doe hem op een mf je dan op de lak even verdelen laten haze en afnemen op boenen,en die beading nice,Heb gisteren zn tegenhanger gebruikt de glasspärle hyper beader deze glimt als een kale kop in de maneschijn(stjärnagloss gphb)

Ik breng hem aan met een even coat applicator en wrijf hem uit met de fantastic fur...

Ohja ik spray hem op de applicator.....

Hallo Mark,

Ik spuit het op de lak en verdeel deze dan doormiddel van een mf pad.
Het afnemen vind ik op warme en donkere kleuren minder gemakkelijk gaan,hierop is vaak eerst een waas zichtbaar.
Daarom doe ik eerst met een MF doek met de korte zijde daarna nog eens alles na met de lange zijde tot de waas verdwenen is.
Boost super! standtijd redelijk.

Ik werk per paneel spray op de lak, verdeel deze over de lak met een MF pad.

Eventjes laten hazen en vervolgens eerst het volgende paneel insprayen en verdelen.

Dan eerst het eerste paneel lekker uitbuffen met een lekker zacht geplukte dodo :love

En zo gaan we heel de auto rond.

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik heb echt twee handen nodig bij het spuiten. Wat een ellendige spuit zit er op die flessen :eyes

Groeten,
Erik

Ik spuit het direct op de lak en gelijk veeg ik het eraf met een MF doek, glad als een aal. Moet er wel bij vermelden dat ik de non tropical versie heb ;)

Vandaag zowel op de doek als direct op een paneel geprobeerd.
Op een Poorboys Large Velvet smooth drie neveltjes en dan de helft van het dak. Afgewreven met de droge kant.
Op de deuren direct gespoten (voordeel van grote handen en ik kan ook links sprayen). Idem nagewreven met de droge kant
Opbrengen gaf geen verschil in resultaat. De auto was al glad maar ik merkte zeker dat het product dat ook als effect heeft.

Ik heb nu dak, motorkap en kofferklep in Double wax en 50/50 red Mist.

Hans

Eerst op een microfiber applicatorpad en dan pas op de lak.
Op deze manier zal je de Red Mist beter en gelijkmatiger verdelen.
Heb het geprobeerd eerst op de lak te spuiten, maar dan blijf je "eilandjes" houden die dikker opgespoten zijn (ondanks uitwrijven).

Rechtstreeks op de lak en dan tamelijk snel al met de lange haren van bijvb een cobra 600/Mothers detail doek (de zachtste, dikste die er bestaan) uitwrijven. Achteraf nog even nagaan. Wel heel fijn opsprayen.

Ik werk altijd binnen, dus ik spuit rechtstreeks op de lak. Met de Fantastic Fur of de Cobra doek uitwrijven. RM=:love

Alweer enkele reacties erbij lees ik,.top! Ga het denk ik toch met een applicator pad proberen. (Gebruik zo ook de QD+ van PB.)

Ik pak een 40x40 mf lekkah zachte spuit een beetje op het doekie en gaan,kijk ook eens naar stjärnagloss hyper beader:cool

Ik spray 2 a 3 keer op een lekkere fluffy doek. Behandel per paneel en wanneer ik het volgende paneel behandel heb, buff ik het vorige paneel weer uit. Lekker zuinig en prima resultaat :-)^