Als die naar citroen smaakt is de verwarring compleet...
wrijving willen we natuurlijk voorkomen...
Idd wat Arie zegt.
Ik vind de groene Monello doeken ook fijn, maar bij deze producten gewoon even minder.
Als je 1x de genoemde doeken gebruikt, snap je het helemaal.
Vooral voor het afnemen/ uitbuffen heeft het de grootste meer waarde. Ik ken er zat die het aanbrengen met een disco duo en dat gaat ook prima. Ik gebruik graag voor beide de zelfde doek.
Toevallig heb ik de Carnauba Glaze (testflesje gehad van @Emi ) mogen vergelijken met Red mist en de resultaten lagen zeer dicht bij elkaar. Red mist is iets gebruiksvriendelijker maar Carnauba glaze is ook prettig te verwerken hoor . Wat betreft looks zijn ze ook aan elkaar gewaagd (Scholl Sw30 is ook een vb wat zich met de Ddj varianten kan meten).De Carnauba Glaze geeft in de ervaring van Emi meer glans dan Red Mist. (vraagt blijkbaar om iets meer moeite bij de applicatie, maar is te verwaarlozen) De vraag die daarop volgde was of de Carnabua Glaze dan ook beter én langer beschermde dan de Red Mist.
Mijn antwoord hierop was dat wanneer een product meer glans toevoegt, dan dan de bescherming meestal minder is. Dat gaat op voor veel producten. Maja, ook dit is weer een persoonlijk dingetje, zoals veel situaties. Mijn rule of thumb is dat wanneer je looks wilt, je vaak inlevert op standtijd/bescherming.
Nog eventjes wat inlezen, dingetjes uitproberen en dan komt de zin om te polijsten wel. In ieder geval kun je het beter zelf doen dan dat je het uitbesteedt vind ik persoonlijk. Een machine, pads en polijstmiddel is een investering maar wel nog goedkoper dan dat je het laat doen met de kans dat het snel snel gedaan is.Geintje Trouwens mooi kleurtje, die lak ziet er netjes uit @Zluytr. Helaas die van mij niet. Er zitten wel wat swirls in. Zelf zie ik het niet zitten om te polijsten. Maargoed, goed onderhouden, wax er op ect is ook glimmen.
Wellicht kan ik hem een keer laten polijsten en daarna goed beschermd houden.
Nog eventjes wat inlezen, dingetjes uitproberen en dan komt de zin om te polijsten wel. In ieder geval kun je het beter zelf doen dan dat je het uitbesteedt vind ik persoonlijk. Een machine, pads en polijstmiddel is een investering maar wel nog goedkoper dan dat je het laat doen met de kans dat het snel snel gedaan is.